Toon en slimme meter | Eneco Community
vraag

Toon en slimme meter

  • 3 januari 2019
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Hallo,
gisteren wird bij ons een slimme meter voor stroom geinstalleerd.
Voor gas bleef de oude (analoge) meter hangen, daar de nieuwe nog niet beschikbaar waren.
De slimme stroommeter is verbonden via de P1 met de meetmodule.
De gasmeter is aan de meetmodule verbonden met de optische sensor.
Het stroomverbruik word op Toon grafisch aangeduid, het gasverbruik niet.
Wel word een negatief gasverbruik aangegeven (-1749 m³)
Bij de meetmodule staat "de sensoren worden ingeregeld"
Ik heb alles al eens gereset, het probleem blijft bestaan.
Wat kann ik doen om die combinatie in te stellen ?

5 Reacties

Hoi @B. Vercouillie

Perfecte fout omschrijving; jouw issue is meteen daardoor duidelijk.

Helaas die combinatie is niet mogelijk met slechts 1 meetmodule.😢
Wanneer wordt de nieuwe slimme gasmeter dan wel geplaatst?🤔
Stel dat dat heeeel erg lang gaat duren dan kan deze combi alleen werkend gemaakt worden als Eneco een 2e meetmodule aan je verstrekt.😏

Heb je je klantnummer in je profiel opgenomen?😏
Dan kan een mod je straks terugvinden.
Hallo @Brandje

hartelijk dank voor je snelle antwoord.
De monteur kon niet zeggen wanneer de digitale gasmeter geplaatst gaat worden, het kan nog een hele tijd duren daar de huidige meters afgekeurd werden.
Ik zal het dan proberen met je oplossing en een tweede meetmodule vragen.

Ik heb het klantnummer ingevuld, neemt Eneco nu automatisch met mij contact op ?

Groetjes,
Reputatie 6
Badge +1
Beste @B. Vercouillie,

Ik heb een bestelling geplaatst voor een extra meetmodule. Deze ontvang je binnen maximaal tien werkdagen.

Groeten Chantal
Hallo @Brandje


hartelijk dank voor je snelle antwoord.
De monteur kon niet zeggen wanneer de digitale gasmeter geplaatst gaat worden, het kan nog een hele tijd duren daar de huidige meters afgekeurd werden.
Ik zal het dan proberen met je oplossing en een tweede meetmodule vragen.

Ik heb het klantnummer ingevuld, neemt Eneco nu automatisch met mij contact op ?

Groetjes,



Hoi @B. Vercouillie

Nou je ziet de moderator @Chantal heeft het voor je geregeld en snel zal je dan weer je echte gasverbruik zien.
Suc6 met het aanmelden van deze 2e module.
Lasg je even weten of het bevalt en of het goed werkt?
Hallo @ChantalS , @Brandje

alvast bedankt voor de snelle hulp.👍🏻
Ik wacht nu tot de 2° module er is en laat dan nog wat van me horen.

Groetjes.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen