Toon geeft te hoge temperatuur weer | Eneco Community
beantwoord

Toon geeft te hoge temperatuur weer

Als ik de temperatuur op Toon op zeg 21 graden instel zeggen mijn gevoel en twee andere thermometers dat het geen 21 graden is.

Direct onder Toon gemeten is het 20 graden elders in de kamer zelfs maar 19 tot 20,4.
Verder een koudeval achter de bank langs die dus niet te couperen is omdat de temperatuur niet goed in te stellen is..
Toon zowel als ketel meermalen herstart, geen effect. CV is 6 jaar oud en wordt elk jaar nagekeken en is goed op druk.
Zijn er meer mensen met dit euvel en wat is een oplossing??
icon

Beste antwoord door mAiden 14 november 2018, 13:55

Je zou een temperatuur correctie kunnen invoeren op Toon, Toon gelijk laten lopen daarmee met 1 van de temperatuur meters?

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Je zou een temperatuur correctie kunnen invoeren op Toon, Toon gelijk laten lopen daarmee met 1 van de temperatuur meters?
Ik had Toon al een aantal jaren enkel als ketelaanturing, dus de gebruiksaanwijzing lag ergens euh.....

Totaal nooit aan deze mogelijkheid gedacht, bedankt.
Hoi @a.zwartkruis
Nog een tip:
Je kan de dimstand van je scherm ook op maximaal 10% zetten.
De temperatuursensor van Toon neemt namelijk erg makkelijk de warmte van het scherm mee bij bepaling temperatuur.
Oh komt die hitte daar vandaan?

Had al eens een losse meter bovenop de Toon gezet en die gaf 24,6 graden aan.

Deze tip ga ik ook uitvoeren, dank.
Ja dat klopt.
Die hitte is bij een te hoge afstelling erg van invloed op de sensor.
Zelf heb ik mijn temperatuur ook van 2 grd correctie naar 1 kunnen terug brengen.
Laat even weten of je ook een beter resultaat bemerkt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen