Toon blijft verwarmen | Eneco Community
beantwoord

Toon blijft verwarmen

• 20 augustus 2017
  • 69 reacties
  • 2395 Bekeken

Ik heb Toon aangesloten. Maar nu blijft Toon mijn kamer verwarmen terwijl hij is ingesteld op 18 graden en mijn kamer 23 graden is. Al voordat ik hem installeerde was de temperatuur al 23.
icon

Beste antwoord door picardo 20 augustus 2017, 10:36

Het zal wel raar zijn wat ik zeg nu maar als Toon ingesteld staat op 18 graden en hij slaat nog aan als het 23 graden is dan klopt er echt iets niet . Dat is 5 graden verschil . De CV zou zo nooit en te nimmer aan mogen slaan inleer periode of niet ... Dat is echt een groot verschil ...
Bekijk origineel

69 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Toon al eens een hard reset gegeven? Door de stekker bij de CV van Toon er 1min uit te halen?

Programma al eens uitgezet?

Ingestelde temperatuur al eens geprobeerd lager te zetten?

Over wat voor ketel hebben we het?
Vaillant hrSolide
Reputatie 7
Badge +8
Vaillant hrSolide

Thanks.. De rest van mij tips al geprobeerd?
Vaillant hrSolide ik heb nu de stekker er uit gehaald bij de ketel. En de temperatuur op 11 graden gezet. Kijken wat hij nu doet
Ik zou de temperatuur gewoon op 15 grd zetten en eerst de inleertijd afwachten.
Toon is tenslotte net geïnstalleerd.

Niet meteen gaan sleutelen!
Reputatie 7
Badge +8

Hoi Ton,

Toon mag niet stoken bij een gemeten temperatuur van 23graden, vandaar mij advies om temperatuur nog wat lager te zetten.. En uiteraard een hard-reset uit te voeren.
Reputatie 7
Badge +8
Vaillant hrSolide ik heb nu de stekker er uit gehaald bij de ketel. En de temperatuur op 11 graden gezet. Kijken wat hij nu doet

Super. Ik hoop dat Toon niet meer onnodig gaat stoken.. 🙂

Hoi Ton,

Toon mag niet stoken bij een gemeten temperatuur van 23graden, vandaar mij advies om temperatuur nog wat lager te zetten.. En uiteraard een hard-reset uit te voeren.

Lager zetten is uiteraard goed. Vandaar dat ik ook 15 grd adviseer.

Maar na een installatie moet de temperatuur inleren/kalibreren enz.
Vandaar het advies eerst de inleertijd af te wachten.
Reputatie 7
Badge +8

Hoi Ton,

Lager zetten is uiteraard goed. Vandaar dar ik ook 15 grd adviseer.

Maar na een installatie moet de temperatuur inleren/kalibreren enz.
Vandaar het advies eerst de inleertijd af te wachten.

15graden heb ik ook altijd, alle tegels hebben 15graden nu. Gaan straks weer op de "winterstand".. Programma loop zo continue door..

Vond/vind het alleen vreemd dat bij TS Toon stook ondanks de gemeten temperatuur van 23graden.

Super. Ik hoop dat Toon niet meer onnodig gaat stoken.. :)

Zal best wel mee vallen. Het stookseizoen is nog niet begonnen, dus zet alle temperaturen op 15 grd en laat Toon ff 14 dagen lekker inleren.
Dus wel een programma instellen, want anders gaat het inleren onvoldoende.
Jazeker. De radiatoren zijn gloeiend heet. En het is hier nu 22.5 graden.

15graden heb ik ook altijd, alle tegels hebben 15graden nu. Gaan straks weer op de "winterstand".. Programma loop zo continue door..

Vond/vind het alleen vreemd dat bij TS Toon stook ondanks de gemeten temperatuur van 23graden.

Op zich heb je daar gelijk bij, maar net na een installatie is het niet vreemd.
Ik adviseer dan ook altijd de temperatuur eerst erg laag te zetten en Toon via het programma eerst z'n inleertijd te gunnen.
Daarna kan dan altijd nog de temperatuur in het menu blijvend gecorrigeerd worden.
Jazeker. De radiatoren zijn gloeiend heet. En het is hier nu 22.5 graden.

Tja logisch!
Maar nu eerst even 15 grd aanhouden en rustig Toon z'n programma laten afwerken!
Dus wel instellen hè?
Anders werkt de inleer periode niet!
Reputatie 7
Badge +8

Op zich heb je daar gelijk bij, maar net na een installatie is het niet vreemd.
Ik adviseer dan ook altijd de temperatuur eerst erg laag te zetten en Toon via het programma eerst z'n inleertijd te gunnen.
Daarna kan dan altijd nog de temperatuur in het menu blijvend gecorrigeerd worden.

Hier ben ik het volledig met je eens Ton.. Temperatuur corrigeren moet TS sowieso nog niet aan gaan denken, Toon is inderdaad nog niet ingeleerd.
Reputatie 6
Badge +7
Het zal wel raar zijn wat ik zeg nu maar als Toon ingesteld staat op 18 graden en hij slaat nog aan als het 23 graden is dan klopt er echt iets niet . Dat is 5 graden verschil . De CV zou zo nooit en te nimmer aan mogen slaan inleer periode of niet ... Dat is echt een groot verschil ...
Even terug lezen. Hij stond op 18 grd.
Reputatie 6
Badge +7
Even terug lezen. Hij stond op 18 grd.

Verhaal blijft hetzelfde ...
Kan jij vinden, maar mijn ervaring meteen na een installatie is een andere.......
4 a 5 grd schrik ik niet van.
Reputatie 7
Badge +8
Kan jij vinden, maar mijn ervaring meteen na een installatie is een andere.......
4 a 5 grd schrik ik niet van.

Klopt als een bus Ton..
Toen vorig jaar oktorber mij CV ketel is vervangen, is de beste man van 8uur tm 11uur bezig geweest met alles.. In die hele periode is Toon natuurlijk ook uit geweest, temperatuur was op mij externe temperatuurmeter: 19,5gr toen Toon weer aanging, Toon was opgestart, gaf 13gr aan. Als Toon dan staat ingesteld op een graad of 19 ofzo, dan gaat hij wel even flink stoken.
Helemaal juist Ricardo!?
Het is begrijpelijk dat men het een groot verschil vindt, maar vlak na een installatie is het kalibreren/inleren nou eenmaal essentieel bij Toon.
Reputatie 6
Badge +7
Oké .. Ik vind het behoorlijk . In mijn beleving zou een omgevingstemperatuurmeting gewoon altijd goed moeten zijn toch ? Als het in een ruimte 20 graden is zou toch elke thermometer en thermosstaat 20 graden als temp moeten aangeven toch ? Een afwijking van 1 a 2 graden kan voorkomen....

Het meten van een omgeving heeft naar mijn idee niets met inleren te maken . Dan denk ik aan andere dingen .

Of vinden jullie dat raar ?
Reputatie 7
Badge +8
Oké .. Ik vind het behoorlijk . In mijn beleving zou een omgevingstemperatuurmeting gewoon altijd goed moeten zijn toch ? Als het in een ruimte 20 graden is zou toch elke thermometer en thermosstaat 20 graden als temp moeten aangeven toch ?

Het meten van een omgeving heeft naar mijn idee niets met inleren te maken . Dan denk ik aan andere dingen .

Elke temperatuurmeting is anders.. Daarom ook dat ik een dure externe temperatuurmeting ernaast heb hangen.. Swinters pas ik Toon daar ook op aan, dat scheelt me toch al 1graad.. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Oké .. Ik vind het behoorlijk . In mijn beleving zou een omgevingstemperatuurmeting gewoon altijd goed moeten zijn toch ? Als het in een ruimte 20 graden is zou toch elke thermometer en thermosstaat 20 graden als temp moeten aangeven toch ?

Elke temperatuurmeting is anders.. Daarom ook dat ik een dure externe temperatuurmeting ernaast heb hangen.. Swinters pas ik Toon daar ook op aan, dat scheelt me toch al 1graad.. :)

Dat klopt daarom zei ik al dat 1 a 2 graden een afwijking is waar ik mee kan leven ...Maar dat heeft nog steeds niets met inleren te maken maar een afwijking in de meting ...
Ongelofelijk dat er nu nog over het inleren en kalibreren van Toon getwijfeld wordt.
Het is nu eenmaal een gegeven dat na installatie de weergave van de ingebouwde temperatuursensor afwijkt.
Het kalibreren duurt enige uren en daarna start het inleren.
Gewoon Toon z'n rust geven; niets nieuws!
Gewoon een gegeven!
Reputatie 6
Badge +7
Ongelofelijk dat er nu nog over het inleren en kalibreren van Toon getwijfeld wordt.
Het is nu eenmaal een gegeven dat na installatie de weergave van de ingebouwde temperatuursensor afwijkt.
Het kalibreren duurt enige uren en daarna start het inleren.
Gewoon Toon z'n rust geven; niets nieuws!
Gewoon een gegeven!

He het verhaal veranderd al ... .

Reageer