Toon maakt geen verbinding | Eneco Community
vraag

Toon maakt geen verbinding

• 12 april 2015
  • 5 reacties
  • 668 Bekeken

Wie kan mij helpen? Mijn Toon maakt geen verbinding met mijn slimme meters. Deze zijn bijna twee weken geleden geplaatst. En nog maakt hij geen verbinding, we hebben alles gereset en geprobeerd maar niks werkt. Wie kan mij helpen waaraan dit ligt?:?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Goed dat je dit forum hebt gevonden en jammer dat je niet eerder hier terecht bent gekomen.
Ik vermoed dat je Toon al veel eerder had dan je slimme meters.
Dan zal je een nieuwe adapter moeten krijgen; ook zijn er gevallen bekend dat het telefoonsnoertje tussen de P1 poort en je adapter defect kan zijn.

Als je morgen even jouw topic in de gaten houdt dan zal een moderator het even voor je uitzoeken en eventueel de een nieuwe adapter/snoertje per post toesturen.
Reputatie 7
Badge +6
Beste D.Veenstra,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Ik stuur je een nieuwe p1 kabel op. Er zijn een aantal p1 kabels meegeleverd die helaas niet goed functioneren. Wanneer je nog vragen hebt hoor ik deze graag.

Groet,

Folkert
Bij mij thuis heeft Liander gister slimmer meters geplaatst (gas en electra) daarna de energiemeter met P1 kabel even uit het stopcontact gehaald en weer terug. Mijn TOON gaf een keurige melding dat nu TOON ZON geinstalleerd kan worden en met 2 drukken op de knop heb ik mijn 17 zonnepanelen geactiveerd. Het werkt alllemaal snel en prima. Hulde aan Eneco.
Dat klopt helemaal.
Zo zijn we dat hier gewent.

Heb je ook je verwachte opwek ingevuld, anders gaat Toon niet goed rekenen.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Brugt,

Wat fijn dat alles werkt :-)

Groet, Audrey