Toon en Hue White Ambiance | Eneco Community
vraag

Toon en Hue White Ambiance

• 29 januari 2018
  • 31 reacties
  • 1182 Bekeken

Ik heb 2 Hue White Ambiance lampen toegevoegd en zie ze ook op mijn Toon. Maar ik kan ze niet los schakelen en ze worden ook niet in scenes meegenomen. Wel schakelen ze mee met groep aan/uit.
Waar ligt dit aan, wat moet ik doen om ze wel in mijn scenes en apart te kunnen schakelen?

31 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@KeesM

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Kun je de bridge eens opnieuw koppelen? Ik hoor graag of dat helpt.

Groet,

Folkert
Beste Folkert,

Na 2x ontkoppelen en weer koppelen, zie ik elke lamp 3x in de lijst met lampen staan.
En schakelen gaat nu helemaal niet meer. Wel als groep, maar geen enkele lamp individueel.

In de volgorde ontkoppelen, resetten en koppelen, ziet Toon elke lamp weer (allemaal zoals het hoort 1x), maar nu kan ik de lampen alleen als groep schakelen.

En in een scène worden nog steeds de Ambiance lampen niet meegeschakeld.

Heb je nog andere oplossingen.

Groet, Kees
Reputatie 3
@KeesM,

Kun je de externe toegang op Toon aanzetten? Dit doe je door te klikken op Menu>> Toon support>> Externe toegang. Dan kunnen we met je meekijken.
Beste Sabrina,
Externe toegang staat aan.
Reputatie 3
Badge
Hoi @KeesM,

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Ik wil graag met je meekijken, alleen ontbreken de gegevens. Wil jij je klantnummer in je profiel toevoegen?

Groet, Saida
Gedaan
Reputatie 5
Dank je @KeesM,

Ik heb hier melding van gemaakt bij de ontwikkelaars.
Zodra ik een terugkoppeling heb kom ik bij je terug hier over.

Groet, Vincent
Reputatie 5
Er was sprake van een corrupte koppeling tussen alle lampen die de correcte functionaliteit van de HUE verhinderde.
Dit is nu verwijderd en zou nu foutloos moeten zijn.

Zie jij dit nu ook zo?

Groet, Vincent
Beste Vincent,
Individueel bedienen werkt nu, weliswaar moest ik de toon een reset geven,, geen enkele lamp was meer te zien.

Maar in de 4 mogelijke scenes worden de 2 ambiance lampen nog steeds niet meegeschakeld.

???
Maar die scenes zal je toch opnieuw op je Toon®️ moeten vastleggen, denk ik.....
Ivm de eerder genoemde problematiek gaan die verloren en ik heb in het Hue dossier nog nooit gelezen dat de scenes op afstand ook hersteld/ingesteld kunnen worden.
Beste Brandje,

Ik heb de scènes opnieuw aangemaakt. Sorry, dat had ik er niet bij gezegd. Maar dus ook met opnieuw aanmaken, werkt het niet.

Kun je me nog tips geven?

Groet,
KeesM
Hoi Kees,

Aiii dat is wat anders dus.
Zelf gebruik ik die scenes totaal niet, dus waarom het aanmaken dan niet lukt heb ik geen idee van.

Dan komt er straks nog wel een tip van een ander forumlid.
Hoi, helaas heb ik geen tip maar hetzelfde probleem. Ik was dit probleem al aan het volgen. Gelukkig werkt het wel met Olisto. (Triggi) Hopelijk heeft er iemand een oplossing voor Toon
Ook bij mij zijn de ambiance lampen niet via “scenes” te bedienen. Wel kunnen de drie lampen als groep aan en uit gezet worden via de Toon, maar van scene veranderen gaat niet.
De Toon, Hue bridge en 3 Hue lampen (white ambiance) zijn allen voorzien van de laatste software update. Herstarten van alles helpt ook niet. Het is wachten op de ontwikkelaars van Toon denk ik.
Even een samenvatting:
De White ambiance lampen worden nu herkend door Toon
Individueel kunnen de white ambiance lampen, niet aan en uitgeschakeld worden
Ze gaan wel aan/uit als de groep wordtgeschakeld
Ook in de 4 scenes worden de white ambiance niet meegeschakeld

De lampen kunnen wel met de Hue app worden bediend
Ook via mijn domotica systeem kan ik de lampen schakelen.

Ik hoop toch dat er snel een oplossing komt.
Er was vanavond een update voor de bridge van Hue.
Misschien toch even proberen?
Wellicht dat de koppeling dan met Toon®️ beter verloopt.
Bedankt voor de tip @Brandje
Ik heb de update gedaan van de Hue bridge en die staat nu op versie: 1801260942
Vervolgens de Toon een harde reset gegeven en een nieuwe scene aangemaakt.
Helaas heeft de Hue update geen resultaat gegeven. Ik hoop dat er in de Toon software iets aangepast kan worden.
Ik heb 9 Philips Hue white ambiance lampen en geen van allen gaan mee in een scene. De andere lampen zijn Hue color lampen en die werken prima.
Wordt vervolgt???
Er was vanavond een update voor de bridge van Hue.

In de releasenotes staat dat de bridge nu geschikt is voor Zigbee 3.0 lampen. Iemand al uitgezocht of dat wellicht ook lampen zijn van andere leveranciers?
Het werkt!

Vraag me niet wat er anders is, maar het werkt.

De Hue heb ik niet ge-update, maar zo lijkt het allemaal prima.

Dank aan jullie allen voor het meedenken.

Groet, Kees
Ik heb zojuist de hue bridge geupdate. Opnieuw de bridge gekoppeld aan de Toon, maar nog steeds is het niey mogelijk om de scenes te kiezen incombinatie met de Hue white ambiance lampen.

Het lijkt er sterk op dat alleen de Hue colour lampen worden ondersteund.

Zou mooi zijn als Toon ook de andere modellen uit de Phillips Hue lijn gaat ondersteunen (o.a. In scenes selectie).
Reputatie 3
Badge
Hoi @PatrickV,

Bedankt voor je bericht en welkom op het Toon forum. Goed dat je dit bespreekbaar maakt. Ik wil dit inderdaad doorzetten naar onze ontwikkelaars. Wil je op Toon de externe toegang aanzetten via Menu > Toon support > Externe Toegang 'aan'. Ook wil ik je vragen om jouw klantnummer in je profiel te zetten, zodat wij naar jouw Toon kunnen kijken.

Groet, Saida
@saida Gedaan. Ben benieuwd naar de oplossing!
Net als de andere Toon gebruikers met Hue ambiance white lampen.
Helaas, de scenes blijven een probleem.
Een enkele white ambiance gaat, in een scène wordt de lamp niet meegeschakeld.

Dus toch nog niet helemaal opgelost.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas, de scenes blijven een probleem.
Een enkele white ambiance gaat, in een scène wordt de lamp niet meegeschakeld.

Dus toch nog niet helemaal opgelost.

Balen zeg! We nemen opnieuw contact met de ontwikkelaars.

Groet, Audrey
Hoi @Audrey en @KeesM,

Op ons platform bij Quby kwam ik ook zo'n soort vraag van een tester tegen.
Dit was het antwoord:

Na een nader onderzoek van de code blijkt dat we voor de scenes geen ambiance lampen ondersteunen. Dus wel voor het aan/uitschakelen, maar ze worden niet meegenomen met het schakelen van scenes.

Hoe we dit gaan oplossen en op welke termijn weten we nog niet, dat is van verschillende factoren afhankelijk.

Fijn dat dit hebt geconstateerd!! Bedankt.

Met groet,

Reageer