Toon met inventum spaarpomp | Eneco Community
vraag

Toon met inventum spaarpomp

• 26 september 2018
  • 13 reacties
  • 759 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Na installatie van de spaarpomp kan ik mijn toon niet van aan/uit naar open therm wijzigen.
Ik heb de pomp icm een Vaillant ecotec plus ketel. Deze staat wel in het menu van de toon, maar die conmunciceert met de spaarpomp ( die is de master). De spaarpomp staat niet bijnde ketels en derhalve lijkt het of er niet kan worden gecommuniceerd om te zoen of er een open therm protocol is

Iemand een goede tip??

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Owh dit wordt een interessante topic. De inventum spaarpomp is gelijk aan de Eneco Warmtewinner. Die laatste werkt natuurlijk prima op een Toon. Nu ben ik wel benieuwd of dan de inventum spaarpomp wellicht nu niet goed getecteeerd wordt door de Toon omdat hij wellicht verwacht een wartewinner te zien maar het niet echt is. De spaarpomp ondersteund opentherm dus zou dat wel gewoon moeten werken. De warmtewinner extra opties zullen waarschijnlijk dan wel niet werken.
Overigens, waarom heb je de inventum spaarpomp gekocht en niet, omdat je al een toon hebt, voor de eneco warmtepomp gegaan?
Reputatie 6
Badge
@Graduski

Welkom op de Toon community en wat leuk om te lezen dat je een warmtepomp hebt aangeschaft 😃.

Minder leuk is dat je nu de cv-ketel niet meer op OpenTherm kan aansturen.
Hoe is je warmtepomp op je cv-ketel aangesloten? (aan/uit of OpenTherm)

Groet, Urgel
Reputatie 6
Badge +2

Minder leuk is dat je nu de cv-ketel niet meer op OpenTherm kan aansturen.
Hoe is je warmtepomp op je cv-ketel aangesloten? (aan/uit of OpenTherm)

Maakt dat uberhaupt wat uit Urgel? De toon moet de warmtepomp zien (via opentherm het liefst). De cv ketel is helemaal onzichtbaar voor de toon lijkt me. Door gebrek aan ervaring met de warmtewinner cq deze warmtepomp van inventum basseer ik mij nu op logisch redeneren overigens.

Kan de toon wel overweg met de spaarpomp (wat in feite gewoon de warmtewinner is maar dan zonder het eneco branding)? Gaat dat wel goed?
Het blijkt, na even gebeld te hebben met Eneco toon, dat de Eneco monteur bij plaatsing warmtewinner dus ee software update doet bij de toon om de de warmtewinner toe te voegen aan de ketel lijst. Deze staat er standaard niet in. En opentherm protocol werkt alleen wanneer je juiste ketelinfo in de toon zet. Ik bel ze morgen terug en hoop dat, als een goede service aan een toongebruiker van het eerste uur, dat ze met toegang op afstand, de software voor mij willen updaten.

Morgen vervolg......
Reputatie 6
Badge +2
Maar heb je dus nu dan wel een warmtewinner (dus gekocht bij eneco) of de inventum spaarpomp? Dat maakt nogal verschil (of eigenlijk niet,.. maar voor de toon wel).

Opentherm zou gewoon moeten werken overigens. Daarvoor hoeft de Toon de ketel (of spaarpomp in dit geval) niet specifiek te kennen.

Het is geen software update/installatie of wat dan ook trouwens. Gewoon een 'feature' die aangezet wordt op je abonnement. Maar dat gaat dus alleen werken met een echte Warmtewinner.
En ik kom net thuis en probeer het weer en warempel....... het werkt!!!!
Ik kon tijdens het verversen van de communicatie en blijven proberen te switchen na een paar x op het juiste moment de setting om te zetten naar opentherm. En hij herkende gelijk het apparaat, zoals thehognl al zei....

En de spaarpomp wordt herkend als warmtewinner

Zouden ze dan toch ?.........
Toppie
Reputatie 5
Badge +1
@Graduski

Wat goed dat het werkt. Kan je ook je ventilatie bedienen via het bedieningspaneel? Ik adviseer je wel om je klantnummer toe te voegen aan je profiel voor eventuele support in de toekomst.

Groet,

Tina
Reputatie 6
Badge +2
Dat zou wel erg mooi zijn als de normale Inventum Spaarpomp (de niet Eneco-branded wartewinner dus) ook gewoon als warmtewinner via de Toon is te bedienen. Is er een moderator in de zaal die kan bevestigen dat dit inderdaad gewoon hoort te werken?
Reputatie 7
Badge +8
@Graduski

Super dat het werkt
Ja Tina, die optie staat idd bij de Philips HUE lampen bediening
Reputatie 5
Badge
@Graduski

Vergeet je je klantnummer niet toe te voegen aan je profiel voor eventuele support?

Groet,
Mitchel
Toch even een vraag. Begrijp ik nu goed dat de Warmtewinner zoals aangeboden door Eneco voor 1150 euro na subsidie, precies hetzelfde apparaat is als de Inventum Spaarpomp (minimaal 1650 euro na subsidie)?!
Reputatie 5
Badge +1
@Dexter38

Goede vraag. Het klopt dat de Warmtewinner gelijk is aan de Inventum spaarpomp. De prijs van 1.150 euro na subsidie is zonder extra's. Geen Toon thermostaat en geen onderhoud. Voor meer info verwijs ik je naar onze website.

Groeten, Tina

Reageer