Toon geeft aan dat er geen meetmodule is gekoppeld ! | Eneco Community

Toon geeft aan dat er geen meetmodule is gekoppeld !

Reputatie 3
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 61 reacties
Toon gaf opeens spontaan aan dat er geen meetmodule gekoppeld is .
Meet module uit de meterkast gehaald in de huiskamer geplaatst , toon heeft hem hem weer gevonden .
Terug geplaatst in de meterkast kabeltje van de electra meter er weer in gedaan en dan kan toon hem niet meer vinden .
Repeater geeft 5 sterren aan qua verbinding

34 Reacties

Dan is er toch een koppelingsprobleempje.
Ik zou de meetmodule weer even vlak bij Toon®️ houden en een herkopprling doen, maar vaak is de optie herstel ook al voldoende.
Reputatie 3
Badge +1
Dat kabeltje moet dat er altijd in blijven ?
Nee, het kabeltje kan je gewoon verwijderen en het mooiste is om de meetmodule met een verlengsnoertje vlakbij Toon®️ te houden.
Reputatie 3
Badge +1
@Brandje nu krijg ook de melding dat de repeater niet verbonden is
Aii vandaar, je gebruikt dus een repeater!
Dan zal die de boosdoener zijn.
Die dan ook even een herstel behandeling geven
Reputatie 3
Badge +1

Heb je ook op het potloodje achter Repeater gedrukt?
Reputatie 3
Badge +1
JJaheb ik gedaan ik heb de repeater nu verwijderd u het stopcontact . Meetmodule uit de meterkast gehaald en dichterbij toon geplaatst opnieuw aangemeld. Maar wat moet ik nu doen , kabeltje wordt dus niet meer gebruikt

Kabeltje (wel of niet aangesloten) is tijdens herkopprling en/of herstel niet van belang.
De keuze die je moet makel is P1 = digitale aansluiting.
Reputatie 3
Badge +1
Dus de meetmodule terug plaatsen in de meterkast ?
Na de herkopprling idd de meetmodule terug plaatsen in het stopcontact in de meterkast; kabeltje weer aansluiten.
Hier vind je de werkwijze ook nog even:

https://www.toon.nl/service/faq/problemen-oplossen/hoe-koppel-ik-een-meter-module-storingscode-b00/
Reputatie 3
Badge +1
Krijg nu deze melding na het terug plaatsen

Komt dat niet omdat de repeater nu gemist wordt, die had je neem ik aan om juist het signaal tussen meetmodule en Toon®️ te versterken.
Trouwens even voor de zekerheid heb je deze stappen bewandeld ivm het herstellen;

https://www.toon.nl/service/faq/problemen-oplossen/hoe-herstel-ik-mijn-meter-module/
Reputatie 3
Badge +1
Repeater stuk misschien
Reputatie 3
Badge +1

gedaan volgens toon afbeelding

dan krijg je als laatste deze melding
Ja dat is mogelijk natuurlijk.
Dus de repeater is nu wel gekoppeld?
Reputatie 3
Badge +1
NNee de volgorde van de foto's klopt niet foto 2 is de laatste 1_3_2 dat is de volgorde van de handelingen
Dan zou ik even wachten op een reactie van een moderator, want dan kon de plotselinge uitval van de repeater wel eens aan het wegvallen van de verbinding meetmodule/Toon®️ te wijten zijn.
Voor zo vee ik weet sturen ze dan een nieuwe repeater.
Reputatie 5
Badge +1
@Ricardo

Welke volgorde heb je aangehouden bij het koppelen? Kan je eerst de repeater koppelen en dan de meetmodule? Mocht dat niet lukken zet dan de externe toegang aan via Toon Support. Dan kijk ik het na.

Groet,

Tina
Reputatie 3
Badge +1
Toegang staat aan , ik ben bijna 2 uur bezig geweest maar niets helpt @TinaC
Reputatie 5
Badge +1
@Ricardo

Ik krijg de melding dat het scherm niet bereikbaar is. Heb je de toegang via Toon Support aangezet?

Tina
Reputatie 3
Badge +1
@TinaC

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen