Toon gaat niet naar volgend programma | Eneco Community
vraag

Toon gaat niet naar volgend programma

• 19 maart 2013
  • 29 reacties
  • 1106 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 14 reacties
Wanneer ik Toon handmatig naar een ander stand zet, bijv. Thuis
en binnen het programma zou Toon naar Comfort moeten gaan,
blijft hij staan op Thuis en meld Toon Tijdelijk op Thuis.
Hoe kan ik er voor zorgen dat Toon automatisch overgaat naar de volgende stap
binnen het programma wanneer ik een tijdelijke instelling heb gemaakt?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

29 Reacties

Reputatie 1
Hij gaat zeker automatisch over naar het volgende programma punt hoor! Toon geeft dat in deze situatie alleen niet aan. Alleen bij het volgen van het automatische programma krijg je een tekst eronder dat ie op weg is naar het volgende programma.
Reputatie 3
Badge
Als je programma functie aan hebt dan gaat het als volgt.

06.00 uur moet hij op comfort. Dan om 10.00 uur moet hij naar thuis. als jij om 9 uur op weg klikt zal hij toch om 10.00 uur naar thuis gaan. als je om 9 uur dubbel klikt op weg zal dit programma vastgezet worden.

heb ik je zo geholpen of mis ik iets?
@Jeroen: toen ik vandaag, overdag weg was, stond Toon op Weg.
Ik ging eerder naar huis dan verwacjt, dus op mij iPhone koos ik voor de optie Thuis.
Thuis aangekomen was de verwarming lekker aan.
Tot zover geen probleem.
Alleen om 18:00 staat het programma zo ingesteld dat ie naar Comfort gaat.
Dat deed ie niet. hij bleef staan op Thuis.
Reputatie 3
Badge
Ik ging eerder naar huis dan verwacjt, dus op mij iPhone koos ik voor de optie Thuis.
Tot zover geen probleem.

Stond er een slotje bij het programma op Toon? misschien als jij via je smartphone iets aanpast dit meteen voor altijd is?
@Jeroen: Ga dat vandaag weer eens proberen.
Maar als dat zo is, is dat een bug (voor Eneco)
Reputatie 1
@AadMetz: sorry, ik had je probleem eerder niet goed begrepen. Ik heb dit eerder ook wel eens gehad, daarna kwam er een software update voor de Toon en heb ik toevallig ook op mijn iPhone opnieuw de app geinstalleerd en weer ingelogd, toen was het probleem verdwenen!
Zoals Jeroen zegt: als je meerdere keren klikt op de app gaat dat onderdeel op het slotje en zal Toon zelf het programma niet meer volgen. Als het slotje open blijft zou je goed moeten zitten.
Tot zover geen probleem.

Hoi AadMetz,

Ik gebruik de App ook geregeld en heb ontdekt als je iets te lang op je touchscreen drukt, inderdaad de instelling wel veranderd, maar ook gaat het slotje meteen van open naar dicht.
Tja en dan blijft deze instelling actief totdat je zelf weer een wijziging aanbrengt.
Als je dit op je smartfone ziet, dan licht nog even drukken op die instelling en het slotje klapt open.
Dus er is geen bug hoor.
Nee, het slotje gaat er zeker niet op. dit heb ik al meerdere keren geprobeerd.
Druk netjes 1x op het icoontje en zie dat het slotje open blijft.
Reputatie 7
Badge +6
@Aadmetz

Als dit nogmaals voorkomt dan willen we dit graag onderzoeken voor je. Om het te onderzoeken moet wel de toegang klantenservice aanstaan op je Toon.
Ik heb hem aangezet
Reputatie 7
Badge +6
@Aadmetz

Ik heb je een pb gestuurd waarin ik om wat meer informatie vraag, zodat we je zo goed mgelijk kunnen helpen.
Bij mij komt de melding op het scherm niet overeen met wat de TOON doet. Als het actieve programma bijvoorbeeld Comfort is geeft hij aan dat "Volgt programma > 21,0 om 23:30 uur op Comfort" terwijl dat Slapen had moeten zijn
Reputatie 7
Badge +7
@ Mattijs

staat  het actieve (comfort) programma toevallig niet opslot ?
het slotje moet niet gesloten zijn.
@ Mattijs

@jvdl
Nee het slotje is open, hij gaat ook wel naar het volgend programma maar de aanduiding klopt niet en ook het ik het gevoel dat het "voorverwarmen" daardoor niet werkt
Reputatie 7
Badge +7
@ Mattijs

@jvdl
Nee het slotje is open, hij gaat ook wel naar het volgend programma maar de aanduiding klopt niet en ook het ik het gevoel dat het "voorverwarmen" daardoor niet werkt

zoiets heb ik aan het eind van mijn comfort om 0.00 uur naar het nacht programma om 0.30 dan wil hij naar een niet bestaand programma van 6 graden en dan verwarmt hij dus ff niet.
dit is een fout (bug) in de Toon software.
dit heb ik omzeild met een tussen programma.
word door de ontwikkelaars aan gewerkt .
je moet wel ff de fout bij jou doorgeven aan folkert dat is 1 van de moderators.
mvg,
jan
Reputatie 3
Badge
Melden van fouten is altijd ok. Mogelijk vraag Eneco of ze in je Toon mogen kijken dmv toon op afstand. Zou je een keer een foto willen maken?
@ Mattijs

@jvdl

zoiets heb ik aan het eind van mijn comfort om 0.00 uur naar het nacht programma om 0.30 dan wil hij naar een niet bestaand programma van 6 graden en dan verwarmt hij dus ff niet.
dit is een fout (bug) in de Toon software.
dit heb ik omzeild met een tussen programma.
word door de ontwikkelaars aan gewerkt .
je moet wel ff de fout bij jou doorgeven aan folkert dat is 1 van de moderators.
mvg,
jan

Het zou kunnen dat het probleem ontstond toen ik mijn comfort programma liet aflopen op 00:00 inplaats van 23:30. Ik heb dat nu weer terug gezet naar 23:30 maar het probleem is er nog steeds
grt Mattijs
Melden van fouten is altijd ok. Mogelijk vraag Eneco of ze in je Toon mogen kijken dmv toon op afstand. Zou je een keer een foto willen maken?

Hierbij de foto
http://test.dev.themobilecompany.com/toon2.JPG
Mag ik ook even meedenken?

Is er voor de stand "Slapen" wel een programma/tijd gekozen?
Ik zou wel een foto willen zien van alle ingestelde programmatijden...............
En even heel iets anders.
Houd je er wel rekening mee dat het in het kader van besparen handig/regel is om ongeveer 1 uur voor het slapen gaan de CV op Slapen te zetten?
Behalve uiteraard als je tot het laatste moment de zaak wilt verwarmen.
Mag ik ook even meedenken?

Is er voor de stand "Slapen" wel een programma/tijd gekozen?
Ik zou wel een foto willen zien van alle ingestelde programmatijden...............
En even heel iets anders.
Houd je er wel rekening mee dat het in het kader van besparen handig/regel is om ongeveer 1 uur voor het slapen gaan de CV op Slapen te zetten?
Behalve uiteraard als je tot het laatste moment de zaak wilt verwarmen.

http://test.dev.themobilecompany.com/IMG_08332.JPG

http://test.dev.themobilecompany.com/IMG_08342.JPG
Bedankt voor de foto.
Waarom Thuis om 04:00? En dat maar voor 30 minuten
Let op je hoeft geen verantwoording af te leggen.............
Ik denk gewoon ff mee
Bedankt voor de foto.
Waarom Thuis om 04:00? En dat maar voor 30 minuten
Let op je hoeft geen verantwoording af te leggen.............
Ik denk gewoon ff mee

Omdat mijn vriend dan naar zijn werk gaat (en ik nog niet :-))
Hoi Mattijs,

Duidelijk; aan de minimum tijd van 30 minuten is voldaan tussen schakeltijden.
Dan zou ik Toon toch even een reset geven, want daar heb ik nog niets over gehoord van je.
Blijft Toon dan nog kuren geven dan valt het wellicht onde de bug die jvdl beschreef.
Hoi Mattijs,

Duidelijk; aan de minimum tijd van 30 minuten is voldaan tussen schakeltijden.
Dan zou ik Toon toch even een reset geven, want daar heb ik nog niets over gehoord van je.
Blijft Toon dan nog kuren geven dan valt het wellicht onde de bug die jvdl beschreef.

De reset heb ik ook al een paar keer gedaan, geen verschil
Reputatie 7
Badge +6
Beste Mattijs,

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Graag kijken we voor je wat er aan de hand is. Kan je toegang klantenservice aanzetten op je Toon?

Groet,

Folkert