Toon blijft verwarmen | Eneco Community
beantwoord

Toon blijft verwarmen

Toon eerste bericht

69 Reacties

Reputatie 6
Badge +7
Op de Toon zelf geeft hij geen informatie

Hoe bedoel je geen informatie? Branden de vlammetjes niet?

Maak anders een foto?

Heb je het topic link van Brandje gelezen?

Hij staat nu op 15 graden. En brand nog steeds. Inmiddels is het 24.5 graden

Dan zou ik de stekker van de ketel eruit trekken, en die toon even laten voor wat-ie is. Dat is toch geen prettige temperatuur meer?
idd. Ik zweet mij helemaal suf. Maar hij moest zich nog inregelrn zeiden ze hier en dat kon en paar uur duren
Reputatie 6
Badge +7
Vaillant hrSolide

Welk jaar? Ik heb ook een Valliant HR solide . Is hij op aan uit of open therm aangesloten?
geen idee ik woon hier nog geen week en weet geen biet over die installatie. Hoe kan ik dat zien?

Ik heb het al gezien . Is een andere.
Lijkt een probleem in de aansturing... Branden er ook een vlammetjes op je Toon naast het radiatortje ? ? ik zie geen vlammetje en geen radiator icoon

Ik ga er van uit dat je qua versie achter loopt.
Maar ik ken jouw technisch inzicht niet, maar ik zou nu meteen Toon van de muur afhalen en je oude thermostaat weer plaatsen.
Er dient technische ondersteuning ingeroepen te worden.
En belangrijkste: lees je in op het oude forum en de problemen met Toon en jouw CV.
Op de Toon zelf geeft hij geen informatie

Hoe bedoel je geen informatie? Branden de vlammetjes niet?

Maak anders een foto?

Heb je het topic link van Brandje gelezen?

Op het oude forum hebben ze het over dat de CV constant brandt ism Toon
Dat speelt kennelijk bij jou ook.
Ik zou technische hulp inroepen.
Reputatie 6
Badge +7
Ik bedoelde op de Toon. En foto van de Toon.
Reputatie 7
Badge +8
Toon en jou CV is geen gelukkig huwelijk.. Blijkbaar krijg jou CV de opdracht tot stoken, maar Toon ziet niks aangezien hij geen vlammetjes weer geeft.

Monteur bellen is indeze het verstandigst.
Exact Ricardo!
Gewoon oude thermostaat weer plaatsen.
Reputatie 6
Badge +2
idd. Ik zweet mij helemaal suf. Maar hij moest zich nog inregelrn zeiden ze hier en dat kon en paar uur duren

De temperatuursensor van toon moet nadat toon gemonteerd is en aangezet, even opwarmen. De sensor van toon wordt ongeveer 6 graden warmer dan z'n omgeving. Dat opwarmen duurt een uurtje of anderhalf-twee. De thermostaat rekent met de temperatuur zoals die op het display wordt aangegeven en als dat display 18 graden zegt (de grote cijfers) dan is dat de temperatuur die toon registreert, na correctie voor zijn interne temperatuursstijging (die 6 graden).

Als je ketel desondanks verwarmt tot 25 graden of daaromtrent, dan is er gewoon iets kapot, heeft met inleren of wat dan ook niks te maken.
Toon en jou CV is geen gelukkig huwelijk.. Blijkbaar krijg jou CV de opdracht tot stoken, maar Toon ziet niks aangezien hij geen vlammetjes weer geeft.

Monteur bellen is indeze het verstandigst.
Oké. Zal de monteur bellen. Wat dit was geen doen. Ketel maar weer op de zomerstand gezet.
Dankjewel allemaal. Ik haal er een monteur bij.
Kijken wat die zegt en doet.
Hoi Mirjam,

Verstandige keuze!
Zijn er nog nadere vragen horen we het wel weer.
Denk je nog even om de monteur te wijzen op het andere topic?
Reputatie 7
Badge +4
Dag @MirjamBruggink,

De temperatuur liep inderdaad behoorlijk op! Is het uiteindelijk nog gelukt met een monteur?

Groet, Denise
Dag @MirjamBruggink,

De temperatuur liep inderdaad behoorlijk op! Is het uiteindelijk nog gelukt met een monteur?

Groet, Denise
Ik heb toon gebeld en die zeggen dat het aan de ketel ligt. Dus dat gaan we nu uitzoeken.
Afwachten dus.
Groetjes Mirjam
Exact dat is onze stelling ook!
Vandaar ook ons advies haal er een monteur bij of plaats in ieder geval je oude thermostaat terug.
Exact dat is onze stelling ook!
Vandaar ook ons advies haal er een monteur bij of plaats in ieder geval je oude thermostaat terug.
daarom ook. Dankjewel voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +4
@MirjamBruggink

Aha, je bent in ieder geval verder gekomen. We duimen voor je dat het alsnog zo snel mogelijk opgelost wordt!

Groet, Denise
@MirjamBruggink

Aha, je bent in ieder geval verder gekomen. We duimen voor je dat het alsnog zo snel mogelijk opgelost wordt!

Groet, Denise
thnx!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen