Toon met Opentherm convertor aangelsloten maar aansturing blijft op Aan/Uit Staan | Eneco Community
beantwoord

Toon met Opentherm convertor aangelsloten maar aansturing blijft op Aan/Uit Staan

• 23 november 2018
  • 6 reacties
  • 191 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Nefit Topline Compact HRC 30 CW5 die met een Opentherm convertor (op de oranje stekker) is aangesloten.
De ketel werkt, gaat netjes aan/uit.
Alleen in de Toon kan ik de ketel niet naar Opentherm zetten.
Vergeet ik nu iets in te stelllen? De ketel was voor de komst van Toon aangesloten op een modulerende Nefit Thermostaat (op de oranje aansluiting)
icon

Beste antwoord door mAiden 24 november 2018, 21:55

Kan je eens een foto maken van de aansluiting op de ketel?

Converter gaat niet snel stuk. Ik heb ook x aantal jaar zo mij Toon aangesloten gehad op mij oude Nefit Smartline HR ketel.
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Je zou het oranje blokje waar je oude thermostaat op zat eruit moeten halen. Daarvoor plaats je het oranje blokje wat op de EMS Converter zit. Thermostaat kabel sluit je aan op het groene blokje op de EMS Converter. Let op : Er mag niks tussen zitten, echt oranjeblokje van de ems rechtstreeks op de ketel, en thermostaat draad rechtstreeks op groene blokje.
Hoi, dat heb ik ook gedaan, het originele oranje blokje van de ketel wordt niet gebruikt. De EMS Convertor zit rechtstreeks op de ketel aangesloten met het oranje blokje waar daar op zit.
Dan komt de Toon voeding injector. Ketel gaat wel gewoon aan/uit.
Herstart van de Toon geeft geen verschil, kan de convertor defect zijn?
Reputatie 7
Badge +8
Kan je eens een foto maken van de aansluiting op de ketel?

Converter gaat niet snel stuk. Ik heb ook x aantal jaar zo mij Toon aangesloten gehad op mij oude Nefit Smartline HR ketel.
Nog een paar keer op de synchronisatie knop gedrukt. Nu staat de Toon nu op Opentherm. En kan ik ook aangeven dat ik vloerverwarming heb.

Wat het nou was??

Maar opgelost
Reputatie 7
Badge +8
Goed te lezen dat het is opgelost. Veel plezier met een modulerende Toon op je Nefit ketel.
Ik had net dezelfde vraag gesteld.
Ik had ook al een paar keer op de refresh button (synchronisatie button) gedrukt, oook dat hielp niet.
Wederom de keterl en Toon opnieuw opgestart en nu opnieuw de refresh button een paar keer ingedrukt en nu schakelde Toon wel om naar opentherm!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen