Toon blijft verwarmen na ingestelde temperatuur | Eneco Community
beantwoord

Toon blijft verwarmen na ingestelde temperatuur

Reputatie 1
Beste allen,

Ik zag dat meer mensen het probleem ervaren dat de Toon aangeeft dat hij stookt (vlammetje naast de temperatuur) terwijl het al warmer is dan de ingestelde temperatuur (bijv.: het is 18,5 graden terwijl de Toon is ingesteld op continu 16 graden). We zitten echt met de handen in het haar en onze stookkosten rijzen de pan uit.

De info die ik nu tot mijn beschikking heb:
- Er staat geen dag-programma ingeschakeld. We wijzigen de programma's (weg, slapen,comfort) handmatig. Welk programma wij ook proberen, de Toon blijft stoken terwijl het allang de temperatuur heeft bereikt (vaak wel bij 2-2,5 graden verschil!).
- De CV ketel staat op 50 graden
- Opentherm staat aan
- Toon is niet aangesloten op de WiFi

Ik zal als ik thuis ben het bericht updaten, en mijn vriend om wat meer info vragen.

Iedere hulp wordt ontzettend gewaardeerd!
icon

Beste antwoord door MSchulpen 30 november 2017, 10:58

Goedemorgen!

Ik heb goed nieuws: sinds de (mega) update van gister werkt de Toon weer correct. Hij slaat pas aan als de temperatuur beneden de minimum temperatuur dreigt te komen.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor de goede hulp! We zijn erg blij dat Toon het weer normaal doet en de stookkosten normaal blijven!

Groetjes,
Margot
Bekijk origineel

99 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Hoi @MSchulpen,

Dat klinkt vervelend.

Je zou met een externe temperatuur meter kunnen kijken hoe warm het in huis is, Toon doormiddel van een temperatuur correctie hierop instellen.

Ook kan Eneco eventueel in je Toon kijken, of er iets mis gaat. Hiervoor dien je wel je klantnummer in je profiel te noteren, en de externe toegang aan te zetten.

Wat goed dat je al je aanvoerstemperatuur van de cv ketel heb aangepast, hou er alleen wel rekening mee dat het koude weer er aan kom, op tijd weer iets verhogen 😉

Groetjes,
Wat is de huidige software versie op Toon?
De belangrijkste wijze om Toon geen overschoot te laten maken is om juist wel de programmainstellingen te gebruiken.
Als die 2 grd een vast gegeven is kan je natuurlijk een temperatuur correctie in het menu aanbrengen.
Reputatie 1
Harstikke bedankt voor beide antwoorden!!

Ik heb vanochtend het volgende gedaan: een temperatuur correctie van 1 graad (dus als het 16 graden is, denkt Toon dat het al 17 graden is). Echter, toen bleef Toon aangeven dat bij 18 graden hij ging verwarmen, terwijl de regelaar op 16 graden stond.. Enig idee hoe dit kan?

We hebben ook een externe thermometer en die wijkt altijd tussen de 1-2 graden af (kouder) dan wat Toon zegt (bijv. extern: 16 graden, Toon: 18 graden). Het wisselt een beetje.

Als ik thuis ben zal ik kijken naar de software en het klantennummer.

Groeten,
Margot
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Margot,

Word tijd dat Eneco dus is even in jou Toon gaat kijken, want dat er iets niet helemaal goed loopt dat lijk me wel zeker nu, als je thuis bent maar even de externe toegang aanzetten, zodat Eneco erin kan duiken.

Goed dat je al een temperatuur correctie heb toepast, dit wil nog wel eens helpen. Weet je toevallig ook sinds wanneer deze problemen zijn ontstaan?

Groetjes,

Ricardo
Harstikke bedankt voor beide antwoorden!!

Ik heb vanochtend het volgende gedaan: een temperatuur correctie van 1 graad (dus als het 16 graden is, denkt Toon dat het al 17 graden is). Echter, toen bleef Toon aangeven dat bij 18 graden hij ging verwarmen, terwijl de regelaar op 16 graden stond.. Enig idee hoe dit kan?

We hebben ook een externe thermometer en die wijkt altijd tussen de 1-2 graden af (kouder) dan wat Toon zegt (bijv. extern: 16 graden, Toon: 18 graden). Het wisselt een beetje.

Als ik thuis ben zal ik kijken naar de software en het klantennummer.

Groeten,
Margot

Hoi Margot,

Die temperatuur correctie moet je wel in de plus doen. Dus als in het menu nu 18 grd staat, zet die dan op 19 grd. En probeer dat eens uit.
Dan zal Toon eerder stoppen met verwarmen als het goed is.
Reputatie 7
Badge +3
Eneco kan daar helemaal niet in kijken want de Toon is niet aangesloten op de Wifi, dat moet dus eerst gebeuren......
Reputatie 1
Bedankt voor de reacties!

Dit speelt eigenlijk sinds deze maand, sinds we echt hebben moeten verwarmen. We hebben al een paar keer door middel van harde aan/uit (ook bij CV ketel). Het helpt helaas niet.

Ik heb het inderdaad in de plus gezet bij de correctie maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

En Toonz bedankt voor reactie, ik zal dat doen voordat ik Eneco bel. Nog een korte vervolgvraag: wij huren het huis en hebben zelf de g/w/l moeten afsluiten. Volgens mij zitten we niet meer bij Eneco dus kan ik hun dan wel bellen met mijn vraag? Sorry, als dit een domme vraag is; ik heb helaas weinig verstand van elektra.

Groetjes,
Margot
Reputatie 7
Badge +8
Bedankt voor de reacties!

Dit speelt eigenlijk sinds deze maand, sinds we echt hebben moeten verwarmen. We hebben al een paar keer door middel van harde aan/uit (ook bij CV ketel). Het helpt helaas niet.

Ik heb het inderdaad in de plus gezet bij de correctie maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

En Toonz bedankt voor reactie, ik zal dat doen voordat ik Eneco bel. Nog een korte vervolgvraag: wij huren het huis en hebben zelf de g/w/l moeten afsluiten. Volgens mij zitten we niet meer bij Eneco dus kan ik hun dan wel bellen met mijn vraag? Sorry, als dit een domme vraag is; ik heb helaas weinig verstand van elektra.

Groetjes,
Margot

Hoi Margot,

Domme vragen bestaan niet 😉 .. Zolang je een Toon abbonement heb, zal Eneco je helpen.
Reputatie 1
@mAiden bedankt voor wederom je snelle reactie!

Ik geloof niet dat we die hebben. Toon hing er al toen wij in de woning kwamen en wij betalen geen maandelijks bedrag o.i.d. Bij mijn weten doet de verhuurder dit ook niet. Kan ik uit je antwoord afleiden dat Eneco ons niet kan helpen in dat geval?

Groetjes,
Margot
Reputatie 7
Badge +8
@mAiden bedankt voor wederom je snelle reactie!

Ik geloof niet dat we die hebben. Toon hing er al toen wij in de woning kwamen en wij betalen geen maandelijks bedrag o.i.d. Bij mijn weten doet de verhuurder dit ook niet. Kan ik uit je antwoord afleiden dat Eneco ons niet kan helpen in dat geval?

Groetjes,
Margot

Margot,

Naar wat ik weet klop het exact, je zou kunnen overwegen om een abonnement af te sluiten bij Eneco voor Toon, zo kan je hem natuurlijk ook op afstand bedienen, en krijg je eventuele nieuwe software updates zo snel mogelijk binnen..

Mocht Eneco in deze niks kunnen doen, of wil je geen abonnement afsluiten, dan zitten er genoeg experts op forum die je eventueel ook kunnen helpen. Oplossen gaan we het zeker proberen te doen! 😎
Reputatie 1
Bedankt @mAiden!

Ik zal vanmiddag Eneco gaan bellen en dan kom ik met een update!
Reputatie 1
Hierbij een korte update: Toon had versie 2.9.26.. dus hij is nu aan het updaten. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt!
Hierbij een korte update: Toon had versie 2.9.26.. dus hij is nu aan het updaten. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt!

Pfffff, nou de vorige bewoner heeft ook niet naar z'n/haar Toon omgekeken......
Jij maakt nu in ieder geval een goed begin, want daar doelde ik op in m'n 1e reactie.
Let na de update even op of het goed is gegaan met je temperatuur-correctie.
We horen het wel.
Reputatie 7
Badge +8

Hoi Margot,

Dan gaat er zo nog even een wereld voor je open, want Toon laatste software versie is namelijk 4.9.23, er is in die tussentijd wel het 1 en ander aangepast aan Toon.
Ik duim mee, dat dit het probleem natuurlijk oplos!

Groetjes,

Ricardo
Reputatie 1
Goedemorgen!

Ik heb goed nieuws: sinds de (mega) update van gister werkt de Toon weer correct. Hij slaat pas aan als de temperatuur beneden de minimum temperatuur dreigt te komen.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor de goede hulp! We zijn erg blij dat Toon het weer normaal doet en de stookkosten normaal blijven!

Groetjes,
Margot
Reputatie 7
Badge +8
Goedemorgen!

Groetjes,
Margot

Goedemorgen Margot,

Wat en super nieuws om te horen, wat fijn dat Toon weer normaal werk zoals het hoort!!
Nu fijn Toon ontdekken, met alles nieuwe functies die je er nu bij heb gekregen.
Mocht er weer iets zijn, je weet ons te vinden 😎

Tip: Het is slim om soms even forum in de gaten te houden, aangezien hier ook eventueele nieuwe software-update bekent worden gemaakt.. Zodoende kan je eventueel al vrij snel de meest recente software-versie hebben ;)

Groetjes,

Ricardo
Goedemorgen!

Groetjes,
Margot

Hoi Margot,@MSchulpen

Graag gedaan en wat fijn dat je nu een totaal andere en betere Toon ervaart, die op het juiste temperatuurniveau aanslaat. Zo hoort het tenslotte.

Heb je de WiFi nu definitief hersteld?
Dan blijf je in de toekomst altijd op de hoogte van nieuwe updates!
Reputatie 3
Badge
Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Had vorige week de Toon weer eens aangesloten op de cv ketel, maar na een paar uur maar weer de gewone thermostaat gaan gebruiken omdat de Toon maar bleef door branden terwijl de ingestelde waarde allang was bereikt. Het zal wel aan mij liggen, maar de Toon heeft echt nog nooit goed gewerkt bij mij thuis. Ik zal foto bijvoegen om dit te laten zien. Ingestelde waarde is 21°c gemeten waarde is 22°c maar toch laat de Toon mijn cv ketel gewoon weer aanslaan. Wat is dit toch met de Toon?????? Met een gewone thermostaat totaal geen probleem, waarom wel met de Toon??????
Reputatie 7
Badge +6
@Theo

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Kun je via Menu>Toon Suppot de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijken we er graag verder naar voor je.
Reputatie 3
Badge
@Theo

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Kun je via Menu>Toon Suppot de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijken we er graag verder naar voor je.

Deze staat al een tijdje open omdat de app van de smartphone het ook al een tijd niet doet, deze blijft altijd bevroren, terwijl de app op de tablet wel altijd gewoon werkt. Heb zojuist wel WEER een Toon herstart gedaan. En ik zal even blijven opletten of het nu misschien wel weer beter gaat?
Reputatie 7
Badge +6
@Theo Speet

Heb je ook de ketelmodule gereset? Wanneer je het op prijs stelt dat we verder voor je kijken dan willen we graag het merk en type van je ketel weten en het bouwjaar van je ketel.
Reputatie 3
Badge
@Theo Speet

Heb je ook de ketelmodule gereset? Wanneer je het op prijs stelt dat we verder voor je kijken dan willen we graag het merk en type van je ketel weten en het bouwjaar van je ketel.

Ketelmodule resetten??? is dat niet het zelfde als stroomloos maken en dan opnieuw opstarten? Anders zou ik dat echt niet weten hoe dat zou moeten. De cv ketel is een Remeha Avanta 35c CW5 van 2006. Maar na de reset van de Toon is het probleem nog steeds het zelfde.
Reputatie 7
Badge +4
@Theo Speet

Wanneer je de ketelmodule reset haal je de witte stekker naast je CV-ketel voor circa 1 minuut uit het stroom. Had je dit al geprobeerd?

Groet, Denise
Reputatie 3
Badge
@Theo Speet

Wanneer je de ketelmodule reset haal je de witte stekker naast je CV-ketel voor circa 1 minuut uit het stroom. Had je dit al geprobeerd?

Groet, Denise

Dat is ook al tientallen keren gedaan, maar heeft dus ook geen effect. En deze module hangt in de woonkamer omdat mijn cv ketel ik de keuken hangt met een kastje er omheen. Als de module in dat kastje zou zitten zou de module veel te warm worden wat niet mag gebeuren. Maar waarom kan een gewone thermostaat wel goed werken op de cv ketel, en de Toon niet? ik ben al zo lang bezig voor oplossingen en heb vaak ook vele goede reacties en tips gehad van vele mensen hier op het forum. Maar tot nu toe is het nog nooit opgelost. Dit is inmiddels mijn 2e Toon al omdat de eerste ook noot goed heeft gewerkt. En nu gaat ik de Toon weer loskoppelen omdat bij een ingestelde temperatuur van 21°c en een gemeten temperatuur van 22°c de Toon nu gewoon weer aanslaat 😠 😠
@Theo Speet, ik zie dat je de programma’s uit hebt staan. In principe zou dat niks uit kunnen maken, maar helaas, op handmatig dan werkt de Toon niet goed. Vraag mij niet waarom, maar het regeling process buiten de programma’s hebben ze in al de jaren van Toon bestaan nooit goed voor elkaar kunnen krijgen.
Zet het programma Aan, instel alle programma’s in, en indien nodig dan pas je het aan met + of -. Zo kan Toon wel goed regelen, anders niet.
Je hebt ook de temperatuur bug, waar de gevraagde temperatuur kruipt bijna onder de gemeten temperatuur.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen