Toon houdt zich niet aan programma | Eneco Community
vraag

Toon houdt zich niet aan programma

• 31 januari 2014
  • 15 reacties
  • 393 Bekeken

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 13 reacties
Mijn programma staat ingesteld  op 21,5 graden om 8:30.
Echter begint de Toon al om 5 uur te stoken (zie foto's).en om 8:30 is het ongeveer 19 graden. 
Vervolgens duurt het wel tot 14:00 voordat de kamer tot 21,5 graden is verwarmd.
Wat gaat hier mis?

[img]https://www.evernote.com/shard/s245/sh/3e617d84-5182-4731-b596-857e823f49de/2a1dc92e770c18daba3a56be0ad26e16/deep/0/foto-1.JPG-and-bijlagen.png[/img]Click for large
[img]https://www.evernote.com/shard/s245/sh/32200613-128f-4ac3-b535-98938abf6ed7/2d4a8c0d123253d4711189fb1dc1d91c/deep/0/(geen-onderwerp)---djisaac1@gmail.com---Gmail.png[/img]Click for large view - Uploaded with Skitchview - Up

loaded with Skitch

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Reputatie 1
Badge
In een ander topic zijn meer mensen die zoiets melden,bij mij lijkt dit ook te gebeuren na de recentste update.

ik hoop op een snelle oplossing en anders wil ik wel weer 4 versie terug, de laatste versies geven allerlei problemen.
Reputatie 7
Badge +6
@Ruler,

Welkom op het forum!
Heb je vloerverwarming? Wellicht is het probleem om die reden te verklaren.
Wat is de ingestelde temperatuur bij slapen?

Ik verneem het graag!
Reputatie 7
Badge +6
@RvD,

Kan je aangeven wanneer dit is voorgekomen? Doordat de externe toegang op Toon aanstaat heb ik niets anders kunnen achterhalen dan dat de ketel ongeveer een half uur van te voren begint met stoken.

Ik verneem het graag zodat we het beter kunnen onderzoeken.
Badge
@Danielle.

Ik heb geen vloerverwarming en de ingestelde temperatuur bij het slapen is 16 graden.
Denk dat je er niet zo heel druk over hoeft te maken, het is vaak is het een leerproces van toon.

In wat koudere ruimtes reageerd toon soms wat onvoorspelbaar door veel eerder te verwarmen dit gebeurd in trapjes van elk 1 graad.
Badge
Is het dan zo dat als ik de toon om 8:30 opstaan heb staan, Toon probeert te zorgen dat het om 8:30 warm is?
Ik wil namelijk dat hij pas om 8:30 aanslaat.
Dat klopt helemaal. Toon zorgt ervoor dat op aangegeven tijd het ingestelde temp. Is gehaald.
Reputatie 7
Badge +7
Is het dan zo dat als ik de toon om 8:30 opstaan heb staan, Toon probeert te zorgen dat het om 8:30 warm is?
Ik wil namelijk dat hij pas om 8:30 aanslaat.

Dan zul je hem later in moeten stellen dan 8:30.
maar dan krijg je problemen betreffende je comfort

eigenlijk zou je het leer/voorverwarm proces dan uit moeten kunnen schakelen.
maar volgens mij kan dat ook niet .
Badge
Ik heb hem nu later ingesteld om Gasverspilling te voorkomen.
Als hij 'uitgeleerd' is, zet ik m wel weer terug naar 8:30
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb hem nu later ingesteld om Gasverspilling te voorkomen.
Als hij 'uitgeleerd' is, zet ik m wel weer terug naar 8:30

ik denk niet dat Toon uitgeleerd raakt:)
dus Toon probeerd zich altijd aan te passen.
en schiet je er weinig mee op door de tijd , later weer te veranderen.
het enigste wat er kan gebeuren is dat Toon van de leg af raakt .

en ik denk ook dat het met de gas verspilling wel mee zal vallen.
comfort is ook wat waard.
Badge
Comfort is zeker wat waard maar dan zou ie ook wel om 8:30 op temperatuur moeten zijn.
Zeker als ie al rond 5:00 uur begint met stoken;)
Reputatie 7
Badge +7
Comfort is zeker wat waard maar dan zou ie ook wel om 8:30 op temperatuur moeten zijn.
Zeker als ie al rond 5:00 uur begint met stoken;)

koelt je woning dan niet te veel af ???
hier staat hij snacht,s op 16 en gaat echt niet stoken om 5 uur snachts ( slaat je warm tapwater voorverwarming op die tijd soms aan)?

opstaan staat hij hier op 7.45 en gaat dan hooguit om 7.15 op een laag pitje stoken.
Reputatie 4
Badge

opstaan staat hij hier op 7.45 en gaat dan hooguit om 6.15 op een laag pitje stoken.

1½ uur van te voren vind ik ook veels te vroeg, binnen een half uur is het huis aardig op temperatuur. Dus waarvoor gaat toon hier 2 uur van te voren aan om het op 20 graden te krijgen. En toon weet dit inmiddels wel lijkt me.
Reputatie 7
Badge +7
 :rolleyes:ff ge edit was foutje klopt een half uurtje van te voren begint Toon toontje