Toon langzaam en app moeilijk verbinding | Eneco Community
vraag

Toon langzaam en app moeilijk verbinding

• 14 november 2019
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Heb nu bijna 3 jaar Toon thuis hangen en nooit problemen gehad tot sinds een paar weken. De toon op de muur reageert erg langzaam op aanraking, als het scherm gedimd of uit is en raak het scherm aan kan het zo 10 seconden duren voor hij aan gaat. Erg vervelend maar misschien binnenkort anders met een update?

Ook is de App sinds dezelfde periode moeilijk te gebruiken. Af en toe krijg ik de mysterieuz alien melding maar meestal krijg ik na ik de App opgestart heb de melding dat er een storing is en hij geen verbinding kan maken, waarna er na een tig seconden ineens de verbinding er wel is. Dat kies ik bijvoorbeeld 1 van de 4 voorkeuze programma's en gaat hij laden.. Vervolgens gebeurt er zeker een seconde of 20 niks. En dan soms wel soms ook niet past hij alsnog het Programma aan..

Ook werkt de koppeling met de olisto App en dus Google spraak herkenning niet en krijg ik de melding dat er geen verbinding met toon is. 

Iemand suggesties wat dit kan zijn? 

Alvast bedankf voor het meedenken 

5 Reacties

Hoi @Fryskje 

Je relaas is heel bekend en valt eigenlijk in 2 delen uit één. 

1. Je Toon®️1 zit aan het eind van z’n kunnen en een update zal dat niet verbeteren. 
  2. De slecht werkende App

Voor punt 1 is er eigenlijk maar 1 goeie oplossing: ga over naar een Toon2

Voor punt 2 kan je beter aansluiten bij het langlopende topic daarover. 

Reputatie 6
Badge +3

Kan het zijn dat de de toon in de afgelopen 3 jaar niet of nauwelijk had geupdate? Sinds een paar weken worden namelijk alle toons automatisch, zonder toekomst van de eigenaar, geupdate. En de meest recente firmware maakt de toon niet erg snel meer.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi@Fryskje 

Je relaas is heel bekend en valt eigenlijk in 2 delen uit één. 

1. Je Toon®️1 zit aan het eind van z’n kunnen en een update zal dat niet verbeteren. 
  2. De slecht werkende App

Voor punt 1 is er eigenlijk maar 1 goeie oplossing: ga over naar een Toon2

Voor punt 2 kan je beter aansluiten bij het langlopende topic daarover. 

Hahaha, mooi gezegd, kom maar op met die toon 2 dan, maar niet voor het bedrag wat er voor staat, als trouwe klant verwacht ik gewoon een vervanging zonder kosten :)

Een vervanging en dus weer een Toon1 zet geen zoden aan de dijk. Toon1 is nu eenmaal traag en dat zal niet meer beter worden. 
Overgaan naar een Toon2 kan kosten met zich meebrengen. 
Het zijn van een trouwe klant staat daar helaas buiten.
Ongetwijfeld ben je bekend met het feit dat afsluiten van een nieuw meerjarig contract de enige mogelijkheid is om Toon2 gratis te krijgen. 

Reputatie 2
Badge +1

Een vervanging en dus weer een Toon1 zet geen zoden aan de dijk. Toon1 is nu eenmaal traag en dat zal niet meer beter worden. 
Overgaan naar een Toon2 kan kosten met zijn meebrengen. 
Het zijn van een trouwe klant staat daar helaas buiten.
Ongetwijfeld ben je bekend met het feit dat afsluiten van een nieuw meerjarig contract de enige mogelijkheid is om Toon2 gratis te krijgen. 

klopt, nog een half jaar :)

Reageer