Toon laat geen gasverbruik meer zien | Eneco Community
beantwoord

Toon laat geen gasverbruik meer zien

• 3 oktober 2015
  • 28 reacties
  • 1056 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen laat Toon het gasverbruik niet meer zien...
Ik heb slimme meters en heb de energiemeter, ketelmodule en Toon zelf al een keer herstart.
Zou iemand van Eneco zo vriendelijk willen zijn om eens een kijkje te nemen in mijn Toon? Klantenservice toegang staat al aan.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Ron Aarts
icon

Beste antwoord door Danielle 5 oktober 2015, 09:53

@R0nni3,

Goed dat je zoveel hebt geprobeerd. Het probleem is door jou of ons helaas niet te verhelpen. Er is uitgezocht dat klanten met slimme meter DSMR2.2 van Enexis een update hebben gekregen op de meter. Na die update is bij iedereen het gasverbruik niet meer zichtbaar. Dat komt omdat er een regel is weg gevallen na de update en dat gaat over het gasverbruik. De meteradapter pakt het niet meer op, dus vandaar. Enexis is ervan op de hoogte en ze zijn er druk mee, maar wanneer het is opgelost weten we niet. Even afwachten maar!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

28 Reacties

Heb je ook het kabeltje gecontroleerd?
Ook de adapter ongeveer 30 seconden stroomloos gehad?
Je zou ook de adapter eens uit Toon kunnen verwijderen en opnieuw aanmelden.
Of noem jij de adapter energiemeter??
Is de gas weergave soms weggevallen na een recente update?
Hoi Brandje,

Ik bedoel inderdaad de adapter met de energiemeter. Deze is al ruim 30 seconden spanningsloos geweest en de P1 kabel is ook gecontroleerd. De weergave is sinds 29 september weggevallen..Toon is niet geupdated. Toon zelf werd ook spanningsloos toen ik de ketelmodule uitschakelde.

Ik zal Toon eens opnieuw instellen.
Hoi Brandje,

Ik zal Toon eens opnieuw instellen.

Je bedoelt waarschijnlijk de adapter in Toon verwijderen en opnieuw aanmelden?
Let op dat je VOOR opnieuw aanmelding Toon een harde reset geeft; dan houdt Toon geen gegevens vast....

Hernieuwde aanmelding zou ik dus zeker doen!
Helaas...het heeft allemaal niet geholpen 😞
Reputatie 7
Badge +6
@R0nni3,

Goed dat je zoveel hebt geprobeerd. Het probleem is door jou of ons helaas niet te verhelpen. Er is uitgezocht dat klanten met slimme meter DSMR2.2 van Enexis een update hebben gekregen op de meter. Na die update is bij iedereen het gasverbruik niet meer zichtbaar. Dat komt omdat er een regel is weg gevallen na de update en dat gaat over het gasverbruik. De meteradapter pakt het niet meer op, dus vandaar. Enexis is ervan op de hoogte en ze zijn er druk mee, maar wanneer het is opgelost weten we niet. Even afwachten maar!
Hoi Danielle,

Bedankt voor je reactie. Dan zit er niets anders op dan afwachten :)

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@R0nni3,

Ja helaas.. Maar dan weet je er in ieder geval wat meer over!
Ik heb hetzelfde probleem dat ik al een aantal dagen geen gasverbruik zie. Op de gasmeter staat UNIFLOW G6SRV, is dit dezelfde meter of hetzelfde probleem?
Reputatie 7
Badge +6
@Hendrik Postma,

Jammer dat jij hetzelfde hebt! Maar aan de melding te zien heb je te kampen met hetzelfde probleem. Ook voor jou is het even afwachten totdat het is opgelost.
Ik heb een traditionele gasmeter (ongeveer 13 jaar oud). Zolang ik Toon heb nu zo'n dikke maand, wordt mijn dagelijks gasverbruik niet weergegeven. Alle tips van het forum en van de hulpvideo opgevolgd. Geen resultaat. Heeft iemand nog de gouden tip?
Ik zou je merk en typenr van je gasmeter hier ook nog even plaatsen.
Dan kan een moderator makkelijk zien of jouw gasmeter misschien vervangen moet worden door een slimme meter, omdat Toon met je domme meter niet goed samenwerkt.

Je kan ook een foto van je meter plaatsen!
Ik zou je merk en typenr van je gasmeter hier ook nog even plaatsen.
Dan kan een moderator makkelijk zien of jouw gasmeter misschien vervangen moet worden door een slimme meter, omdat Toon met je domme meter niet goed samenwerkt.

Je kan ook een foto van je meter plaatsen!

Dit is de meter waar de Toon aan hangt.

Perfect die foto.
Jammer dat je merk en typenr ook niet even opgeeft.
Eneco heeft lijsten van merken, die geacht worden niet goed te werken met Toon!
Badge
Ook geen gasmeting meer,Enexis probleem?Ik heb een Landis+Gyr meter.
Ook geen gasmeting meer,Enexis probleem?Ik heb een Landis+Gyr meter.

Draait bij jou ook DSMR 2.2 op je gasmeter?
Badge
Waar vind ik dat
Waar vind ik dat

Gewoon even kijken op je gasmeter; het moet daar op vermeld staan!
Tenminste als je slimme meters hebt, want dat had je hier nog niet gemeld.
Reputatie 7
Badge +6
@H.M. Duijckers

Je kan eventueel een foto van je meters plaatsen dan kunnen wij het voor je bekijken.
Badge
Hierbij de foto
Reputatie 7
Badge +6
@H.M. Duickers

Excuses dat had ik er even bij moeten zetten, we kunnen het zien aan de elektrameter of het een 2.2. meter is, vaak staat dit ook op de meter vermeld. De kans is wel aanwezig gezien het een meter uit 2011 is.
@H.M. Duickers

Excuses dat had ik er even bij moeten zetten, we kunnen het zien aan de elektrameter of het een 2.2. meter is, vaak staat dit ook op de meter vermeld. De kans is wel aanwezig gezien het een meter uit 2011 is.

Oeiii stom van mij!
Ik refereerde aan de gasmeter en dat zie je uiteraard alleen op de stroommeter!
Ik ben nieuwsgierig of het inderdaad een DSMR 2.2. versie is; we gaan toch hopelijk niet weer zo'n soap krijgen.....
Want dan is weer de vraag of de netbeheerder een aanpassing gaat doen en zo niet dan zou er een update voor de adapter moeten komen..........
Badge
Okido, hier de foto van de elektra meter.
Goed en snel geregeld van jou!
Bij mijn type (Landis Gyr) staat het altijd op de voorzijde.
Dat kan ik bij jou niet vinden, maar misschien dat Folkert een lijst heeft................
Reputatie 7
Badge +6
@H.M. Duijkers

Dit is inderdaad een 2.2 meter. Enexis is bezig om dit op te lossen, we hopen hier snel meer info over te kunnen geven.
Jammer dus!
Wordt het dan toch een nieuwe DSMR 2.2 soap??