Toon blijft op het rode scherm hangen | Eneco Community
beantwoord

Toon blijft op het rode scherm hangen

Het scherm blijft op Toon ( rood scherm) staan. ( al anderhalve dag).
Dacht eerst dat het een wifi storing was maar alles doet het.
Ik heb de stekker eruit getrokken van de router maar storing blijft.
Ook de reset knop gebruikt .
En we hebben de stekker van de verwarming eruit getrokken.
Niets helpt . Wat nu?

icon

Beste antwoord door Danielle 26 juni 2017, 08:50

@L. Kievit,

Balen dat Toon blijft hangen in het opstartscherm! Heb je inmiddels al contact gehad met de storingsdienst? Zo niet dan kun je je klantnummer hier toevoegen aan jouw profiel zodat ik een monteur kan aansturen. Laat maar weten als ik iets via deze weg kan doen. 🙂
Bekijk origineel

28 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ook de stekker van de ketelmodule er 1 minuut uitgetrokken?
Ja al twee keer 30 seconden . Nu net 1 minuut gedaan en hij blijft op dan weer uiteindelijk op rood scherm staan ( zie foto)
Reputatie 4
Badge +3
TOON voorzichtig van zijn grondplaat verwijderen en terug plaatsen. Komt eigenlijk overeen met ketelmodule stroomloos maken, je kan het proberen.
Dan laat ik het maar zitten want anders maak ik het kapot .
Ik bel anders maandag wel.
Bedankt in ieder geval.
Groeten, Ellen Kievit
Badge
Wacht nog even af. Misschien komt er nog een bruikbare tip!
Dan laat ik het maar zitten want anders maak ik het kapot .
Ik bel anders maandag wel.
Bedankt in ieder geval.
Groeten, Ellen Kievit

Hoi Ellen,

Inderdaad niet doen, want dat is exact hetzelfde als de module bij de CV 1 minuutje stroomloos maken. Dat heet een harde reset. En geeft kans op beschadigingen aan Toon.

Ik zou de eerdere module toch weer van stroom halen en zo houden.
Zet de module morgen dan weer onder stroom.

Je hebt het over een router is dat tevens je modem??
ok, ga ik proberen!
ok, ga ik proberen!

Hoi Ellen,

Prima, maar hoe zit het met je router?
Mijn vraag daarover is essentieel.
Die is goed. Ik zit nu ook achter de pc.
En ook heb ik een paar keer de stekker eruit gehaald.
Hoi Ellen,

Ik ben bang dat je me niet begrijpt.
Je hebt het over een router, prima, maar heb je dan nog een apart modem of heb je een gecombineerde router/modem?
Essentieel is niet alleen WiFi er af, maar dus ook het internet er even af.
Ik hoor graag van je.
Internet is er dan af en ook wifi.
Ook je hebt het dus over een modem/router. Prima!

Als je morgen weer de de stroon op de module van Toon bij je CV zet, haal dan eerst nog even voor de zekerheid je modem een 30 sec van de stroom af.

Toon heeft namelijk de vervelende eigenschap dat tijdens de opstart hij blijft hangen, als WiFi en internet niet gedecteerd door Toon wordt.

Suc6 morgen.
Reputatie 6
Badge +3
Je opstartscherm geeft 2 gevulde stipjes en blijft daarop hangen. Dat betekent dat je toon wel alle programma's geladen heeft die nodig zijn om te kunnen werken, maar om de een of andere reden niet in staat is om de apps (de 'Tegels') te laden.
Je kunt nu resetten/stekkers lostrekken wat je wilt, het probleem krijg je daarmee niet opgelost. Ik denk dat dit een geval is voor de storingsdienst.

Dit probleem heeft niks te maken met WiFi/internetverbindingen. Zowiezo heeft een internetverbinding geen enkele invloed op het al dan niet starten van toon, de netwerkverbindingen staan los van de user-interface (de tegels, dus).
Reputatie 7
Badge +9
Dit word monteurwerk, waarschijnljk zal Toon vervangen moeten worden! 🙂
Hier heb ik dit in totaal 2x meegemaakt

ff alles stroomloosmaken en weer opstarten. Na 2x dit gedaan te hebben starte toon weer correct op.
Precies Mark!
Aangezien de ts zich nog niet heeft gemeld is het even afwachten.
Ze zal de eerste niet zijn dat een stroomloze Toon na een langdurige periode en dan wel een koppeling met WiFi gewoon door start.
Even afw8en dus.
Na de poging van de laatste tip gisteravond nog geen ander scherm of wat dan ook.
Ik heb het wel eens eerder gehad maar dan starte hij gewoon weer op maar nooit zo lang als nu
Ga morgen bellen.
Hoi Ellen,

Jammer dat het niet gelukt is.
Suc6 met bellen; laat je de afloop hier nog even weten?
Zal ik doen. bedankt voor de tips e.d.
Reputatie 7
Badge +9
Na de poging van de laatste tip gisteravond nog geen ander scherm of wat dan ook.
Ik heb het wel eens eerder gehad maar dan starte hij gewoon weer op maar nooit zo lang als nu
Ga morgen bellen.

Hou ondertussen ook dit topic in de gaten, zou kunnen dat een moderator op je reageerd, dan hij/zij een monteur voor je kan regelen.. Scheelt jou weer belkosten 😉
Reputatie 7
Badge +6
@L. Kievit,

Balen dat Toon blijft hangen in het opstartscherm! Heb je inmiddels al contact gehad met de storingsdienst? Zo niet dan kun je je klantnummer hier toevoegen aan jouw profiel zodat ik een monteur kan aansturen. Laat maar weten als ik iets via deze weg kan doen. 🙂
Heb net gebeld.
Er komt als het goed is een monteur langs vandaag.
Reputatie 7
Badge +6
@L. Kievit,

Kijk eens aan, fijn dat het vandaag opgelost gaat worden!
Zo!
Dat is snel geregeld zeg!
Ik heb een nieuwe toon gekregen vandaag.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.
Gr . Ellen kievit

Reageer