Toon functioneert nog steeds niet na plaatsing slimme meters | Eneco Community
vraag

Toon functioneert nog steeds niet na plaatsing slimme meters

Enig idee wanneer er een oplossing komt voor de problematiek rondom toon en de nieuwste slimme meters,wij hebben in januari de nieuwste kaifa slimme meters v4.0 gekregen,we hadden al een Toon hangen vanaf augustus en deze heeft nog nooit goed gefunctioneerd en na tientallen monteurs plaatsing nieuwe meters en complete vervanging van Toon op de meteradapter na zijn we zover dat als ik op 1 dag ongeveer 10 tot 15 keer de stekker van meteradapter er uit haal en dan weer eens de Toon herstart en dan de meteradapter verwijder en weer toevoeg dat Toon ongeveer voor 5 tot 10 minuten "normaal" functioneert hierna loopt gegarandeerd het scherm vast en blijft er een vast verbruik staan,toon zegt overigens dat alles goed is aangesloten en geeft soms wel soms niet storing aan????

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@IrmaBram

Dit probleem speelt helaas bij een aantal klanten met 4.0 meters. We verwachten hier over ongeveer 2 weken een fix voor te hebben, deze wordt dan uitgerold met de volgende software update. Het is vervelend om zo vaak de meteradapter van de stroom af te halen. Mijn collega heeft de abonnementskosten opgeschort aangezien je niet over alle functies kan beschikken.
Hallo moderator,

bedankt voor de reactie,rest ons nog even niets anders dan geduld ben in ieder geval wel blij dat het opschorten geregeld is wij wachten nog even af en hebben in ieder geval ons loopje naar de meterkast nog voor de beweging:)
Reputatie 7
Badge +6
@Irmabram

Fijn dat je het van positieve kant bekijkt 🙂
Ik heb sinds januari ook de nieuwe meters en ik krijg nog steeds de energie meters niet door. Na meerdere mails eindelijk een nieuwe adapter gekregen, maar dat is exact dezelfde die ik al had. En inderdaad na de installatie procedure, wel de gasstanden maar nog steeds geen energie meter standen. Ik ben nu al 5 maanden verder!!! Ook ik heb zon Kaifa meter in de meterkast hangen.
@Rudolph Heb je alleen problemen met doorgeven electra? of ook gas. Hier heb ik ook een Kaifa meter hangen en die gaf direct het verbruik aan na aanvraag nieuwe type meteradapter. Hoewel ze identiek zijn zijn ze wezenlijk anders.

Heb je ze nog en wat staat er voor een SN op de achterzijde van de adapters.

Het kan ook voorkomen dat je netwerkbeheerder de electrameter vergeten of nog niet heeft geactiveerd?. Komt helaas voor. Je kunt daar je netwerkbeheerder over contacteren.
Ja, klopt. Ik heb alleen problemen met de gegevens van de electra. Gas functioneert gewoon.
De oude meteradapter heeft als SN: 13-42-009-569 en de nieuwe : 14-16-006-362.
Het lijkt me dat de netbeheerder bij installatie van de Kaifa (een week voordat Toon kwam) deze geactiveerd heeft, maar daar twijfel ik nu dus ook aan. Hoe is dat te controleren?
weet niet wie uw netbeheerder is Stedin / Enexis ?. Je kunt je netwerkbeheerder gewoon bellen met de vraag of de meter wel geactiveerd is.

Na plaatsing kan het max.14 dgn duren voordat de meter geactiveerd is en uitgelezen kan worden. Je kunt ook zelf op de meter nagaan of hij online is door op het display te kijken.

Staat er een pijltje staat bij AU = A dan is hij administratief niet uit te lezen.
staat er een pijltje bij STD dan is hij standaard uit te lezen en als er dan ook een pijltje staat bij NW dan is hij online

Zelf merk ik dat als ze op twitter zitten dit heel snel opgepakt wordt en snel uitsluitsel geven
Als eerste dank voor de reactie. Er staat idd een pijl bij zowel STD als NW. Ik zal maandag dan maar eens bellen met Stedin.
Hallo allen,
Eindelijk weer een berichtje van onze kant,na veel getob en ellende functioneert de Toon eindelijk sinds nog 2 maanden(laatste update)naar behoren,soms schiet hij nog even in storing maar corrigeert dat redelijk snel zelf,dus geen gereset etc meer.Nu dus lekker aan t genieten van onze functionerende Toon:D:$
Iedereen die meegedacht heeft en opties heeft aangedragen ontzettend bedankt!
@IrmaBram dat is goed nieuws
Rudolph wrote:

Als eerste dank voor de reactie. Er staat idd een pijl bij zowel STD als NW. Ik zal maandag dan maar eens bellen met Stedin.

@Rudolph al wat meer bekend over je probleem heb je al contact gehad? Ben benieuwd
Jawel, vandaag is het opgelost. Vanmorgen met Eneco gebeld, die gaven aan dat de communicatie met de meter goed was, maar dat er geen gegevens doorkwamen. Conclusie: de slimme meter is door de netbeheerder verkeerd aangesloten en inderdaad. Stedin kwam binnen 1 uur langs (wauw), constateerde dat eea op het teruggave telwerk was aangesloten, oftewel de teller voor je zonnepaneel (die ik niet heb). Aansluiting werd omgezet en voilà, de Toon geeft nu wel het electra verbruik aan. Eind goed, al goed.
Kijk dat is goed nieuws. Top dat ze het zo goed en snel hebben opgepakt

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen