Toon heeft nog steeds geen verbinding | Eneco Community
beantwoord

Toon heeft nog steeds geen verbinding

Sinds installatie van toon 2 heb ik nog steeds geen verbinding met app de app zegt dat toon geen verbinding heeft
En alles staat aan op de toon
icon

Beste antwoord door TinaC 16 februari 2019, 12:10

@R. Wachter

Welkom op de Eneco community. Gefeliciteerd met de nieuwe Toon. Het niet kunnen gebruiken van de Toon app is wat minder inderdaad. Wat ik zo zie is dat Toon niet verbonden is met het Wifi netwerk. Op deze manier is er geen verbinding met het Service Center en werkt de app niet. Ook zie ik dat de meetmodule niet zichtbaar is dus daar kan ik je ook mee helpen om deze opnieuw te koppelen. Om Toon weer te verbinden met internet ga je via Menu > Instellingen > Internet > Wifi netwerk. Selecteer in de lijst Beschikbare wifi netwerken jouw netwerk en vul je wachtwoord in.

Zodra je weer verbonden ben met het Service Center kan je de Toon app weer gebruiken. Mocht je nog hulp nodig hebben met het koppelen van de meetmodule geef dan een seintje.

Groet,
Tina

Bekijk origineel

18 Reacties

Hoe lang geleden is de toon geplaats?. Het duurt normaal 1dag dat de app nog niet gekoppeld is.

kijk ook even in toon bij instellingen/internet of toon verbonden is net het service center. Staat daar internet dan ligt daar het probleem
Reputatie 5
Badge +1
@R. Wachter

Welkom op de Eneco community. Gefeliciteerd met de nieuwe Toon. Het niet kunnen gebruiken van de Toon app is wat minder inderdaad. Wat ik zo zie is dat Toon niet verbonden is met het Wifi netwerk. Op deze manier is er geen verbinding met het Service Center en werkt de app niet. Ook zie ik dat de meetmodule niet zichtbaar is dus daar kan ik je ook mee helpen om deze opnieuw te koppelen. Om Toon weer te verbinden met internet ga je via Menu > Instellingen > Internet > Wifi netwerk. Selecteer in de lijst Beschikbare wifi netwerken jouw netwerk en vul je wachtwoord in.

Zodra je weer verbonden ben met het Service Center kan je de Toon app weer gebruiken. Mocht je nog hulp nodig hebben met het koppelen van de meetmodule geef dan een seintje.

Groet,
Tina
Ik heb gewoon wifi ben verbonden met Eneco service
Reputatie 5
Badge +1
@R. Wachter

Dat is raar. Hij geeft hier nog steeds aan dat hij niet verbonden is. Waar zie je staan dat Toon verbonden is? Ziet het er zo uit?

Nee
WiFi staat aan en is verbonden toegang tot service center staat aan alles staat ingevuld behalve lokale toegang en deelname aan onderzoek
Reputatie 5
Badge +1
@R. Wachter

Kan je Toon opnieuw opstarten door bij de cv-ketel de stekker van de ketelmodule er 30 seconden uit te halen?
Gedaan
Reputatie 5
Badge +1
@R. Wachter

Bedankt voor het uitvoeren van de herstart. Helaas zonder resultaat zo te zien. Er wordt nog steeds aangegeven dat Toon niet verbonden is met Service Center en dat verklaart waarom de app niet werkt. Er is ook geen sprake van een storing aan onze kant. Is het IP-adres welke Toon heeft toegewezen gekregen vanuit de router ook zichtbaar? Kan je een screenshot toesturen?

Groet,
Tina

TinaC wrote:

@R. Wachter

Bedankt voor het uitvoeren van de herstart. Helaas zonder resultaat zo te zien. Er wordt nog steeds aangegeven dat Toon niet verbonden is met Service Center en dat verklaart waarom de app niet werkt. Er is ook geen sprake van een storing aan onze kant. Is het IP-adres welke Toon heeft toegewezen gekregen vanuit de router ook zichtbaar? Kan je een screenshot toesturen?

Groet,
Tina

Zo te zien is Toon®️ verbonden met een Ziggo Mediabox of Horizon.
Laat Toon®️ eens rechtstreeks verbinden met je modem/router.
Reputatie 5
Badge +1
@Brandje

We zijn erachter. De gegevens bij ons bekend zijn nog van Toon1. Ik heb TS al via pb gevraagd om de displaycode van Toon2.

Groet,
Tina
Hoi Tina, maar wat de ts laat zien is toch een Toon2 en gekoppeld aan mi een Ziggo horizonbox?
Ik wacht jullie onderzoek wel af👍
R. Wachter wrote:

Nee
WiFi staat aan en is verbonden toegang tot service center staat aan alles staat ingevuld behalve lokale toegang en deelname aan onderzoek

R. Wachter wrote:

Reputatie 5
Badge +1
@R. Wachter

Helemaal top. Ik zie dat Toon nu ook bij ons Online staat. Is het nu ook gelukt met de Toon app?

Bedankt voor je geduld en de medewerking.

Fijn weekend.

Tina
TinaC wrote:

@R. Wachter

Kan je Toon opnieuw opstarten door bij de cv-ketel de stekker van de ketelmodule er 30 seconden uit te halen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen