Toon gaat om 00:00 naar 6 graden | Eneco Community
vraag

Toon gaat om 00:00 naar 6 graden

Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 42 reacties
Goede dag,

Op het forum lees ik dat er sinds twee jaar een bug in Toon zit dat deze op 00:00 naar de vakantiestand gaat. Dit was op mijn Toon gisteravond ook het geval. is dit een bug die al twee jaar speelt en hoe kan ik dit oplossen of komt er een oplossing. Met de afgelopen koude nachten is dit niet wenselijk. Temperatuur zakt naar zo'n 14 graden...

GrAd

15 Reacties

Klopt, dat gebeurde meestal van zaterdagavond d op zondag morgen.
Welke sw versie draait nu op je Toon®️?
Badge
Op mijn Toon gebeurd dit op zondagavond en ook op maandag. Ben benieuwd of dit vanavond weer gebeurd. De software versie kan ik in de app niet zien, gok ik. Ben niet thuis op dit moment.

GrAd
Reputatie 5
Badge +1
@Attie

Is met de afgelopen koude nachten niet wenselijk maar ook niet met de toekomstige koude nachten. De softwareversie staat op 4.22.7 en die is helemaal goed. Kan je als je thuis bent de externe toegang voor ons aanzetten? Via Menu > Toon Support.

Geef ons dan hier een seintje dan kijken we het voor je na.

Groet,

Tina
Badge
Gaan we zeker doen! Bedankt alvast.

GrAd
Attie wrote:

Op mijn Toon gebeurd dit op zondagavond en ook op maandag. Ben benieuwd of dit vanavond weer gebeurd. De software versie kan ik in de app niet zien, gok ik. Ben niet thuis op dit moment.

GrAd

Hoi Ad @Attie

Deze vervelende bug heb ik zelf lange tijd gehad en kon toendertijd niet afdoende opgelost worden. Sinds vele versies geleden komt het bij mij (gelukkig) niet meer voor.

Je zou de nieuwste sw versie 5.0.4 nog even kunnen installeren, maar eigenlijk was er toen maar 1 goede oplossing en dat was om om 00:00 uur even een andere programmakeuze te activeren.

Dus als het bij jou blijft terugkomen, neem dan van 00:00 tot 00:30 de keuze Weg (15 grd) op in je programma. En dus van 00:30 weer Slapen en zo verder.
Je bent dan definitief van dit issue af.
Badge
Hallo Brandje,

Je oplossing hou ik zeker in het achterhoofd. Wacht eerst even af wat er uit de mee kijk actie komt van support. Bedankt in ieder geval.

GrAd
Badge
Goede middag,

de Support op de Toon staat nu aan.

GrAd
Reputatie 7
Badge +6
@Attie

Dank daarvoor, zou je ook een screenshot van je programma kunnen plaatsen? Dan kaart ik dit meteen aan bij de softwarebeheerders. Ik zie dat dit dagelijks bij jou speelt vanaf 12 januari. De bug waar over gesproken wordt door Brandje speelde alleen vanaf zondagochtend 0.00.
Badge

Bij deze....
Reputatie 7
Badge +6
@Attie

Dan hiervoor! Gebruik je ook externe toepassingen om je Toon aan te sturen zoals domotica of Olisto? Ik heb je de nieuwste software update toegekend, zou je deze willen installeren? Ik verneem dan graag van je of je vannacht opnieuw dit issue ervaart.

Groet,

Folkert
Badge
Hallo Folkert,

er draait idd een Domoticz servertje hier in huis dat detecteert of er iemand thuis is of niet. Als er niemand thuis is gaat de Toon naar de weg stand en bij thuiskomst gaat hij weer naar thuis. In de logging van Domoticz zie ik dat de toon netjes naar de nachtstand gaat om 21:00 en blijft dat ook de nacht door. Om 21:00 zie ik op de Toon de melding dat hij om 00:00 naar de 6 graden zal gaan en doet dat ook met gevolg dat de volgende morgen de CV echt z'n best met doen om de temperaturen te halen met dit weer. De update die je klaar hebt gezet zie ik nog niet, maar zodra hij klaar staat zal ik die installeren. Ik hou je zeker op de hoogte van mijn bevindingen. Bedankt zover!

GrAd
Reputatie 7
Badge +6
@Attie

Dank voor je antwoord! Via Menu > Instellingen > Software zou je de update moeten kunnen zien nu.

Groet,

Folkert
Badge
Heeft even geduurd, maar de update is geslaagd. Hij ging tot vier keer toe de firmware tot 100% downloaden en kwam daarna met de melding dat de update niet gelukt was. Uiteindelijk toch gelukt en heb nu versie 5.0.4 draaien en kwam van 4.77.2 dacht ik. Ben benieuwd!

GrAd
Badge
Het lijkt erop dat de update de oplossing is geweest voor dit probleem. Toon geeft nu in ieder geval geen melding meer dat hij naar zes graden gaat, maar naar de ingestelde nacht temperatuur.
Iedereen bedankt voor de hulp en een fijne avond nog!

GrAd
Reputatie 7
Badge +6
@Attie

Goed om te lezen! Mocht je toch weer problemen ervaren laat het dan weten, dan kijken we er wederom naar voor je.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen