Toon laat geen verbruik zien na slimme meter | Eneco Community
vraag

Toon laat geen verbruik zien na slimme meter

• 31 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 232 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Sibds de komst van mijn slimme meter kan toon geen verbruik meer laten zien.
Als ik de meetmodule eil koppelen (P1) lukt dit niet.
Voor de komst van de slimne meter werkte toon zoals het hoorde.
Wat te doen?

16 Reacties

Als je op Toon®️ kijkt bij je metermodule wat is dan de software versie?
Is dat 35/37?

Bedoel je met koppelen, het verbinden met een kabeltje van meteradapter met de P1 poort van je slimme meter?
Softwareversie 4.16.8
Firmware ketelmodule 37
Ja met het kabeltje, ze hebben speciaal stopcontact in de meterkast geplaatst daarvoor.
Wat je nu doorgeeft is de software versie van de ketelmodule.
Het gaat om de meetmodule of meteradapter.
Je mag ook het typenr van het zilveren typeplaatje achterzijde meteradapter zelf doorgeven.

Deze meetmodule is perfect voor slimme meters.

Als je kijkt bij de firmware van deze module dan is dat vermoedelijk 0.25/0.13
Klopt dat?
Als ik de meetmodule wil koppelen. Zegt toon dat de meter niet dichtbij genoeg geplaatst is (binnen 2 meter?) Hij vindt hem dus niet.
Waarom zou je deze meteradapter gaan koppelen?
Hij was toch al gekoppeld? Het werkte voorheen prima schreef je eerder.
Met mijn oude meter. Maar toen kreeg ik een nieuwe (slimme) meter en sindsdien werkt de koppelingniet meer. Ik kreeg het verzoek om een nieuwe p1 kabel aan te vragen en zou hem dan makkelijk zelf aan kunnen sluiten.
Oké dat is het dus.
Heb je de oude meteradapter eerst verwijderd via je menu in Toon®️?
Je hebt wel een stappenplan gekregen?
Er staat geen meteradapter (meer) geinstalleerd. Maar het koppelen van deze lukt niet, zelfs niet met stappenplan ?
Ben zelf ook niet echt technisch, maar dacht dat dit me wel moest lukken!
Is het anders wijs om maandag te bellen en er iemand voor laten langskomen om het op te lossen?
Reputatie 5
Badge +1
@Marbeau

Welkom op de Toon Community. Ik zie dat @Brandje je al goed op weg heeft geholpen en dat je het stappenplan al hebt ontvangen. Ik zie in jouw Toon dat de meteradapter niet meer is gekoppeld, dus dat heb je goed gedaan!

Wil je de Toon opnieuw opstarten en daarna de nieuwe meteradapter opnieuw koppelen?

Groet,
Mitchel
Meestal doet Eneco dat niet, omdat het stappenplan voldoende zou moeten zijn.

Zullen we nog even een poging doen?

Geef Toon®️ dan eerst een harde rerest.
Dat doe je door de Toon®️ module bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.

Probeer dan de koppeling nogmaals. Houd de meteradapter vlak bij Toon®️.
Maar hoe kan ik de meteradapter vlabij toon houden als dat p1 kabeltje in de meterkast aangesloten moet worden op de slimne meter?
In het stappenplan staat toch niet dat tijdens de koppeling er iets aangesloten moet worden?
Haal gewoon het platte kabeltje los.
Dus gewoon de meetmodule met een verlengsnoer heeeel dicht bij Toon®️ houden en de koppeling doen.
Ik krijg deze melding terwijl ik de meetmodule met een verlengsnoer op nog geen 10 cm van toon houd...
ik heb het meerdere malen geprobeerd, reset en vervolgens opnieuw koppelen. Het lukt niet!
Dus laat het nu even voor wat het is, heb een andere afspraak nu. Ik probeer het van het weekend nog wel even, maar heb er weinig vertrouwen in ?
Mocht het niet lukken dan bel ik maandag wel.
Alvast bedankt voor je hulp, inzet en vooral geduld... ? Gr Martine
Graag gedaan uiteraard Martine!
Als je het weer probeert let dan niet op de melding van de afstand. Dat geeft alleen maar verwarring. Dichtbij Toon®️ houden is perfect.
Het gastheren meer om om enkele keren heel snel en heel kort achter elkaar op het zwarte knopje van de meetmodule te drukken als Toon®️ erom vraagt.

Dus mijn advies: probeer het gewoon in het weekend nog een keer!

Fijn weekend!

Reageer