Toon geeft onjuiste standen weer | Eneco Community
vraag

Toon geeft onjuiste standen weer

• 2 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 301 Bekeken

Toon geeft geen en andere keren onjuiste standen door. Zo zou ik gisteren geen stroom en gas verbruikt hebben en is nu (terwijl alleen mijn laptop en de cv-waakvlam aan staan) beide torenhoog. Reset heeft niets geholpen. En nu?

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hey @Marria,

Welkom op het Toon-forum. Leuk dat je ons gevonden hebt. Graag zoek ik voor je uit wat er precies aan de hand is. Daarom wil ik je vragen om de Externe Toegang aan te zetten op Toon, via Menu-Toon Support-Externe toegang: AAN.

Laat het ons weten wanneer het is gelukt.

Groeten,

Chantal
Hallo Chantal,
De externe toegang staat aan.
Vriendelijke groet,
Ria
Reputatie 7
Badge +1
Hallo @Marria

Ik neem het stokje voor vanavond over van Chantal 🙂. Dank voor het aanzetten van de externe toegang tot je Toon.

Wat me opvalt is dat er een storing in je verbruik heeft plaatsgevonden. Naar alle waarschijnlijkheid aan de kant van je meteradapter, waardoor het verbruik een aantal dagen niet is doorgekomen. Ook zie ik dat je in het bezit bent van slimme meters. De combinatie van Toon en slimme meters zorgt ervoor dat het verbruik, over de dagen waarop jij deze niet zag, in één momentopname wordt gepushed naar Toon. Dit creëert de pieken die je ziet. Het levert een vertekend beeld voor die desbetreffende dag, maar is noodzakelijk voor een totale verbruiksweergave.

Tot nu toe is dit twee keer voorgevallen. Wil je voor nu een Toon herstart (Menu > Instellingen > Software > Toon herstart) uitvoeren i.c.m. een meteradapter reset (adapter in je meterkast 30 seconden stroomloos maken) en het dan even aankijken. Keert het probleem terug, trek dan weer even aan de bel.

Groet, Urgel
Hallo Urgel,
Herstart Toon uitgevoerd en meteradapter gereset.
Weergave standen nog hoog, maar begrijp dat dat door de storing komt.
Kan de externe toegang nu uit?
Ik houd e.e.a. in de gaten en neem weer contact op als het tocht niet goed gaat.
Dank voor je hulp.
Vriendelijke groet,
Ria

Reageer