Toon meet een te lage temperatuur in woonkamer... | Eneco Community

Toon meet een te lage temperatuur in woonkamer...

Heb twee SensorPush op toon gezoet..deze meten beide 21.6 gr...instelling toon laat zien..19.8..hoe is dit mogelijk.

11 Reacties

Op Toon®️gezet?
Dan wordt de temperatuur van het huis van Toon®️ toch ook meegemeten?

Kan je deze thermometertjes niet beter links en rechts van Toon®️ op de muur even plakken?
Juist omdat er afwijkingen kunnen zijn op de plek waar Toon®️ hangt kan je in het menu/instellingen een correctie op de thermostaat aan brengen.
Reputatie 5
Badge +3
Boven op de toon gezet? De toon genereerd ook wat warmte dus als je die sensoren op de toon hebt gezet ben je die warmte aan het meten. Er 10 cm naast houden/hangen is beter.
Reputatie 6
Badge +1
Beste @Berryweerd

Welkom op het forum!
Het kan soms zo zijn dat Toon een te lage of te hoge kamertemperatuur meet. Je kan een correctie invoeren via menu - instellingen - verwarming - correctie temperatuur (potlood).

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +3
Hahaha niet allemaal tegelijk 🙂
SensorPush hangt nu naast de toon,zelfde hoogte...een links en rechts...er blijft een duidelijk verschil van 1 graad zichtbaar,ik begrijp dat dit op te lossen is in toon menu..maar er mag toch geen graag verschil zitten...toon stookt tot 20.5 ..SensorPush meet 21.5 Gr...deze SensorPush gebruik ik van werk en zijn degelijk...
Er kan altijd een verschil in temperatuur zijn.
Vergeet niet dat temperatuur ook een gevoelsmatig iets is en 0,1 grd zelfs niet te voelen is.
Ik denk dat een enkel tienden grd verschil niets uit maakt.
Kies gewoon na enkele dagen “ijken” de temperatuur die jij het prettigst vindt.
Ik adviseer altijd juist enkele dagen; de ene sensor reageert altijd sneller of langzamer dan de andere 😏

Deze correctie leg je eenmalig vast in Toon en verder merk je er niets meer van.
Duidelijk...maar 1 volle graad is toch best veel...nu is toon met 1 graad hoger ingesteld...maar je mag er toch vanuit gaan dat toon de juiste temperatuur handhaaft...er zijn nml mensen die er niks van begrijpen en dus er vanuit gaan dat Toon juist is,nou niet...en hierdoor wel meer gas verstoken...
voor de rest mooi apparaat...nu al twee jaar...alleen stoor ik me aan de onjuistheid temperatuur...
Zoals gezegd dat verschilt per plek waar Toon®️ hangt. Uiteraard is 1 grd best wel veel, maar daar is nu juist die correctie voor.
Zelf merkte ik bij het ijken dat als je iets te lang dicht bij Toon®️ staat en ook nog drukt op het display dan er al enkele tienden verschil zijn.
Neem voor het meten enkele dagen, want dat regel je niet in enkele uren.
Ook voorbij lopen; tocht open deuren; allemaal invloeden waar de ene sneller op anticipeert dan de andere thermometer😉
Komt nog bij dat Toon®️ ook nog ongeveer 14 dagen inleertijd moet krijgen/hebben.
In die tijd moet de zaak incl thermostaatwerking gestabiliseerd zijn.
Dus geef Toon®️ even de tijd.
Mee eens...maar blijft een uitdaging om sommige zaken goed te krijgen...moet zeggen dat we met Toon zuinig stoken...Intergas 28/24 hre vloerverwarming als bij verwarming...woonoppervlakte van 70 m2...900 Kubb 4pers...zeer tevreden..bedankt voor mee denken..blijf het voorlopig volgen..
Top!
Ik zelf heb ook Intergas; een CV die probleemloos met Toon®️ communiceert!
Jij kan zelfs op afstand (OpenTherm) de tapwater temperatuur Aan en Uitzetten op Toon®️.

Veel plezier met je Toon®️ en een fijn weekend!😀
Iedereen fijn weekend..bedankt voor de input..

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen