Toon blijft na update 5.15.6 resetten en vragen om landselectie | Eneco Community

Toon blijft na update 5.15.6 resetten en vragen om landselectie

• 1 november 2019
  • 97 reacties
  • 1366 Bekeken

Toon eerste bericht

97 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

@Eduard Zilk 

Ik wil eerst even nakijken of Toon geactiveerd is. Kan je mij via een privébericht je displaycode sturen ?

Groeten Chantal

Kijk, dat heeft dus niets met slechte service te maken bij StefanenLindsey. 😳

Deze Toon®️ is dus 2e hands; niets mis mee, maar maakt het wel lastiger. 🤔😢

Een niet geactiveerde en op je eigen naam gekoppelde Toon®️ is uiteraard een buitenbeentje. 😢
Gewoon een abo afsluiten en je kan verder geholpen worden. 😉

Reputatie 6
Badge +3

Hoe kan deze persoon de toon ooit activeren als de toon niet door de landenselectie komt?

En nog steeds hetzelfde hier. Ik word het inmiddels behoorlijk beu, jongens. Gelukkig zijn wij wel in de gelegenheid om de verwarming via de app te bedienen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Waar blijft de klantgerichte oplossing? 

Wellicht kom jij dan ook in aanmerking voor een gratis vervanging van je Toon®️
Zie de eerdere melding van de moderator. 

En via een andere moderator is het niet werken van de fix bij jou nog in onderzoek.

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-blijft-na-update-5-15-6-resetten-en-vragen-om-landselectie-22382?sort=dateline.desc#post225939

Wellicht kom jij dan ook in aanmerking voor een gratis vervanging van je Toon®️
Zie de eerdere melding van de moderator. 

En via een andere moderator is het niet werken van de fix bij jou nog in onderzoek.

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-blijft-na-update-5-15-6-resetten-en-vragen-om-landselectie-22382?sort=dateline.desc#post225939

Dat weet ik inderdaad, het is een "update" van mijn kant.😉

Oké, je dacht dat je vergeten wordt…..😳

Tuuuuurkijk niet!😀

En de reden is dus nu ook bekend, lees ik…...

Reputatie 7
Badge +2

@Chephie

De update met de oplossing nogmaals naar Toon verzonden. Deze zal automatisch binnen 24 uur gedownload worden. Ik zie namelijk dat de verbinding met internet het af liet weten bij het laatste contact met ons. De update is niet gedownload.

Groeten Chantal

Reputatie 7
Badge +2

@Stefanenlindsey 

Kan je mij de displaycode sturen via een privébericht. Dan kan ik in ieder geval verder kijken. 

Groeten Chantal

Reputatie 1

Ik vind niets op het display omdat ik op het display in de loop zit waar ik niet uit kan komen, zoals eerder beschreven. Alle informatie die ik heb, heb je ontvangen @ChantalS 

Ik vind niets op het display omdat ik op het display in de loop zit waar ik niet uit kan komen, zoals eerder beschreven. Alle informatie die ik heb, heb je ontvangen@ChantalS 

Eerder schreef je idd:

Top! Enige wat ik heb is het ID van de Toon zelf. 313812. Is dat voldoende voor je?

Maar is dat het displaynr wat wordt gevraagd, want dat luidt normaliter: eneco-001-XXXXXX

Je kan dat displaynr ook altijd aflezen van de achterzijde van Toon; uiteraard dan even Toon voorzichtig van de muurplaat afhalen.

Reputatie 1

Top! Dan heeft @ChantalS de juiste informatie.. Thanks @Brandje 

Badge

Ik heb in het verleden een abo gehad voor de toon, dus ook geactiveerd op mijn adres. Ik gebruikte de extra functies verder niet en het abo werd duurder, dus eigenlijk zonde van mijn geld. Waardoor ik het abo had opgezegd. Maar uiteraard moet de toon natuurlijk wel blijven werken :laughing:

Hoi@Stefanenlindsey ,

Ook een mogelijkheid natuurlijk. Een abo is niet verplicht. 
Maar ik ging even uit van een 2e hands en dat de fix toekennen dan lastiger is. 
En idd de schuld ligt aan de bug van de software. 
Maar kan je Chantal toch niet even je display nummer geven, op die manier kan ze je Toon®️ via het systeem bereiken. 
Je bent immers geen klant bij Eneco. 

Reputatie 7
Badge +2

@Stefanenlindsey  en @Eduard Zilk 

Zojuist hebben jullie ene privébericht gekregen. Graag ontvang ik jullie reactie.

Groeten Chantal

Reputatie 1

Hi Chantal, je geeft aan dat mijn Toon niet gekoppeld is. Hoe kan het dan zijn dat ik wel automatisch updates ontvang? Er is met de Toon afgelopen 3 jaar niets veranderd. Toon is netjes gekocht, werkte jaren goed. Benieuwd naar jouw feedback. 

Reputatie 6
Badge +3

Hi Chantal, je geeft aan dat mijn Toon niet gekoppeld is. Hoe kan het dan zijn dat ik wel automatisch updates ontvang? Er is met de Toon afgelopen 3 jaar niets veranderd. Toon is netjes gekocht, werkte jaren goed. Benieuwd naar jouw feedback. 

De updates staan los van een abonnement. Ook Toons zonder abonnement krijgen (als laatste) de updates (ongevraagd) binnen. En nu is door zo’n update jouw Toon (die blijkbaar geen abonnement heeft) stuk. Ik ben erg benieuwd naar de voortgang van dit probleem … ***puntje van mijn stoel***pakt popcorn erbij***

Badge

@ThehogNL Ik heb geen abo meer op de zelf 2e hands overgenomen Toon, maar toch wordt er een afspraak gemaakt om te vervangen. Wordt vervolgd ✌

Nou, gelukkig heeft de update Toon nu wel weten te vinden en doet ie het weer zoals het moet. 

Bedankt, mensen! Blij dat alles weer werkt. 😉

Reputatie 1

Hier ook alles opgelost, dankzij creativiteit van @ChantalS :-)

Hier ook alles opgelost, dankzij creativiteit van@ChantalS :-)

Helemaal top en terecht, dat het juist in jouw situatie ook gelukt is. 
De fout zat immers in de software en kan jou niet aangerekend worden. 

@ChantalS

Bedankt voor de goede hulp en juiste service!

Door de mislukte Toon1 update, is hij nu kosteloos vervangen voor een nieuwe Toon2!

Alleen een advies meegegeven aan de installateur; zonder abonnement werkte zijn activatiecode niet. Hierdoor moest ik een abonnement afsluiten waarna ik de volgende dag de activatiecode ontving en de Toon2 kon instellen.

Nogmaals bedankt dat dit zo goed is opgelost! :thumbsup:

Groeten,@Stefanenlindsey 

Reageer