Toon maakt geen contact met service center | Eneco Community
beantwoord

Toon maakt geen contact met service center

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 11 reacties
hallo, ik heb Toon net 2 weken en tot aan het weekend deed deze het prima. Nu maakt hij op de een of andere manier geen contact meer met het service center. Ik heb gebeld met Eneco en de tips geprobeerd: uitzetten firewall, aanmaken statitsch IP adres voor Toon en nog meer van dat alles op mijn modem proberen in te stellen maar niks werkt. ja steeds heel even en na een minuut of 2 valt het weer weg. Ik heb een Sitecom router WLR5000v2001 en ook al gekeken naar andere tips die ik op internet tegenkwam. Wie o wie kan mij helpen want wordt er gek van!
icon

Beste antwoord door YoliBou 6 april 2016, 15:20

hallo Audrey,

Ik heb externe toegang aangezet.
De Toon heeft wel verbinding met internet en ziet ook de netwerken van de buren.
maar hij maakt geen constante verbinding met het service center van Eneco. (ja soms 2 dagen wel en dan weer dagen niet). Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

22 Reacties

Je router is een dual band; je laat Toon toch wel van een SSID gebruik maken op de 2,4 Ghz? Op de 5 Ghz werkt Toon niet.
Heb je het statisch IPadres van Toon in je router vastgelegd met een leasetime van oneindig of forever.
Hoeveel meter hangt Toon van je router af?

Heb je je modem wel een nieuwe opstart gegeven?
Firewall instellingen zijn geen enkel probleem.
Hoi Brandje, ja hij staat op 2.4 de 5.0 pikt hij niet eens op dat dat is het probleem niet. het statisch adres staat op forever maar zie niet waar ik dit eventueel zelf kan wijzigen en de nieuwe modem heb ik opgestart door de stekker eruit te trekken. bedoel je dat?
verder hangt de Toon niet meer dan 2,5 meter van de router af.......hopelijk kun je mij verder helpen?
Oké duidelijk. Qua statisch is dat dus allemaal goed.
Stekker er uit voor nieuwe opstart modem is ook goed.
Ook de afstand Toon - router is perfect.
Heb je je SSID op het sterkste kanaal gezet?
Zet dat kanaal dan vast.

Heb je soms een Ziggo modem wat ook SSID uitzend en dat Toon in de war raakt?
Hoi, hoe zet ik het SSID kanaal vast? en nee geen ziggo modem, dus daar ligt het niet aan. Wat een gedoe zeg. Jammer dat niemand bij ENECO mij echt op weg kan helpen.
Hoi, hoe zet ik het SSID kanaal vast? en nee geen ziggo modem, dus daar ligt het niet aan. Wat een gedoe zeg. Jammer dat niemand bij ENECO mij echt op weg kan helpen.

Je SSID zendt uit op de kanalen 1 t/m 11, waarbij 6 altijd het sterkste is.
Vaak gebruikt je router de optie automatisch bij het bepalen van het kanaal nummer. Daar is Toon ook niet blij mee.
Dus probeer vast te stellen welk kanaal de minste storing geeft en kies in je router dit kanaal. Dan ben je de optie automatisch meteen kwijt.
Hoi, ik heb 1,6 en 11 geprobeerd...............helaas ook dit werkt niet.
nog meer suggesties??
Hoi, ik heb 1,6 en 11 geprobeerd...............helaas ook dit werkt niet.
nog meer suggesties??

Jammer dan is er meer aan de hand.
Meer suggesties zijn er niet, want je hebt de standaard zaken nu doorlopen.
Gezien de korte afstand zou een repeater zinloos zijn, maar ik weet dat in andere situaties ook op 2,5 meter een repeater uitkomst bood.

Ik zou kunnen adviseren de externe klantenservice aan te zetten om Eneco op afstand je Toon te kunnen beoordelen.
Maar als de verbinding niet constant is dan wordt dat ondoenlijk.

Ik zou de moderators morgen adviseren de monteur bij je langs te sturen.
In sommige gevallen moet/is een Toon al eens eerder vervangen. Misschien dat dat bij jou ook speelt.

Dus morgen even afwachten op een reactie van één van de moderators.
Ok ik wacht het af!
in ieder geval fijn dat je mee hebt gedacht!
en als dat niet lukt dan plaats ik een nieuwe router..........Telfort was zo aardig een nieuwe toe te sturen.
maar dat zou niet nodig moeten zijn:-(
IK heb graag mee gedacht; zeker als het netwerk zaken zijn, dan hebben die mijn volle aandacht.

Ik wist het wel. (Maar ik heb makkelijk praten uiteraard)
Hup meteen die nieuwe router even plaatsen; Toon z'n nieuwe IP-adres weer even statisch maken en wellicht is je probleem meteen opgelost.
Een nieuw modem is altijd beter dan de oude, dus zonde om nog te laten liggen.
Aan jou de keus!
Die ik nou heb is ook nog niet zo oud maar het is inderdaad het proberen waard.
ik verwacht de nieuwe morgen of van het weekend, maar zodra die is geïnstalleerd laat ik weten of het ook heeft gewerkt.............zo niet dan zou het fijn zijn als er alsnog contact wordt gelegd met een moderator om het probleem op te lossen.
je hoort van mij!
Nou de nieuwe router in huis, maar toch nog niet geïnstalleerd...................want op de een of andere manier heeft Toon nu al anderhalve dag gewoon verbinding met het contactservice center?? Dus laat ik het nog even zo.............ktijg wel steeds meer het gevoel dat het niet zozeer bij de router/provider ligt maar gewoon bij Eneco. we zullen zien hoe lang die het nu volhoudt.
Ik houd het op de juiste werking van een statisch IPadres!
Nou Brandje, het was van korte duur.............sinds vandaag weer geen verbinding met het contact centrum. aangezien ik nu al anderhalve week zoet ben met Toon zou ik het erg fijn vinden als jij een moderator op mij zou kunnen afsturen..............ik vind namelijk dat ik genoeg heb gefrutseld.
wellicht dat een nieuwe Toon uitkomst biedt zoals je eerder hebt aangegeven. ben er wel zoetjes aan klaar mee en zou bijna overwegen de Toon van de muur te halen en het abonnement op te zeggen! Ik hoot het graag.
Je bedoelt vermoedelijk dat een moderator even de beoordeling maakt of een monteur langs moet komen.
Wacht even tot morgen als een moderator je hulpkreet leest, dan zal er ongetwijfeld een passende actie gedaan worden.
haha als dat is hoe het werkt dan bedoel ik dat:-). maar omdat je in een eerder bericht aangaf dat jij de moderators zou adviseren een monteur lang te sturen dacht ik dat het via jou moest.......vandaar!
ik wacht het even af tot morgen. en bedankt voor je berichtje.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi YoliBou,

Wat vreemd! Op de momenten dat je problemen ervaart met Toon vindt Toon dan echt geen andere netwerken? We willen graag onderzoeken of het probleem in de verbinding met je eigen netwerk zit of dat er iets mis is met Toon.

Wil je hiervoor ook de externe toegang op Toon aanzetten?

Groet, Audrey
hallo Audrey,

Ik heb externe toegang aangezet.
De Toon heeft wel verbinding met internet en ziet ook de netwerken van de buren.
maar hij maakt geen constante verbinding met het service center van Eneco. (ja soms 2 dagen wel en dan weer dagen niet). Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +6
@YoliBou

Hebben de Accespoints die je gebruikt dezelfde SSID(WiFi naam)?
Reputatie 7
Badge +9
WiFi repeater is proberen.. Dit versterkt u WiFi signaal, en misschien heeft Toon dan wel een constante verbinding! 🙂
WiFi repeater is mi zinloos voor een afstand van 2,5 meter.
Reputatie 7
Badge +9
Nooit geschoten altijd mis. Gok dat dit een router eigen probleem is, vandaar het advies. Kanaal wijzigen op router wil ook wel is helpen. Controleer wel eerst wel kanaal het rustigst is.
Beste Folkert,

Ik ben bang dat je nu een te technische vraag voor mij hebt. Ik heb geen idee wat je bedoeld:-(
Maar ik moet nu van alles zelf proberen terwijl ik helemaal geen verstand heb van computers. Dus heb je misschien iets van een printscreen van wat je bedoeld of wellicht is het handiger als er gewoon iemand langskomt. Ik ben nu al weken aan het tobben en ben er onderhand wel klaar mee.
Ik heb trouwens de externe toegang nog aan staan............is dat nog de bedoeling?
Ik hoor graag van je.