Toon niet in sync met app, en onnodig gas verbruik. | Eneco Community
beantwoord

Toon niet in sync met app, en onnodig gas verbruik.

• 30 januari 2018
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Ik heb nu al een tijdje last van dat de app niet goed samenwerkt met de Toon zelf.

De app zegt bv. dat hij op stand 'thuis' staat terwijl ik op de toon zelf zie dat hij op 'weg' staat. Of dat het verbruik op de app wat anders aangeeft dan op de Toon. De app lijkt niet goed te updaten met de Toon zelf. Dit probleem had ik al voor de nieuwe Toon app update voor op mijn telefoon. Ik hoopte dat met de nieuwe app dit opgelost zou zijn maar hij doet het nog steeds. Ik moet dan bijna dagelijks uitloggen op de app en weer opnieuw inloggen voordat de app weer goed werkt.

Maar nu mijn echte probleem wat me zelfs geld kost:
Ik heb nu al meerdere malen in een vrij korte periode gehad dat mijn CV gewoon door blijft branden als hij op stand 'slapen' hoort te gaan (volgens mijn ingestelde schema). En als ik op Toon zelf kijk (via de app) staat hij netjes op 'slapen' maar toch staat de kachel aan alsof hij nog op stand 'comfort' staat. Dit kost me enorm veel gas! Dan wordt ik midden in de nacht wakker en besef dan dat het veel te warm is. En moet ik het handmatig (opnieuw) op 'slapen' zetten. Vanaf dat moment lijkt hij zich weer netjes aan de schema te houden. Maar heb dit ondertussen dus al meerdere malen meegemaakt waardoor ik de vertrouwen een beetje ben verloren.

Alles lijkt verder helemaal up to date te zijn. En dit is niet elke dag het geval. Dat met de app synchen komt bijna dagelijks voor, en dat probleem dat mijn kachel niet doet wat Toon zegt is sporadisch (maar ondanks dat erg vervelend).

Iemand hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Brandje 30 januari 2018, 06:45

Dan schat ik in dat jouw App op een Android smartphone draait. En je hebt kennelijk last van een “bevroren” App.

Er is een uitgebreid topic geeeest en als je de App sluit op de daarin gegeven manier is er niets aan de hand.
Bekijk origineel

1 Reactie

Dan schat ik in dat jouw App op een Android smartphone draait. En je hebt kennelijk last van een “bevroren” App.

Er is een uitgebreid topic geeeest en als je de App sluit op de daarin gegeven manier is er niets aan de hand.

Reageer