vraag

Toon laat geen gasverbruik meer zien

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Sinds twee maanden laat Toon geen dagelijks gasverbruik meer zien. De laatste keer was met de eindafrekening. Nu laat toon het niet meer zien. Ik heb al meerdere malen de meetmodule uit het stopcontact gehad maar dat heeft niets opgeleverd. Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer kan doen?

9 Reacties

Heb je domme of slimme energie-meters?
Wij hebben slimme energiemeters
Oke, en je hebt de meetmodule al gereset zie ik, dan zal je gasmeter dus in storing staan.
Wacht even tot een moderator kan controleren of Eneco wel de standen binnen krijgt.
Brandje wrote:

Oke, en je hebt de meetmodule al gereset zie ik, dan zal je gasmeter dus in storing staan.
Wacht even tot een moderator kan controleren of Eneco wel de standen binnen krijgt.

Oké, zo iets dacht ik al. Daar zal ik dan op wachten. Bedankt in ieder geval!
Reputatie 5
Badge +4
@G. Balk onhandig zeg, dat Toon geen inzicht geeft in jouw gasverbruik. Ik heb wat zaken nagelopen en zie dat jouw gasmeter zoals ook voorspelt door @Brandje in storing stond. Dit voor langere tijd. Op 29 november is er weer verbruik doorgekomen. Ik adviseer je om vandaag nog eens een harde reset uit te voeren van de meetmodule zoals je eerder hebt gedaan en daarna nog een eenzelfde reset van de ketelmodule. Zie je nu wel verbruik doorkomen? Zo niet dan wil ik je vragen om Toon support aan te zetten via het menu van jouw Toon. Dan kijken we met je mee 🙂
Erica wrote:

@G. Balk onhandig zeg, dat Toon geen inzicht geeft in jouw gasverbruik. Ik heb wat zaken nagelopen en zie dat jouw gasmeter zoals ook voorspelt door @Brandje in storing stond. Dit voor langere tijd. Op 29 november is er weer verbruik doorgekomen. Ik adviseer je om vandaag nog eens een harde reset uit te voeren van de meetmodule zoals je eerder hebt gedaan en daarna nog een eenzelfde reset van de ketelmodule. Zie je nu wel verbruik doorkomen? Zo niet dan wil ik je vragen om Toon support aan te zetten via het menu van jouw Toon. Dan kijken we met je mee :-)

Hoi Erica, bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist zowel de meet- als ketel module gereset. Daarna nog even de warme kraan aan gezet maar hij laat na een half uurtje nog geen gasverbruik zien. Heb zojuist ook Toon support aangezet, misschien kun je even meekijken?
Reputatie 5
Badge +4
@G. Balk vervelend zeg. Na wat extra speurwerk ben ik erachter gekomen dat de gasmeter qua uitlezing wederom in storing staat sinds vandaag. Er is met de aansluiting van Toon overigens niets mis. De netbeheerder is verantwoordelijk voor jouw meter en de werking hiervan. Hoe lang heb je al geen inzicht in je gasverbruik op Toon? Zie je het gasverbruik op de meter zelf wel doorkomen?
Erica wrote:

@G. Balk vervelend zeg. Na wat extra speurwerk ben ik erachter gekomen dat de gasmeter qua uitlezing wederom in storing staat sinds vandaag. Er is met de aansluiting van Toon overigens niets mis. De netbeheerder is verantwoordelijk voor jouw meter en de werking hiervan. Hoe lang heb je al geen inzicht in je gasverbruik op Toon? Zie je het gasverbruik op de meter zelf wel doorkomen?

Het probleem is er als sinds begin oktober, heel af en toe leest Toon wel wat uit. Het gasverbruik zelf kunnen we wel zien op de meter, die loopt gewoon. Ik zal deze week eens contact opnemen met Liander.
Reputatie 5
Badge +4
@G. Balk laat ons vooral weten wat Liander hierover te vertellen heeft en kom je er niet uit met hen ondersteunen we je hierin graag 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen