Toon geeft een A-02 storing na vervangen van mijn CV ketel | Eneco Community

Toon geeft een A-02 storing na vervangen van mijn CV ketel

• 17 februari 2019
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Na alle slechte reacties over de communicatie Atag met toon uiteindelijk toch na de overtuigende woorden van de Sales manager van Feenstra Verwarming de 14 jaar oude Daalderop cv ketel laten vervangen door een nieuwe Atag I36EC.

Helaas hebben we nu in 2 maanden al 4 maal een A-02 storing gehad.
Het was te verwachten omdat meerdere fora daarmee vol staan.
De cv ketel staat te wachten op commando de communicatie met de toon laat het afweten.
Gelukkig is de storing wannner je thuis bent eenvoudig op te lossen door de adapter van de ketelmodule er even een paar minuten uit te halen en dan vervolgens weer terug het stopcontact in te steken maar wannner je in een strenge winter een week niet thuis bent heb je wel een probleem.

Ik begin me toch af te vragen waarom de mensen van Quby en Atag niet eens met elkaar om tafel kunnen gaan zitten om te kijken of ze de neuzen dezelfde kant op kunnen krijgen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Zelf zat ik nog te denken aan de keteladapter.
De voeding van de toon komt van de bovenetage en gaat via de oude thermostaatkabel naar de begane groot waar het de toon in gaat.
Zou het niet kunnen zijn dat de spanning die beneden aankomst door de kabellengte te laag is geworden en dat de toon daarom zijn communicatie met de cv ketel verliest ?

Ik hoor graag wat reactie van andere toon genoten

1 Reactie

Er wordt meer dan 24 volt op de leiding gezet en stel dat er iets lager voltage bij Toon arriveert, dan nog zal Toon prima functioneren.
Ik denk dat Atag te veel van het standaard OT-protocol afwijkt en dat ten voordele van hun eigen merk gebonden thermostaat.

Reageer