Toon helemaal de weg kwijt (maar later weer gevonden) | Eneco Community

Toon helemaal de weg kwijt (maar later weer gevonden)

• 4 november 2013
  • 6 reacties
  • 538 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Gisteren flink wat probleempjes met Toon.
Het begon 's ochtends, Toon had vermoedelijk wel wat opgewarmd maar zeker niet voldoende, temperatuur lag een halve graag lager als ingesteld.
Niets gedaan, maar kreeg ook niet de indruk dat Toon nog bijwarmde.
Vroeg in de middag vertoonde Toon een langdurige reclame😕 voor Eneco, heel goed voor Enoco natuurlijk maar wat minder voor ons, de reclame bleef namelijk aanwezig met rechtsonderin het eerste witte vierkantje verlicht.
Nadat ik vond dat de reclame lang genoeg had geduurd:p (Toon reageerde natuurlijk niet mee) heb ik een reset gegeven met de button.
Toon starte daarna weer helemaal op, en had weer even tijd nodig om de gemeten temperatuur te calibreren.
Omdat er meerdere mensen aanwezig waren eigenlijk niet opgelet of de CV weer goed werd aangestuurt.
Begin van de avond bleek Toon daar nog steeds niet goed mee overweg te kunnen, ook werd bij afname warmwater geen kraantje met vlam getoond.
Nu de ketelmodule spanningsloos gemaakt waarna Toon weer opstarte en weer netjes ging doen war hij voor bedoelt is.

En ja, Toon raakte de weg kwijt zonder ook maar enige hulp van buitenaf, maar eind goed al goed, tot nu toe is Toon weer op de juiste weg:D.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Hoi Willem,

Had je dit na de laatste update nog niet eerder gehad?
Want Toon had toch al genoeg tijd gehad om daarna weer inteleren?
Reputatie 3
Badge +1
Hai Ton,

Nee, dit was de eerste keer. (en hij deed het juist zo goed)
Heb ook geen flauw idee wat het veroorzaakt heeft.
Ik ga er maar vanuit dat er ergens een belangrijk bitje is omgevallen en dat het dus een éénmalige kwestie is.
Nou laten we maar denken dat "Einstein" misschien een goede invloed heeft gehad:p
Reputatie 3
Badge +1
gisteren weer een probleem met Toon.
Na wel goed te hebben opgewarmd 's ochtends bleek toon daarna een halve graad lager te verwarmen.
Voorbeeld;
instelling Thuis is 21,5C maar Toon verwarmde op 21C
instelling Comfort is 22C maar Toon verwarmde op 21,5C
Na een 1,5 op Comfort te hbben gezet begon Toon weer op de ingestelde waarde van 22C te verwarmen.
Toon daarna weerop Thuis gezet.
Bij de fenomeen worden alle worden alle waarden wel correct weergegeven.

Het lijkt er op dat een vergelijkend fenomeen is als vorig week zondag. zie start topic.
Reputatie 3
Badge +1
@moderators

Graag wil ik dat er nu goed wordt gekeken naar mijn Toon. Toegang klantenservice staat op aan.
Gezien mijn eerdere meldingen in dit draadje zijn er vandaag weer thermostatische problemen. En die wil ik beslist niet meer hebben.
Vanochtend bleef de regeling al tijdelijk op 20,5C regelen terwjl de instelling 21,0C is.
Nu net begon Toon de CV aan te sturen terwijl het de thermostaat al 21,5C aangaf (bij gemeten temperatuur 21,2C????), terwijl de instelling 21,0C is.

Opgemerkt dat dit fenomeen optreed als er een antenne met rood kruis rechts bovenin verschijnt terwijl er wel verbinding is.(wat nu ook weer is)
(probleem met rode kruis is mij verder bekent)

De probleempjes met het thermostatische gedeelt moet nu eindelijk over zijn.
Zo niet, wil ik graag via PB communiceren hoe verder.
Reputatie 7
Badge +6
@het_toontje

Ik heb je een pb gestuurd.