Toon krijgt geen verbinding met router | Eneco Community
vraag

Toon krijgt geen verbinding met router

• 9 februari 2018
  • 14 reacties
  • 433 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Hallo,
Ik heb problemen met mijn toon om deze op het wifi net werk tekrijgen
Heb mijn toon naar fabriek instellingen moeten zetten
Nu wil ik hem weer laten verbinden met het net werk maar dat lukt niet
Toon ziet het wel de router maar als ik verbinding wil laten leggen zegt toon na enigge tijd dat het paswoord niet klopt maar ik weet zeker dat dit het goede wachtwoord is
heb al een harde reset gedaan maar niet helpt
iemand enig idee

M.V.G
Kees

14 Reacties

Heeft de Toon het eerder bij jou wel gedaan?
Welke software versie heeft je Toon?
ja heeft het altijd goed gedaan maar welke versie hij heeft kan ik niet meer zien omdat hij op de activatie blijft hangen en dun geen gegevens kan af lezen
Heb nu alles 5 minuten uit gezet toon/router en modem

en alles werkt weer

Alleen nu vraag hij om een activatie code maar die heb ik niet
heb dit huis gekocht en dus de vorige eigenaar had deze en kan hem niet meer vragen
Zou je een nieuwe bij eneco kunnen aanvragen
Dan zou ik de volgende methode toepassen:

Maak je modem stroomloos
Geef Toon een harde reset via het stroomloos maken van je Toon module bij ne CV
Wacht minimaal 5 minuten
Zet dan de stroom weer op de module.
Loop dan pas naar je modem en zet daar ook de stroom er weer op.
Ohhh dan heb je nu even pech.
Jouw Toon met zijn display-nummer staat gekoppeld aan de oude woning en de oude eigenaar.
Eneco dient nu deze Toon aan jouw account te koppelen. En je krijgt een nieuwe activatiecode.
Dat kan alleen telefonisch 088 895 59 59
Bedankt voor de informatie en hulp
Ga zo snel mogelijk bellen

Kees
Suc6 Kees!
Let op bellen is vermoedelijk op as zaterdag zinloos, ivm de speciale actie die op kantoor gedaan moet worden.
Mijn advies is: bel maandag pas.
Reputatie 1
Badge
En dus een weekend zonder verwarming zitten? Misschien moet Eneco dit hele activatie mechanisme maar afschaffen, het is toch redelijk zinloos...... Je moet toch minimaal de thermostaat kunnen opstarten zonder abonnement na fabrieksherstel?
Reputatie 2
Badge
De thermostaat kun je ook gebruiken indien Toon niet geactiveerd is, rechtsboven kun je de temperatuur instellen (mogelijk is het bij andere software-versies anders, maar de meest recente versie kan dat zeker!).
Reputatie 1
Badge
Is het niet zo dat je na fabrieksherstel in de activatie wizard terecht komt na opnieuw opstarten? Daar kom je toch niet doorheen zonder activatie code of heb ik het mis?
De thermostaat kun je ook gebruiken indien Toon niet geactiveerd is, rechtsboven kun je de temperatuur instellen (mogelijk is het bij andere software-versies anders, maar de meest recente versie kan dat zeker!).

Dat klopt Joost.
Als kale thermostaat is Toon gewoon bruikbaar. Vandaar mijn advies om maandag gewoon ff te bellen en het komt verder goed.
Zo niet dan horen we het hier wel op forum!
Reputatie 1
Badge
Dus je kan de activatie skippen na fabrieksherstel? Anders wordt het toch erg koud in huis tot maandag ochtend....dat is de vraag dus, niet of een Toon als thermostaat kan werken zonder abonnement, dat weten we nu wel.
Reputatie 2
Badge
Dus je kan de activatie skippen na fabrieksherstel?

Ja, linksboven op Annuleer drukken, daarna kun je (alleen) de thermostaat bedienen (lees: temperatuur instellen).
Reputatie 1
Badge
Ok, thanks

Reageer