Toon loopt vast | Eneco Community
beantwoord

Toon loopt vast

• 2 november 2018
  • 16 reacties
  • 556 Bekeken

Daar van Eneco zelf geen antwoord krijg doe ik het zo maar slaat trouwens nergens op
Mijn Toon doet niets ja alleen de naam Eneco op het scherm tonen van alles al geprobeerd reset stekkers er uit Router. Op nieuw op straten niets helpt
Gr Wout Vermeulen
icon

Beste antwoord door Brandje 2 november 2018, 21:41

Dat ziggo is weet ik weet je gelijk dat geen nieuwe modum is was niet bezig met update staat achter op het kasje de naam Technicolor uit China model tc72004

Dan was er dus een spontane herstart van Toon en vermoedelijk dus een gebrek aan WiFi signaal.
Jouw modem (TC7200) kan werken op de 2,4 Ghz of de 5 Ghz.
Vandaar mijn vraag weet je ook of je wel een 2,4 Ghz Wifi signaal in de lucht hebt?

Als de kennis bij je ontbreekt, dan adviseer ik:

maak je modem eerst stroomloos
maak dan Toon minimaal 5 minuten stroomloos door de ketelmodule bij je CV stroomloos te maken.
zet na 5 minuten de stroom weer op de ketelmodule.
loop dan naar je modem en zet daar de stroom ook weer op.

Hopelijk start je Toon nu wel door!
Bekijk origineel

16 Reacties

Modum werk op 2,4 stond achter op maar ga proberen wat je zeg bedankt
Dus als je de ketelmodule bij je CV stroomloos maakt en Toon®️ wordt zwart en start daarna weer op dan blijft hij “hangen”
Hoeveel witte stipjes worden er dan onderaan het scherm getoond?
Begin met streepje en worden er 3 dan uur later gaat die weer zoeken en hebben wel WiFi
Dus er komen 3 stipjes en dan blijft het scherm oranje en blijft hangen?
Dan lijkt het er op dat Toon®️ zijn WiFi module geen IP adres krijgt van je modem.
Weet je zeker dat of er bij jou een 2,4 GHz WiFi in de lucht is?
Welk modem heb je?
Gewoon nog 1 van UPC maar gekke is hij heeft het altijd gedaan al jaren
UPC bestaat niet meer; dat is Ziggo geworden.
Weet je geen naam en typenr?

Ik had nog een vraag gesteld........

En nog een aanvullende vraag: "was je bezig met een update op Toon®️?"
Reputatie 7
Badge +9
Toon even uitzetten. Utp kabel in Toon en je router doen, Toon weer opstarten. Als Toon is opgestart, kan je verder kijken.
Dat ziggo is weet ik weet je gelijk dat geen nieuwe modum is was niet bezig met update staat achter op het kasje de naam Technicolor uit China model tc72004
Toon is voor de CV dus kijken heb ik geen last alleen dat je decibel hoger moet zetten via de telefoon niet altijd makkelijk
De CV bedoel ik

Dan was er dus een spontane herstart van Toon en vermoedelijk dus een gebrek aan WiFi signaal.
Jouw modem (TC7200) kan werken op de 2,4 Ghz of de 5 Ghz.
Vandaar mijn vraag weet je ook of je wel een 2,4 Ghz Wifi signaal in de lucht hebt?

Als de kennis bij je ontbreekt, dan adviseer ik:

maak je modem eerst stroomloos
maak dan Toon minimaal 5 minuten stroomloos door de ketelmodule bij je CV stroomloos te maken.
zet na 5 minuten de stroom weer op de ketelmodule.
loop dan naar je modem en zet daar de stroom ook weer op.

Hopelijk start je Toon nu wel door!
Modum werk op 2,4 stond achter op maar ga proberen wat je zeg bedankt

Oke, dan hoop ik idd dat je een 2,4 Ghz signaal in de lucht hebt.
Suc6; ik hoor het wel.
Ga maandag maar even Eneco bellen en zet er morge nog even versterker tussen voor signaal
Waarom denk je dat het signaal niet sterk genoeg is?
Hoeveel meter hangt Toon®️ Van je modem af?
Moet het signaal door muren heen?
Let op dat Eneco je ook gratis een repeater kan verstrekken.
Ja als ik zo versterker heb leggen kan ik hem net zo goed er even tussen doe 3 meter van modum en moet door 1 binnenmuur
Als je 3 meter van je modem af zit is een versterker zinloos en zou zelfs m.i. een verslechtering brengen. De reikwijdte van de 2.4 Ghz is namelijk redelijk groot.
Maar ja even proberen kan natuurlijk altijd.
Suc6

Reageer