Toon maakt geen contact met de router | Eneco Community

Toon maakt geen contact met de router

Toon maakt geen contact met de router. Alles al geprobeerd, medewerker aan de lijn gehad, maar storing is nog steeds niet opgelost en ligt aan Eneco. Maar er komt geen monteur om het op te lossen, alleen als ik het betaal. Niet helemaal netjes van de Eneco. Wat moet ik nu doen?

11 Reacties

Wat is alles?
Ziet Toon®️ bij het WiFi onderdeel de SSID op de 2.4 GHz van je netwerk?
Welk modem/router heb je?
Is de softwareversie van Toon®️ up te date?
Modem van kpn. Drie maal opnieuw ingelogd. Twee maal de cv-ketel de stekker er uit gehaald.
Reputatie 5
Badge +5
@J.J.M. Heintz goed dat je je weg naar ons forum hebt gevonden, welkom!

Ik zie dat jouw Toon nog niet op de laatste softwareversie draait. Ik heb de nieuwste software aan je toegewezen. Ik adviseer je deze binnen te halen.
Modem van kpn. Drie maal opnieuw ingelogd. Twee maal de cv-ketel de stekker er uit gehaald.
Maar er zijn er zoveel modems van KPN.
Heb je soms een V10 modem?
En op deze eerder gestelde vraag geef je helaas geen antwoord op:

Ziet Toon® bij het WiFi onderdeel de SSID op de 2.4 GHz van je netwerk?
Ja, een v10 modem. En er staat SSID op
Dat is een modem waar Toon nog al eens problemen mee heeft.
Als Toon jouw 2,4 Ghz SSID in de lijst voorkomt, dan zou Toon daar ook verbinding mee kunnen maken.
Heb je je modem al eens enkele minuten stroomloos gemaakt?

Heb je in je V10 een aparte SSID gemaakt voor de 2,4 Ghz en de 5 Ghz?
Anders gaat het met Toon niet lukken, vandaar ook mijn eerdere vraag daarover.

Ook Toon een statisch IP-adres in je modem/router geven helpt soms.
Luister. Eigenlijk vind ik dat de mensen van Eneco dit probleem op moeten lossen. Jaren heeft Toon goed gewerkt, er is niets verandert qua internet. En aan de telefoon zei degene die me hielp dat het probleem bij Eneco lag. Dus waarom moet ik dan allerlei acties ondernemen waar ik totaal geen verstand van heb?
Gezien de ervaringen hier met bv de V10 en dat het bij jou lokaal speelt, zal Eneco dat niet voor je oplossen, alleen dan tegen betaling dus.
Vraag me niet hoe, maar sinds een kwartiertje doet Toon het weer als vanouds. Drie dagen geen contact met de router en nu ineens wel!!!
Dan is er na het resetten toch een verbinding ontstaan en wellicht dat de update verbetering bracht.

Misschien dat je je modem ook even gereset had, wat ik eerder vroeg? Dat doet ook wonderen.
Nee, ik had sinds vanmorgen niets meer gedaan. Maar nu is het tenslotte opgelost. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Reageer