Toon blijft opnieuw opstarten | Eneco Community
beantwoord

Toon blijft opnieuw opstarten

• 12 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 281 Bekeken

Gisteravond was toon voortdurend aan het herstarten. Op advies van de site de keteladapter even stroomloos gemaakt en weer aangesloten, nu start toon helemaal niet meer op, scherm blijft zwart.
Alweer, op advies van de site, toon uit de beugel van de muur gehaald, er weer ingezet, en resetknop ingedrukt. Toon blijft zwart.
De telefonische service afdeling weet het ook niet, en kan niks anders verzinnen dan de "aanbieding" een monteur langs te sturen, voorrijkosten 65 euro plus extra's, en als er iets vervangen moet worden, mag ik alles betalen, want de garantieperiode is verlopen.

Het lijkt me dat er een simpeler oplossing moet zijn die geen hap uit mijn AOW haalt.
Gezien de trackrecord die toon heeft opgebouwd door de jaren heen met storingen van allerlei aard -waarvan ik ook heb mogen genieten- lijkt me enige coulance wel op zijn plek, in plaats van 65 euro voorrijkosten te rekenen, plus eventuele vervanging van ondeugdelijk materiaal.

Ik ben minder-valide en het gepruts, en trap of en af geloop, gaat moeizaam: ik heb geen zin in noch behoefte aan gedoe, en dit nu is gedoe.
En als de meest simpele oplossing is om van gedoe af te zijn om over te stappen op een andere leverancier, dan dat maar.
Ik hoop echter dat het zover niet hoeft te komen?
icon

Beste antwoord door mAiden 12 augustus 2019, 10:07

Je zou onderstaande nog eens kunnen proberen:

• Controleer of de Toon op afstand app wel werkt?
  • Toon van de muurbeugel halen, 5min wachten. Na 5 minuten de Toon weer bevestigen aan de muur
Lijk er sterk op dat Toon geen stroom krijg van de keteladapter... 🙂
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Je zou onderstaande nog eens kunnen proberen:

• Controleer of de Toon op afstand app wel werkt?
  • Toon van de muurbeugel halen, 5min wachten. Na 5 minuten de Toon weer bevestigen aan de muur
Lijk er sterk op dat Toon geen stroom krijg van de keteladapter... 🙂
Dank,
ik heb geen app, want geen smartphone, dus dat gaat niet, en de truuk met de muurbeugel werkt ook niet dat heb ik al geprobeerd.
Inderdaad lijkt het of de keteladapter niets doorgeeft: de vraag is nu of het de adapter is die stuk is of de lader van de adapter.
Reputatie 6
Badge +2
Hi @roterodamum

Welkom op het forum! Ik snap dat je zo snel mogelijk Toon weer aan de praat wilt krijgen. Voeg je klantnummer toe aan je profiel. Dan kijk ik graag voor je verder.

Groeten Chantal
Dank,
ik heb geen app, want geen smartphone, dus dat gaat niet, en de truuk met de muurbeugel werkt ook niet dat heb ik al geprobeerd.
Inderdaad lijkt het of de keteladapter niets doorgeeft: de vraag is nu of het de adapter is die stuk is of de lader van de adapter.

Een bekende soort storing.
Toon start dan diverse keren op en blijft daarna zwart.
De adapter (stroomvoorziening Toon®️) bij je CV is dan vrijwel nooit stuk.

Soms lukt het Toon®️ weer tot leven te brengen, als Toon®️ heel lang even van de stroom afgehaald wordt. Vandaar het eerdere advies van @mAiden om Toon®️ minimaal 5 minuten uit de muurbeugel te halen.
Ok, dank voor de suggesties: ik ga hem voor iets langere tijd van de beugel halen, kijken wat dat oplevert, u hoort nog van mij.
@ChantalS : geen idee wat en hoe profilel aan te passen, maar klantnummer is ******
Reputatie 6
Badge +2
@roterodamum

Bedankt voor het opzoeken van het klantnummer. Ik heb het klantnummer uit je bericht verwijderd i.v.m. privacy. Hij staat nu in je profiel.

Laat even weten of de goede tips geholpen hebben.

Groeten Chantal
Kijk aan, ik heb hem ongeveer tien minuten uit de beugel gehad, en hij doet het weer. Grote Wonder. Het waarom blijft een raadsel.
Zo zie je maar weer, dat het langdurig (in plaats van eventjes) stroomloos maken nog steeds een prima advies is.👍
Nou, daar zijn we weer met precies hetzelfde: gisteravond rond 11 uur lichtte toon op uit zichzelf en schakelde uit Stroomloos maken hielp niet, naar bed gegaan en het vanmorgen opnieuw geprobeerd, en nu werkte het wel.

Wel vervelend, want de ketel sloeg niet aan, en het was behoorlijk koud.
Nou heb ik niks tegen oktober, het moet alleen niet in augustus vallen, en dat gedrag van toon baart zorgen voor als het echt koud wordt.
Als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag.

Nog iets; ik heb toon vanwege de actie destijds, en ik betaal een maandelijks bedrag voor het gebruik, maakt mij dat eigenaar?
Ik vind 65 euro voor voorrijkosten nogal overdreven nameiijk, en weinig servicegericht, zeker voor vaste klanten.
Reputatie 7
Badge +1
Goedemorgen @roterodamum

Wat vervelend dat het probleem zich weer voordoet 😩. Nu begrijp ik je zorgen m.b.t. de herfst/wintermaanden en de voorrijkosten van €75. Als alternatief stuur ik je graag een nieuwe ketelmodule en bijbehorende adapter. Deze dien je wel zelf te installeren. Gaat dit lukken?

Groet, Urgel
Nog iets; ik heb toon vanwege de actie destijds, en ik betaal een maandelijks bedrag voor het gebruik, maakt mij dat eigenaar?
Ik vind 65 euro voor voorrijkosten nogal overdreven nameiijk, en weinig servicegericht, zeker voor vaste klanten.

Je betaalt geen maandelijks bedrag voor het gebruik van Toon®️.
Toon®️ is gewoon je eigendom.

De maandelijkse prijs van €4,50 op Toon®️ is puur voor extra zaken/uitbreidingen, zoals bv het gebruik van de App.

Je kan uiteraard ook op bv Marktplaats een 2e hands Toon®️1 kopen. Voor €40 moet dat lukken.
Goedemorgen Urgel, dank voor het aanbod. Ja, ik denk wel dat dat kan gaan lukken, ik weet wel iemand die hierbij kan helpen.
Zelf kan ik het niet meer vanwege een tia, vervelend genoeg, want dat installeren is toch gewoon de draadjes los van de oude en weer vastmaken aan de nieuwe, toch?

En dan hopen dat dat het was.
In ieder geval hartelijk bedankt voor het aanbod,

vriendelijke groet
R
@brandje : grappig: ik gebruik al dat soort zaken niet, maar betaal er wel voor dus. De gedachte aan een gewone reguliere thermostaat dringt zich op; dat is het enige wat ik van toon verlang vlekkeloos te doen.
En nee, ik ga geen smartphone e.d. aanschaffen - gehad en weer weg wegens overbodige niet gebruikte dingen.
Geweldig dat het technisch allemaal mogelijk is, maar ik woon niet in een kasteel met 14 badkamers, dus ...
Tijd om je abo dan meteen op te zeggen??
Reputatie 7
Badge +1
@roterodamum

Ik kan begrijpen dat je persoonlijke situatie het zelf installeren van de nieuwe ketelmodule lastig maakt. Je hebt het wel bij het juiste eind. Het is simpelweg je huidige ketelmodule stroomloos maken > de adapter en ketelmodule verwijderen > bedrading op de nieuwe ketelmodule aansluiten > de nieuwe adapter in het stopcontact plaatsen.

Ik heb de bestelling zojuist geplaatst en deze hebben je binnen 10 werkdagen binnen. Laat je ons weten hoe Toon functioneer na het installeren van de nieuwe ketelmodule en adapter?

Groet. Urgel
Zal ik doen Urgel, alvast dank.
@Brandje : het overwegen waard.

Reageer