Toon geeft geen gasverbruik meer aan | Eneco Community
beantwoord

Toon geeft geen gasverbruik meer aan

• 19 september 2018
  • 17 reacties
  • 705 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 29 reacties
Na jaren ( wel veel opstartproblemen) gaat toon nu in storing.
Hij geeft geen gasverbruik meer aan.
Alles geprobeerd maar geen resultaat.
Iemand nog een idee ?
icon

Beste antwoord door Mitchel 17 oktober 2018, 11:48

@AudiQ5

Wat raar dat het verbruik weer wegvalt. Ik heb in de Toon gekeken naar het verbruik en ik zie dat er haperingen zijn. Van tijd tot tijd zijn er ook foutmeldingen die veroorzaakt worden door de meter zelf. Voor de voortgang van de storing kan je contact opnemen met Stedin zelf. Zij zijn te bereiken op telefoonnummer 088 - 8963963.

Wil je het me laten weten als de storing is opgelost?

Groet,
Mitchel
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 4
Badge
Wat heb je precies allemaal al geprobeerd?
Komt er ook een foutcode in het scherm?

Zelf heb ik het ook wel eens gehad, loskoppelen en opnieuw koppelen van de meteradapter had het toen opgelost.
Reputatie 6
Badge +2
Beste @Roxy,

Aller eerst welkom op het forum. Wat jammer om te lezen dat je gasverbruik niet meer zichtbaar is. Kan je je externe toegang aanzetten via menu - instellingen - Toon support - externe toegang AAN ? Ook wil ik je verzoeken om je klantnummer toe te voegen aan je profiel.

Groeten Chantal
Ik vermoed dat de gasmeter in storing staat.
Chantal kan dat mooi meteen controleren of de gasstanden wel doorkomen?
Tenminste als er slimme meters zijn.
Profiel bijgewerkt.
Externe toegang staat aan !
Ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +1
@Roxy

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Volgens de gegevens geeft Toon sinds 11 september geen gasverbruik meer door. Zoals @Brandje eerder heeft aangegeven is er inderdaad een storing op de gasmeter. Sinds 11 september lukt het Stedin ook niet de gasmeter op afstand af te lezen. Als de storing is opgelost zal het gasverbruik vanaf 11 september in 1 keer doorkomen en zichtbaar zijn in Toon.

Voor de voortgang van de storing kan je contact opnemen met Stedin zelf. Zij zijn te bereiken op telefoonnummer 088 - 8963963.

Fijne avond.

Tina
Toon geeft inmiddels weer gas aan ( even schrikken 40 kub....)
Contact gehad met stedin, die met een warrig verhaal kwamen dat de gasmeter in de onderhoud stand stond ( ????? )
Ik vraag me af of straks de afrekening wel klopt.
Maar goed, de boel werkt weer.
Hallo,

Bij mij is sinds 2 dagen het gasverbruik ook niet zichtbaar. Heb de meters eruit gehaald en de Toon gereseet. Heeft nietgeholpen. Heeft iemand tips?
Hoi Audiq5,

Zou ook eerst stedin even bellen 088 - 8963963.
Misschien is de gasmeter ( slimme ?? ) ook wel in "onderhoudstand"
Duurt ff maar het is bij mij wel opgelost.
Reputatie 5
Badge +1
@AudiQ5

Welkom op het Toon Forum! Wat gek dat het gasverbruik niet doorkomt, daar heb je Toon natuurlijk niet voor! Goed dat je aan de bel trekt voordat het stookseizoen begint 😉.

Er zijn verschillende oorzaken waardoor het gasverbruik niet doorkomt. Wil je de externe toegang aan zetten op Toon via het menu - Toon Support - externe toegang klantenservice - Aan? Ik kijk graag met je mee.

Groet,
Mitchel
Beste Mitchel,
Ik heb de externe toegang aangezet.

Groet,

Andre
Reputatie 5
Badge +1
@AudiQ5

Bedankt voor de snelle reactie.

Wil je Toon opnieuw opstarten via het menu - instellingen - software - Toon herstarten?

Groet,
Mitchel
Mitchel, de Toon werkt weer. Hartelijk dank!
Helaas weer geen gasverbruik zichtbaar. Toon op bovenstaande manier herstart, maar geen succes.
Reputatie 5
Badge +1
@AudiQ5

Wat raar dat het verbruik weer wegvalt. Ik heb in de Toon gekeken naar het verbruik en ik zie dat er haperingen zijn. Van tijd tot tijd zijn er ook foutmeldingen die veroorzaakt worden door de meter zelf. Voor de voortgang van de storing kan je contact opnemen met Stedin zelf. Zij zijn te bereiken op telefoonnummer 088 - 8963963.

Wil je het me laten weten als de storing is opgelost?

Groet,
Mitchel
Beste Mitchel,

Er schijnt inderdaad iets met de meter aan de hand te zijn en ze hebben mij beloofd er mee aan de slag te gaan. Afwachten dus.

Groet,

Andre
Reputatie 5
Badge +1
@AudiQ5

Jammer dat het probleem niet direct opgelost kan worden, maar wel goed om te weten wat de oorzaak is en dat het opgepakt wordt! ;)

Hou je me op de hoogte?

Fijne avond!

Groet,
Mitchel
Alles werkt inmiddels weer prima. Dank je wel!

Reageer