Toon en WiFi, tips en oplossen installatieproblemen | Eneco Community

Toon en WiFi, tips en oplossen installatieproblemen

Reputatie 3
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 181 reacties
Omdat er regelmatig topics voorbij komen over WiFi problemen in combinatie met Toon heb ik eens een aantal zaken op een rijtje gezet die wellicht kunnen bijdragen tot een oplossing van deze problemen.
Aanvullingen zijn welkom!

Wat moet je weten om een WiFi verbinding tot stand te brengen?

1.
Naam van het Access Point (AP), ook wel SSID (Service Set Identifier) genoemd.
Het AP adverteert deze naam regelmatig op het WiFi netwerk.

2.
Het gebruikte beveiligingsprotocol, Open, WEP, WPA of WPA2.
Dit is een instelling in het AP waarbij:

Open betekent geen beveiligingsprotocol, je WiFi netwerk is toegankelijk voor iedereen.
Dit is meestal de default instelling van een Access Point en moet je niet willen.

WEP is een ouder beveiligingsprotocol en niet erg veilig, deze moet je vermijden.

WPA is beter dan WEP maar gebruikt dezelfde encryptie methode. In wat oudere AP's waar WPA2 ontbreekt is dit de beste keuze.

WPA2 gebruikt een veel betere encryptiemethode (AES) dan WPA en is de beste keuze in moderne AP's.

3.
Het beveiligingswachtwoord (ook wel Preshared Key of WLAN Key genoemd)

4.
Hoe komt mijn WiFi device aan een IP adres?
Meestal wordt het IP adres uitgegeven door de router middels het protocol DHCP.
In dit geval krijgt het device automatisch een IP adres, een default gateway adres (dit is het IP adres van de router) en IP adressen van 1 of meer DNS servers (deze servers worden gebruikt om bijvoorbeeld www.eneco.nl te vertalen naar het bijbehorende IP adres).

Wat kan er fout gaan bij de installatie van Toon?

1.
Het AP adverteert zijn naam niet op het WiFi netwerk, dit is een instelling in het AP.
In plaats van het AP uit het lijstje " beschikbare draadloze netwerken" te kiezen moet de optie "instellen verborgen netwerk" op Toon gekozen worden.
Voer vervolgens de juiste naam in van het AP (zie handleiding Toon blz. 64).

2.
Het beveiligingsprotocol van het WiFi netwerk komt niet overeen met de default instelling WPA2 in Toon.
Wijzig het beveiligingsprotocol in het AP naar WPA2 of kies in Toon weer voor de optie 
"instellen verborgen netwerk", voer de naam van het AP in en kies de beveiliging die overeenkomt met die van het WiFi netwerk.
Vul vervolgens het beveiligingswachtwoord in (zie handleiding Toon blz. 64).
Let op dat bij het wijzigen van het beveiligingsprotocol in het AP, alle bestaande WiFi devices moeten worden aangepast!

3.
Toon heeft problemen met lange complexe wachtwoorden.
Bij een wachtwoord zoals deze:
x8EklEp?u7iU$oE=ie5!#q0uMiUfrIa&
komt de WiFi verbinding niet tot stand! 
Kies een eenvoudiger wachtwoord en vul dat in, in zowel het AP als Toon.
Let op dat dit nieuwe wachtwoord vervolgens in alle bestaande WiFi devices moet worden ingevuld!

4.
Mijn router deelt geen IP adressen uit.
Helaas kan je in Toon geen vast IP adres in stellen. De enige oplossing is om DHCP in je router aan te zetten. Zie hiervoor de handleiding van je router.

5.
Ik heb alles goed ingesteld maar de verbinding komt toch niet tot stand.

Veel AP's hebben een extra beveiligingsoptie om geen nieuwe devices toe te laten op het WiFi netwerk. 
Zet deze optie tijdelijk uit in het AP, zie hiervoor de handleiding van je AP/router.
Zodra Toon een verbinding heeft met het WiFi netwerk kan deze optie weer aangezet worden.

Het WiFi signaal is te zwak.
Dit kan veroorzaakt worden door storing (interferentie) met de AP's van de buren doordat de AP's op hetzelfde kanaal staan te zenden.
Ondanks dat een AP je een keuze geeft uit 13 kanalen, zijn er echter maar 3 kanalen die naast elkaar kunnen bestaan zonder elkaar te beïnvloeden.
Dat zijn de kanalen 1 , 6 & 11. 
De reden hiervoor is dat de bandbreedte in de 2,4 Ghz band slechts 83,5 Mhz is en elk WiFi kanaal 22Mhz breed is. Elk kanaal beïnvloedt daarom de naastgelegen kanalen.

Moderne AP's zoeken zelf het kanaal op met de minste storing.
Bij AP's waar dat niet het geval is kan je proberen om een ander kanaal in te stellen.
Default staan alle AP's op kanaal 11 dus probeer eens of kanaal 6 of 1 een verbetering oplevert.
Er zijn tooltjes te vinden voor de smartphone of laptop om de WiFi signalen in je omgeving te meten.

Het signaal kan ook te zwak zijn als de afstand tussen het AP en Toon te groot is of dat het signaal verzwakt wordt door betonnen muren en/of vloeren.
Een WiFi repeater kan hier een oplossing bieden.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

121 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hi Peter, als eerst wil ik je heel erg bedanken voor dit uitgebreide verhaal. Ben er erg blij mee en snap nu ook een beetje hoe het in elkaar zit. Ik ga me er dan niet zo druk om maken en kijk wel aan hoe het kan worden opgelost via Toon.

En dat Leasetime, dat ga ik veranderen. Want ik heb ook iets anders waar ik toch elke keer het zelfde IP adres voor nodig heb, maar geen vaste IP adres kan maken, want dan stuurt die geen informatie meer door (een webcam met beweging). Zodra ik die een vast IP adres geef dan doet die het niet meer, het versturen van info, maar als ik hem gewoon zo laat wel. Heb van horen zeggen dat Ziggo Routers ook niet echt altijd willen meewerken, maar goed, ik snap het nu wel.

Heel erg bedankt!!
Reputatie 1
Badge +1
Hoi EnergieBoy,

Zoals Brandje aangeeft moet je je DHCP aan laten staan, anders kan de router geen IPadressen uitdelen.
Je mag DHCP alleen uitzetten als je statische IPadressen instelt op het device.
Nogmaals: Toon kan geen statische IPadressen aannemen dus blijft DHCP noodzakelijk.

Het feit dat Toon op x.x.x.17 blijft staan is een gevolg van je IP-leasetime.
De router onthoudt gedurende een in de router ingestelde periode welk device aan welk IP is gekoppeld. Deze periode is de leasetime.

Voorbeeld:
De leasetime voor DHCP is bijv 2 dagen (ik noem maar wat)
- Als de verbinding tussen je router en Toon voor 1 dag wordt verbroken dan zal je router Toon wederom IP x.x.x.17 aanbieden als de verbinding is hersteld (mits deze niet ondertussen is ingenomen door een ander device).
- Als de verbinding tussen je router en Toon voor 3 dagen wordt verbroken (en dus de leasetime overschrijdt) dan zal je router Toon 
zeer waarschijnlijk een ander IP adres geven. 17 is dan niet meer heilig.
De leasetime begint overigens pas te 'tellen' als de verbinding met het device wordt verbroken.

Ik kan mij voorstellen dat het je duizelt, daarom nog even de voornaamste verschillen:

- De Leasetime (instellen op de router, DHCP protocol) bepaald hoelang een IP adres gereserveerd blijft voor een specifiek device na uitval. 

- IP reservering (instellen op de router, DHCP protocol) reserveert een IP adres in de DHCP voor een specifiek device gekoppeld middels het MACadres van het device. Deze reservering is voor altijd en wordt niet beinvloed door de leasetime. Dit wordt nog wel eens per abuis statisch-ip genoemd, maar is het eigenlijk niet (het DHCP protocol is dynamisch, niet statisch)

- Statisch IP (instellen op het device). Het device gebruikt nu ALTIJD dit IPadres in je netwerk. Ook al is het IPadres al bezet door een ander device die hem via DHCP van de router gekregen heeft. Daarom moet een statisch IP altijd buiten het nummerbereik van de DHCP nummer-range liggen. Anders heb je kans op dubbele IPadressen met alle problemen van dien.

Het probleem  met het uitroeptekentje (alsof er geen verbinding met internet zou zijn) is een bekende bug. Ik heb ook vaak dat uitroeptekentje, terwijl mijn
internet thuis het gewoon doet. Sterker nog: Ook kan ik in zo'n geval met de 'Toon op afstand app' gewoon bij de thermostaat. Dan is het dus een valse melding.
Wat ook kan gebeuren is dat de verbinding met de servicecentrale is verbroken door een probleem in diezelfde servicecentrale.
Toon interpreteert dat echter als een verbindingsprobleem met internet wat het dus eigenlijk niet is.

Ergo: 
Het zal nog wel een paar keer voorkomen dat je een uitroepteken ziet, terwijl alles wel gewoon werkt.
Ik zou er inzake je eigen netwerk thuis echter niet te veel aandacht aan schenken. Pas als je ook niet kan internetten op bv je PC, dan wordt het
tijd om naar je router te lopen ;-)

Van beide problemen mag ik aannemen dat de dames & heren ontwikkelaars bezig zijn met het oplossen van dit bugje.

Peter
Reputatie 3
Badge +1
Snappen doe ik er niets meer van !!!

Toon heeft XXX.XXX.XXX.17 en blijft daar ook op staan, dus niets aan de hand gelukkig.
Of ik dat nu heb gedaan of dat de router dit nu zelf doet, dat maakt niets uit, het blijft staan.

Wat ik alleen niet begrijp is dat we gisterenavond heel goed hebben gelet op Toon. Van 21:00 t/m ongeveer 21:45 uur was er echt helemaal NIETS aan de hand met Toon en de router, hij gaf al die tijd netjes een signaal dat hij contact had. Maar opeens tegen 21:45 uur kwam daar de uitroepteken, we zouden geen contact meer hebben. Heel vreemd, want het router signaal stond er nog, we konden files bekijken, het weer konden we gewoon in zien, dus er was nog steeds contact met internet en toch zegt de Toon dat we problemen hebben met de router aansluiting. GEK TOCH???

Met Toon kom ik dus, als die de storing geeft, wel op internet en zien we het weer, maar als ik dan de Toon wil benaderen met de app, dan kom ik er niet doorheen en zegt de app dat onze Toon offline is en geen contact kan maken. Ik snap er geen zak meer van, waarom een uitroepteken als er toch gewoon internet verbinding is en waarom kan ik er dan toch op afstand niet meer op. Dit zou toch niet moeten kunnen, hebben er NOOIT last van gehad, maar na de update van Toon gaat het mis.

Zeg het maar....
Als je je DHCP server op disable zet zullen er nooit meer IP-adressen uitgedeeld worden.
Ik zou voor de vrijheid om je router te kunnen benaderen DHCP op enable of tewel AAN laten staan.

Je hebt de IP-adres van Toob nu toch statisch gemaakt?
En werkt Toon nu naar behoren?
Reputatie 3
Badge +1
Ik lees net het volgende: 
Instelling om de DHCP Server in- of uit te schakelen. Wanneer u de DHCP Server uitschakelt worden de overige instellingen genegeerd.
Als u statische IP adressen wilt gebruiken zet u deze functie op Disable.

Wil dit nu zeggen dat ik mijn DHCP server op disable moet zetten? ipv nu op enable?
Vind namelijk hier de gebruiksaanwijzing van de modem: https://static.ziggo.nl/images/WT-13-Geavanceerde_gebruikershandleiding_internet_Cisco_tcm14-37172.pdf

Moet het dus op UIT staan ipv op AAN?
Als ik hem op disable zet dan kan ik ook CONNECTED DIVICES en PRE-ASSIGNED meer aanklikken. Wat volgens mij juist wel moet omdat ik daar dan de reservering kan opgeven. Pfff, ben ik nu blond?!
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Enegieboy,

We schrijven even dwars door elkaar heen , haha...

Let even op mijn vorige email.
Je verteld dat je 3 routers in je netwerk hebt hangen.

1. Begin eens met te controleren of die andere twee routers geen DHCP aan hebben staan of nog beter: schakel die 2 andere even helemaal uit en kijk
wat er gebeurd.
Er mag in 1 netwerk maar 1 router als DHCP server dienen anders gaat het nl gruwelijk mis.

Als ik het goed begrijp heb ik hier geen last van, het bovenstaande verhaal?!?

2. Heb je misschien een laptop, smarttv of wat dan ook die WEL een echt statisch IP-adres heeft ? (ingesteld op het betreffende device zelf).
Als deze hetzelfde IPadres van Toon heeft dan loopt het spaak.

Nope, ik heb niets wat het zelfde IPadres heeft, dus dat is uitgesloten. Ik heb ook niets met een vast IP adres.

Daarom moet een statisch IPadres ook altijd buiten de IPrange van DHCP liggen.
Dus bijvoorbeeld: Een IPrange kan lopen van x.x.x.0 t/m x.x.x.255
Een DHCPrange stel je dan in van bijvoorbeeld x.x.x.100 - x.x.x.200
Elke device die via DHCP een IPadres van de router krijgt, krijgt dan een IPadres ergens tussen de 100 en 200
Wanneer je een statisch of fixed IP instelt op een client mag je die NOOIT in de DHCP range laten vallen.
Een smartTV met statisch IP moet dus bijvroobeeld onder de x.x.x.100 liggen of boven de 200.

Mijn router zegt:
Starting IP Address XXX.XXX.XXX.10
Maximum Number of DHCP Users: 64
Client Lease Time: 60

Moet ik dan boven die 64 gaan zitten met een IP adres, om deze vast te zetten, of er onder? Nu heeft TOON XXX.XXX.XXX.17.

Bedankt alvast voor het mee denken smile
EnergieBoy

Peter

ik moet 10 tekens plaatsen om antwoord te geven... snap even niets van deze forum :)
heb toch al flink zitten tikken dacht ik 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Het is heel vreemd, ik had net nog achter mijn IP adres van TOON: STATIC IP ADDRESS
Dus je zou zeggen dat die voor de TOON is.

Nu staat er weer gewoon achter mijn IP adres van TOON: Eneco-Toon

Dit na een reset van mijn Ziggo router en Toon. Dus hij pakt hem niet meer terug als STATIC. Dat is toch vreemd?! En bij overige informatie staat het IP adress niet meer op gereserveerd maar op active. Misschien dat die nu toch goed blijft, maar vind dan vreemd dat die niet gewoon STATIC blijft behouden.

Ik heb 2 routers, 1 van Ziggo en een 2e router van Apple. Die van apple doet niets, die staat in brugmodus. Dus die geeft alleen maar door (maar deze staat helemaal boven in het huis en kan haast niet gezien worden door Toon, dus Toon staat gewoon op mijn Ziggo router). Daar kan ik dus geen last van hebben. Die apple router neemt dus de IP adressen van mijn Ziggo router, die maakt geen eigen IP adressen.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Enegieboy,

We schrijven even dwars door elkaar heen , haha...

Let even op mijn vorige email.
Je verteld dat je 3 routers in je netwerk hebt hangen.

1. Begin eens met te controleren of die andere twee routers geen DHCP aan hebben staan of nog beter: schakel die 2 andere even helemaal uit en kijk
wat er gebeurd.
Er mag in 1 netwerk maar 1 router als DHCP server dienen anders gaat het nl gruwelijk mis.

2. Heb je misschien een laptop, smarttv of wat dan ook die WEL een echt statisch IP-adres heeft ? (ingesteld op het betreffende device zelf).
Als deze hetzelfde IPadres van Toon heeft dan loopt het spaak.
Daarom moet een statisch IPadres ook altijd buiten de IPrange van DHCP liggen.
Dus bijvoorbeeld: Een IPrange kan lopen van x.x.x.0 t/m x.x.x.255
Een DHCPrange stel je dan in van bijvoorbeeld x.x.x.100 - x.x.x.200
Elke device die via DHCP een IPadres van de router krijgt, krijgt dan een IPadres ergens tussen de 100 en 200
Wanneer je een statisch of fixed IP instelt op een client mag je die NOOIT in de DHCP range laten vallen.
Een smartTV met statisch IP moet dus bijvroobeeld onder de x.x.x.100 liggen of boven de 200.

Peter
Reputatie 1
Badge +1
Hoi EnergieBoy,

Ik heb je verhaal 3x gelezen voor de zekerheid, maar je heb het zo goed opgelost.
Kan niet meer misgaan volgens mij,
De ultieme test is om zowel je router als Toon even te resetten en dan kijken wat er gebeurd.

Overigens nog een off-topic tipje:
Kijk je wel uit met 3 routers in 1 netwerk  ?
Dat kan soms hele nare storingen geven ;-)

Peter
Reputatie 3
Badge +1
Kleine update, na 5 minuten.
Vreemde is dat er net nog IP Address reserved stond, nu is dat weer weg :(

Hij staat dus niet meer op reserved maar weer gewoon op active.
Echt heel vreemd dit allemaal hoor
Reputatie 3
Badge +1
Hi Peter, dit is een zeer mooi antwoord, hier kan ik zeker iets mee.
Heb een Ziggo router, een Cisco en een Apple Router, maar eigenlijk gaat alles via Cisco, die verwijst het ook door naar Apple Router!!

Wat ik heb gedaan is gaan naar SETUP, toen LAN SETUP en daar heb ik gekozen voor Netword Address Server Settings (DHCP). Deze staat nu op Enable en klikte op Connected Devices Summary (ik kreeg daar de hele lijst, waar jij het over had onder je 'Status' verhaal). Daar zie ik mijn Toon MAC Address staan en heb deze opgeschreven.

Toen ben ik naar Pre-assigned DHCP IP Addresses gegaan en daar heb ik het MAC Address opgegeven en Assign to IP (dus het IP adres gegeven), deze keer heb ik gewoon het IP adres opgegeven waar de Toon nu ook op staat. Heb op Add Static IP geklikt en zie hem nu staan als IP Address Status Reserved. 

Als goed is heb ik dit nu toch goed gedaan of vergis ik me?!
Reputatie 1
Badge +1
@Energieboy,

Let op dat je het 'statisch' maken van het IP van Toon niet verward met een IP-reservering in je router.
Toon kan nl helemaal niet een statisch IPadres aannemen.

Het statisch maken van een IP kan namelijk NIET in je router ingesteld worden, maar moet altijd op de client gebeuren (dus bv je smartphone of je laptop o.i.d).
Toon heeft GEEN mogelijkheid tot het statisch instellen van een IPadres.

Wat men hier bedoeld is dat je in je ROUTER een specifiek nummer moet RESERVEREN voor de Toon (IP reservation) ook wel DHCP MAC Binding genoemd.
Dit gebeurd aan de hand van het MACadres van Toon.
Wanneer dan je router ooit een keer gereset wordt dan wordt in de DHCP range dat IPnummer voor je Toon gereserveerd.
(DHCP is een techniek waarmee alle aangesloten onderdelen een uniek IPadres krijgen toegewezen door de router.)
Maar nogmaals; laat je niet verwarren; je Toon heeft daarmee GEEN statisch IPadres. Dat is technisch gezien heel iets anders.

Misschien een klein stappenplannetje:

Wanneer Toon verbinding heeft met Wifi, kijk dan welk MACadres je Toon heeft (onder instellingen, niet het IPadres nemen)
Vervolgens ga je inloggen op je router.
Ga dan in je router op zoek naar de DHCP client table (staat vaak onder een menuutje als bijvroobeeld 'Status', maar dit verschilt per merk).
Als je de clienttabel hebt gevonden, zoek dan in die tabel op je router het MACadres van je Toon op.
Je zal zien dat daar een IPadres gekoppeld is. 
Als je router geschikt is, dan kan je daarachter ook bijvroobeeld een vinkje aanklikken in de kolom 'IP-reservation)

Bij andere routers kan je dit hele circus weer onder het menuitem 'IPreservation' vinden.
Het kan dus even zoeken zijn waar je in jouw geval dit moet instellen.
Mocht je router geen mogelijkheid bieden voor IP-reservation dan kan je dus je Toon ook niet vastzetten op een specifiek IPadres.

Ik blijf echter ook wel van mening dat dit niet veel uit mag maken.

Mocht je er niet uitkomen, laat dan even weten welk merk/type router je hebt. Misschien kan ik je dan nog verder op weg helpen.

Succes,
Peter
Dat had ik dus nog niet gedaan. Heb ik nu wel gedaan maar ik hoop dat het goed is. Volgens mij heb ik hem nu een vast IP adres gegeven maar zegt mijn router nog dat die een los nummer heeft. Beetje vreemd eigenlijk wel :(

Router zegt XXX.XXX.XXX.20  STATIC IP ADDRESS  (maar ik heb hem op 35 geplaatst dus waarom die nu 20 zegt, ik snap het niet helemaal)

Update: 10 min. later:
Ik kijk nu naar mijn router en zie dat die STATIC IP ADDRESS naam er niet meer achter staat, nu is die weer gewoon mijn oude IP adres aangegeven en is het weer bij het oude 😞  Snap er geen hol van.

Snap er niets van of het nu allemaal wel goed gaat. Bovenstaande getallen zijn niet zoals ik het heb ingevoerd, dit is alleen een voorbeeld om aan te geven hoe ik het heb.

Overigens snap ik niet waarom je een nieuw IP adres ging uitgeven. 
Je kon toch het nu bestaande IP adres statisch maken?
Of liet je router dat niet toe?
bij sommige moet je een nieuwe range starten. 
Reputatie 3
Badge +1
Voor de duidelijkheid.
Hebben de apple router en de ziggo router verschillende SSID's?
Je moet Toon gewoon even resetten; dan is ie de oude gegevens van je router kwijt; ook handig is om je router even te resetten.
En je zal zien, probleem opgelost!!!!!!!!!!!
Reputatie 3
Badge +1
Dat had ik dus nog niet gedaan. Heb ik nu wel gedaan maar ik hoop dat het goed is. Volgens mij heb ik hem nu een vast IP adres gegeven maar zegt mijn router nog dat die een los nummer heeft. Beetje vreemd eigenlijk wel :(

Router zegt XXX.XXX.XXX.20  STATIC IP ADDRESS  (maar ik heb hem op 35 geplaatst dus waarom die nu 20 zegt, ik snap het niet helemaal)

Update: 10 min. later:
Ik kijk nu naar mijn router en zie dat die STATIC IP ADDRESS naam er niet meer achter staat, nu is die weer gewoon mijn oude IP adres aangegeven en is het weer bij het oude 😞  Snap er geen hol van.

Snap er niets van of het nu allemaal wel goed gaat. Bovenstaande getallen zijn niet zoals ik het heb ingevoerd, dit is alleen een voorbeeld om aan te geven hoe ik het heb.
Hallo, wij hebben, na de laatste update, elke keer het probleem dat Toon last heeft met het vinden van onze router. Vreemde is dat ik wel zie dat die contact heeft, met een heel klein streepje, en toch staat er een uitroepteken dat die geen contact kan maken en dan kan ik er ook niet in met mijn Toon app. Eigenlijk net zoals bij CURL, die berichten in februari dit jaar, is het probleem ontstaan na werkzaamheden bij ons in de straat door Ziggo en op dat moment was er ook een update van Toon. (werkzaamheden pas bij ons gedaan, niet al in februari)

We hebben 2 routers geprobeerd, alle twee doen ze zo vervelend. Sterker nog, de router van Ziggo (waar ik hem soms helemaal niet mee aan de praat krijg) doet het nog slechter dan de Apple router (die het wel doet maar met 1 klein streepje), die achter mijn Ziggo router hangt. Heb al zo vaak geprobeerd, maar ik krijg het niet goed aan de praat. Dit hadden wij nog niet voor de laatste update en de werkzaamheden van Ziggo!!  

Waar kan het aan liggen, iemand die het probleem kan oplossen? Alvast bedankt!

Heb je het IP-adres van Toon in je router statisch gemaakt?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo, wij hebben, na de laatste update, elke keer het probleem dat Toon last heeft met het vinden van onze router. Vreemde is dat ik wel zie dat die contact heeft, met een heel klein streepje, en toch staat er een uitroepteken dat die geen contact kan maken en dan kan ik er ook niet in met mijn Toon app. Eigenlijk net zoals bij CURL, die berichten in februari dit jaar, is het probleem ontstaan na werkzaamheden bij ons in de straat door Ziggo en op dat moment was er ook een update van Toon. (werkzaamheden pas bij ons gedaan, niet al in februari)

We hebben 2 routers geprobeerd, alle twee doen ze zo vervelend. Sterker nog, de router van Ziggo (waar ik hem soms helemaal niet mee aan de praat krijg) doet het nog slechter dan de Apple router (die het wel doet maar met 1 klein streepje), die achter mijn Ziggo router hangt. Heb al zo vaak geprobeerd, maar ik krijg het niet goed aan de praat. Dit hadden wij nog niet voor de laatste update en de werkzaamheden van Ziggo!!  

Waar kan het aan liggen, iemand die het probleem kan oplossen? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/workaround-voor-v8-modem-arcadyan-vgv7519-experiabox-icm-toon-5675/

probeer dit eens onderaan
het bericht van Folkert.
beter is volgens zeggen een nieuw modem vragen bij KPN de

EXPERIA BOX v9
ZTE

mvg,
jan
@Madeko1

Het probleem dat je omschrijft is op te lossen door de workaround toe te passen uit dit topic.
KPN is bezig om het probleem definitief op te lossen.

Ik heb Toon nu een paar dagen en heb hetzelfde probleem als @Madeko1.
De link die in het bovenstaande topic staat werkt niet meer.
Iemand een idee?

Hoop dat KPN snel met een oplossing komt

Groet,

Mezereon
Dat je er teveel opkijkt is wel zeker.:p
Ik weet bijna zeker de meldingen al 3 weken niet gezien te hebben; ze zijn er weliicht geweest, maar bij mij is het na 20/30 seconde over.
Reputatie 6
Badge +1
Z moeten bij de storingsindicator  nog een stap tussen bouwen. Nu is verbinding met internet en verbinding met servicecentrale 1. Het zou beter zijn om die uit elkaar te trekken. Weten de Toongebruikers meteen ook ofdat de storing op hun netwerk of internet zit, of bij de koppeling naar de servicecentrale.

Maar ik hoop dat de fix snel komt, want ik word gallisch van dat rode driehoekje. Ik kijk te vaak op Toon, denk ik 🙂
Hoi Joep bedankt voor de bevestiging van de fix hier voor. 
Uiteindelijk komt het door een te krappe afstelling van de storingsmodule in Toon, toch?
Reputatie 2
Badge +1
Momenteel is er een bug met de wifi indicator. In sommige gevallen geeft deze weer dat er geen verbinding is terwijl de verbinding er wel is. Dat is te controleren doordat bijvoorbeeld de weer app en Toon op afstand het wel gewoon doen.
De bug is bekend en wordt in een volgende software update meegenomen.
Reputatie 7
Badge +7
Afgelopen avond een rarigheidje op Toon.
Wifi Antennetje met een X er achter ,  Boven aan rechts op Toon scherm.
Dus geen verbinding zou je zeggen toch.
maar de weer app werkte gewoon goed .!
voor de rest ook geen vreemde meldingen.

reset modem bracht geen oplossing .

soft reset Toon wel :rolleyes:

welke bug zou dit nu weer zijn.

mod graag een reactie , m,n toegang staat al weken lang aan ( zonder een of andere terug koppeling !!!) betreffende iets anders.
dus mee kijken is geen probleem

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen