Toon geeft foutmelding en toont geen gas verbruik | Eneco Community
vraag

Toon geeft foutmelding en toont geen gas verbruik

• 3 september 2014
  • 4 reacties
  • 449 Bekeken

Beste allemaal,

Ik heb nu al een goede 4 maanden Toon, maar nog steeds werkt deze niet zoals hij zou moeten werken.
Vanaf het begin zie ik namelijk al geen gas verbruik, wel energie verbruik.

Na een aantal malen heen en weer bellen en mail met Eneco en Stedin, hebben ze gisteren uiteindelijke nieuwe slimme meters geplaatst.
Stroom is dus overal vanaf geweest.

Nadat Stedin weggegaan heb ik op mijn Toon gekeken om te kijken wat deze nu aangeeft.
Deze geeft een rood uitroepteken aan, dat hij geen communicatie heeft met mijn gas meter. Nu hoor ik vaker dat deze pas iets aangeeft na 0:00 uur.

Vanmorgen gekeken maar geeft nog steeds een foutmelding en geen verbruik.
Heb daarna mijn meter adapters hersteld waardoor deze opnieuw gekoppeld moest worden en dit gaat allemaal goed.
Echter staat er "Verbonden met Electra" dus niet "verbonden met Electra en Gas".
Kwaliteit is 5 sterren.

Ook als ik bij meterstanden kijk staan bij de Electra I de stand van de vorige meter en bij Electra II de stand van de nieuwe meter. bij Gas staat er 000000

Wat gaat er nu niet goed waarom mijn meterstanden niet kloppen en waarom ik mijn gas verbruik nog niet kan zien en wat kan ik hieraan doen?

Kan ik hiervoor het beste telefonisch contact opnemen met Eneco?

Met vriendelijke groet,
Mike

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Hoi Mike,

Dan werkt Toon gedeeltelijk nu dus goed!
Jouw probleem is dus dat de gasmeter niet gekoppeld wordt aan de elektrameter.
Dat is een probleem voor je netbeheerder, vermoedelijk Stedin.

Het forum staat er vol mee.
Er zijn forumleden die door Stedin al 3 verschillende gasmeters hebben laten plaatsen.
Het probleem schijnt in de software te zitten op deze slimme meters.
Dus ik moet nu gewoon geduld hebben totdat Stedin mijn gas en elektra meter gekoppeld heeft?
Laten we hopen dat het daarna werkt.
Dus ik moet nu gewoon geduld hebben totdat Stedin mijn gas en elektra meter gekoppeld heeft?
Laten we hopen dat het daarna werkt.

Ja exact!
Je kan je op dit forum inlezen over hoe lang soms duurt en hoe vaak het soms fout gaat.
Je kan druk op de Netbeheerder uitvoeren door ze af en toe eens te bellen en de voortgang te vragen.
Reputatie 7
Badge +6
Beste m.van.der.linden

Welkom op het Eneco forum! Als je net nieuwe slimme meters hebt gekregen kan het tot twee weken duren voordat het gas zichtbaar is. Vaak zie je dit na enkele dagen.
Mocht na 2 weken het gasverbruik niet zichtbaar zijn op je Toon dan kunnen we dit aangeven bij je netbeheerder voor je. Als je nog vragen hebt hoor ik deze graag.

Groet,

Folkert