Toon meteradapter voor slimme energie meter | Eneco Community
beantwoord

Toon meteradapter voor slimme energie meter

• 4 juni 2019
  • 17 reacties
  • 647 Bekeken

Reputatie 1
Voor mijn TOON thermostaat zou ik graag een meter adapter hebben die werkt met de slimme energie meter.
Nu heb ik begrepen van eerdere berichten op dit forum dat je met een Toon abonnement een meter adapter kan aanvragen , kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe ?
icon

Beste antwoord door Urgel 4 juni 2019, 19:02

Goedenavond @peterweel

Welkom op het forum en goed dat je via deze weg je vraag aan ons stelt. Voeg je klantnummer even toe aan je profiel, dan ga ik voor je aan de slag wat betreft de nieuwe meteradapter 😀

Groet. Urgel
Bekijk origineel

17 Reacties

Hoi Peter,

Dat kan gewoon zoals je dat nu met dit topic hebt gedaan.
Als een moderator jouw topic leest dan wordt het geregeld.

Ps heb je je klantnummer wel in je profiel opgenomen?
Reputatie 7
Badge +2
Goedenavond @peterweel

Welkom op het forum en goed dat je via deze weg je vraag aan ons stelt. Voeg je klantnummer even toe aan je profiel, dan ga ik voor je aan de slag wat betreft de nieuwe meteradapter 😀

Groet. Urgel
Kijk! Peter @peterweel zo snel kan het gaan😉
Reputatie 1
Ik heb het Toon abonnement aangevraagd.
als ik een klanten nummer heb plaats ik dat zo snel mogelijk.
bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +2
@peterweel

Het gaat helemaal goedkomen. We zien je reactie tegemoet 👍🏾

Groet. Urgel
Reputatie 1
sneller als het licht bijna,
ik heb het klantennummer toegevoegd.
mijn vraag is kan ik een meter adapter aanvragen + een P1 kabel om aan een slimme energie meter aan te sluiten.

bedankt Peter
Reputatie 7
Badge +6
@peterweel

De meteradapter en de p1 kabel zijn voor je besteld, deze krijg je doorgaans binnen enkele dagen. Dit kan maximaal 10 werkdagen duren.
Reputatie 1
iedereen bedankt , meter adapter is snel binnen gekomen en werkt perfect.
iedereen bedankt , meter adapter is snel binnen gekomen en werkt perfect.
Hoi Peter,

Kijk dat zijn de mooie berichten. 👍
Die horen we hier graag!😀
Reputatie 7
Badge +2
@peterweel

Leuk dat je het even deelt en dat het allemaal perfect werkt 😀. Graag gedaan uiteraard en veel plezier ermee.

Groet. Urgel
Ik heb sinds vandaag een slimme meter, maar versie van de meter adapter is 35/39, deze schijnt niet overweg te kunnen met de nieuw geplaatste slimme meter. Mijn klantnummer staat in mijn gegevens, graag ontvang ik een nieuwe meter adapter.

Alvast bedannkt voor de service!
Laat maar, meter adapter eruit gehaald en er weer in, nu is het stroomverbruik in ieder geval zichtbaar. Gas...nog niet verbruikt denk ik 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @mkoolmees

Welkom op het forum! Ik heb je zojuist aangemaakt topic verplaatst naar ene al bestaande (soortgelijke) topic. Wellicht dat je hier in de toekomst scherp op kan zijn 😉.

Goed om te lezen dat het is gelukt met de meter adapter. Gas kan altijd nog even op zich laten wachten, soms wel 2 weken.

Groet. Urgel
Goedendag,

Ik ben Toon-gebruiker van het eerste uur. Al ruim 7 jaar draait Toon als een zonnetje.
Toch een vraagje: ik sprak zojuist de monteur van de slimme meter. Die wist me te vertellen dat de generatie Toon die ik gebruik mogelijk te oud is om overweg te kunnen met de nieuwe slimme meter.
Is onze huidige Toon inderdaad aan vervanging toe of is het "probleem" te verhelpen door alleen het vervangen van de meetmodule?

Ik hoor het graag.
Dank alvast!

Groeten,
Remco
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @RemcovdG73

Welkom op het forum en wat leuk dat je via deze weg op zoek bent naar een oplossing voor je "probleem". Ik zal meteen wat verwarring m.b.t. Toon wegnemen. De mismatch zit hem in je meetmodule. je hebt het type 0401 welke niet samengaat met slimme meters. Zojuist heb ik een nieuwe voor je besteld en deze ontvang je binnen 10 werkdagen in je brievenbus 😉.

Groet. Urgel
Hi Urgel,

Geweldig! Hartelijk dank voor je snelle reactie. En ook hartelijk dank voor de geboden oplossing natuurlijk.

Fijne dag!
Remco
Reputatie 7
Badge +2
Graag gedaan @RemcovdG73 😃.

Voor hulp bij het koppelen van je meetmodule kun je het topic 'Nieuwe meetmodule installeren ontkoppelen en koppelen' raadplegen.

Alvast een mooi weekend!

Groet. Urgel

Reageer