Toon connectie met internet verloren | Eneco Community
vraag

Toon connectie met internet verloren

• 3 november 2013
  • 29 reacties
  • 1397 Bekeken

Toon verlies regelmatig de connectie met internet. De connectie met de wifi router is OK, dat is ook te zien op toon.
Wanneer ik de wifi router opnieuw opstart is de connectie met internet weer goed.
Maar Toon verlies bijna dagelijks de connectie ....
Heeft iemand ook dezelfde probleem? Is dit op te lossen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

29 Reacties

Begin dan eerst je IP-adres van Toon in je router statisch te maken.
Reputatie 6
Badge +1
Daarbij is het mogelijk dat jou probleem met een bekende bug temaken heeft. Toon geeft dan aan dat hij geen internetverbinding heeft, maar in werkelijkheid heeft hij dat wel. ( kun je bv controleren door even te kijken ofdat toon via de app beteikbaar is).

Is dit zo dan is het de bug, waarvan jij denkt dat je een internet connectie probleem zou hebben. Let wel: deze bug is bekend en ze zijn bezig met een fix. Er zijn veel Toon gebruikers die dit probleem ervaren.
Wordt er hier ook een beetje kriegel van. Zo doet ie t perfect en ook nu ineens weer internetverbinding weg.  Al 3 x gereset, router opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart, wachtwoord router opnieuw ingevoerd kortom heb alles al zo'n beetje geprobeerd. Toon via app niet online. Dit gebeurd hier ook bijna elke dag. Router werkt trouwens prima heb overal internet in huis met deze router.
Dan zou ik maar eens beginnen met het statisch maken van je IP-adres van Toon in je router.
Zal je zien dat je App ook werkt.
Dat  advies zag ik eerder staan, zou echt niet weten wat en hoe ik dat moet doen. Zat al op internet te kijken maar ik kom er niet uit. Snap t trouwens niet, 
toon werkte voorheen prima terwijl alles hier hetzelfde is gebleven.  Ik ben niet zo handig met computers dus dit gaat mijn pet te boven maar bedankt voor de raad. 
Is helemaal niet erg. Het is niet te doen om het ff klip en klaar voor onbekende op dit gebied uit te leggen. 
Gewoon een bekende/vriend enz vragen deze relatief eenvoudige handeling uit te voeren. 

Uiteraard is het bekend dat heel van andere apparaten gewoon met dynamische IP adressen kunnen blijven werken. 
De ervaring leert hier dat voor het totale functioneren van Toon incl de App het bijna een must is om juist het IP van Toon statisch te maken. 
Reputatie 6
Badge +1
Dat advies zag ik eerder staan, zou echt niet weten wat en hoe ik dat moet doen. Zat al op internet te kijken maar ik kom er niet uit. Snap t trouwens niet,
toon werkte voorheen prima terwijl alles hier hetzelfde is gebleven. Ik ben niet zo handig met computers dus dit gaat mijn pet te boven maar bedankt voor de raad.

en toch denk ik dat dit ook bug gerelateerd is. Maar om daar achter te komen kijk even hier naar svp:

Op het moement dat je wederom geen verbinding hebt, moet je eens kijken ofdat het nerwerkenveld leeg is. ( je komt hier als je het kruis, linksboven op toon aanraakt. Je komt dan namelijk meteen in netwerkinstelling). Is dit veld op dat moment leeg ( hij ziet geen enkel netwerk), dan ga er maar vanuit dat het te maken heeft met de bug die in de vorige softwarepdate zit.
Je zult dan op de fix moeten wacten. Het is vervelend, maar even niet anders.
Badge
Na internet storing  vindt Toon geen enekele verbinding meer. Router en toon tig x gereset maar geen resultaat. 
Had je daarvoor wel een perfecte WiFi verbinding?
Welk merk modem heb je?
Is wellicht het IP adres van Toon nu in gebruik bij een ander apparaat?
Draait je modem wel op 2,4 GHz?
Badge
Toon afgelopen week geïnstalleerd . Direct WiFi en geen enkel  probleem, tot storing. 

Is tele2  modem/router, 
Is het soms een V8 modem, wat KPN ook gebruikt?
Dan zie ik het somber in. 
Kijk eens rond op het forum over het V8 modem. 
Badge
Hoe kan ik zien wat voor modem het is? Gezien concurrentie denk ik eigenlijk geen KPN modem. 
Badge
Na installatie direct goede verbinding,  tot storing. Nu niets meer. Is modem van Tele2. Geen idee over GHz. 
Badge
Had eerst wel goed WiFi verbinding
Heb een tele2 DV-2020 modem
draait op 2,4 GHz
Badge
scherm geeft aan MAC-adres undefined
Hoi, je moet er niet intrappen,in Toon.Koop gewoon een goede klokthermostaat,stel hem in en klaar.Waarom zou ik op afstand de temperatuur willen veranderen?Misschien zijn er gewoon nog mensen thuis? Het vergelijken van de verbruikte energie is ook al een lachertje. Vergelijken met de buren? hebben de temperatuur misschien iets hoger staan,douchen langer/of korter of wassen vaker met de wasmachine.enz enz. Kijken of je meer verbruikt hebt dan de dag er voor of 2 dagen geleden?moet het wel precies dezelfde temperatuur geweest zijn en precies hetzelfde weer e.d. Ik lees dat er problemen zijn met internet en Toon, met een klokthermostaat heb je dat allemaal niet,ook geen ruim 3 euro internet kosten per maand.
scherm geeft aan MAC-adres undefined

Hoi Ghvd,

Het bericht van opa slaat echt nergens op. 
Er zijn hier vele voorbeelden van prima werkende Toons met Wifi. 
Uit jouw melding zou er een probleem zijn met het mac-adres van Toon in je router. 
Had je hiervoor ook een statisch IP adres voor Toon?
Badge
Heb toon pas een paar dagen. Eerste aanmelding lukte direct. Donderdag storing internet en  daarna het probleem. Had geen statisch  adres. 
Reputatie 7
Badge +6
@Ghvd

Zie je nog steeds staan MAC adres undefined? Zou je de Toon een harde reset kunnen geven door de ketelmodule 30 seconden van de stroom te halen. Als dit geen effect heeft dan wil ik je vragen om de toegang klantenservice aan te zetten, dan gaan we het onderzoeken voor je.
Badge
Stond er nog steeds. Harde reset gedaan en top direct weer  internet. Bedankt. 
Reputatie 7
Badge +6
@Ghvd

Graag gedaan! Goed om te horen dat je Toon weer verbinding met het internet heeft 🙂
Reputatie 7
Badge +7
door de spanning er af te halen verkrijgt men een softreset van Toon :rolleyes:
geen hard reset.
Reputatie 7
Badge +6
@JvdL,

Je bedoelt waarschijnlijk dat een harde reset een fabrieksreset zou zijn?
Wij bedoelen het anders.
We hebben 3 opties voor een reset:

- Softreset: Toon aan de onderkant of via het menu herstarten
- Hardreset: Toon stroomloos maken
- Fabrieksreset: Toon terugbrengen naar de fabrieksinstellingen
Hoi Danielle,

Goed dat je de soorten reset nog even benoemd. Ik was inmiddels de juiste benaming ook een beetje kwijt. 
Kan je me ook nog uitleggen wat het feitelijke verschil is tussen soft en hard?
en dan bedoel ik uiteraard niet  230 v er af halen. 
Reputatie 7
Badge +7
@JvdL,

Je bedoelt waarschijnlijk dat een harde reset een fabrieksreset zou zijn?
Wij bedoelen het anders.
We hebben 3 opties voor een reset:

- Softreset: Toon aan de onderkant of via het menu herstarten
- Hardreset: Toon stroomloos maken
- Fabrieksreset: Toon terugbrengen naar de fabrieksinstellingen

ja zo kun je het ook zien:o
weer wat geleerd 😕
al zet ik er mijn vraagtekens bij.