Toon blijft na update 5.15.6 resetten en vragen om landselectie | Eneco Community

Toon blijft na update 5.15.6 resetten en vragen om landselectie

• 1 november 2019
  • 97 reacties
  • 1371 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties

op scherm bij mijn thermostaat

Kies de locatie van je slimme thermostaat

ik kies nederland en verder

dan bevestig gekozen land ik zo doen

dan is herstarten en na 5 seconden komt terug naar kies de locatie van je slimme thermostaat

riseten ook helpen niet

ik kan geen andere functie gebruiken

97 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

@andrzej Heb je een toon1 of toon2 (een toon1 is het makkelijkst te herkennen dat deze wel een UTP, soort telefoonstekker aansluiting aan de onderkant heeft)?

@andrzej Heb je een toon1 of toon2 (een toon1 is het makkelijkst te herkennen dat deze wel een UTP, soort telefoonstekker aansluiting aan de onderkant heeft)?

Ik denk als toon 1 is , heeft onderkant aansluiting van telefoonstekker 

Reputatie 6
Badge +3

Ok. Als het een toon2 is kon je namelijk een recovery (iets anders dan een factory reset) starten. Op een toon1 niet.

De optie om je land te kiezen bestaat sinds de laatste firmware en komt na een factory reset. Blijkbaar gaat er bij het kiezen in jouw toon iets mis. 

Hoelang heb je deze toon1? Heb je zelf een factory reset gedaan? Probleem is dat Eneco op afstand nu ook niet bij je toon kan komen dus vanuit Eneco is er ook weinig te helpen.

op scherm bij mijn thermostaat

Kies de locatie van je slimme thermostaat

ik kies nederland en verder

dan bevestig gekozen land ik zo doen

dan is herstarten en na 5 seconden komt terug naar kies de locatie van je slimme thermostaat

riseten ook helpen niet

ik kan geen andere functie gebruiken

Volgens mij betreft dit een 2e hands Toon® en dient deze eerst ontkoppeld te worden van de oude eigenaar. 

Reputatie 6
Badge +3

Ja zal inderdaad wel 2e hands zijn. Maar ontkoppelen heeft geen zin voor dit probleem omdat bij het kiezen van een land/locatie nog geen wifi gegevens is opgegeven en dus de toon nog niet aan internet hangt. Nog voordat hij bij de internet instellingen komt gaat hij bij hem terug naar de locatie instelling. Iets is dus niet goed.

Reputatie 7
Badge +2

Goedemorgen @andrzej en welkom op het Eneco forum.

Ik lees dat je te maken hebt met een vervelende bug :tired_face:. Een bug waardoor je steeds terugkeert naar het scherm voor je locatiebepaling. Ik ben dan ontzettend benieuwd wat de status van je Toon op dit moment. Heb je hier meer informatie over? Wil je verder je klantnummer toevoegen aan je profiel, zodat ik je indien nodig beter van dienst kan zijn?

Groet. Urgel

Goedemorgen@andrzej en welkom op het Eneco forum.

Ik lees dat je te maken hebt met een vervelende bug :tired_face:. Een bug waardoor je steeds terugkeert naar het scherm voor je locatiebepaling. Ik ben dan ontzettend benieuwd wat de status van je Toon op dit moment. Heb je hier meer informatie over? Wil je verder je klantnummer toevoegen aan je profiel, zodat ik je indien nodig beter van dienst kan zijn?

Groet. Urgel

Mijn klantnummer is (verwijdert door moderator)

Reputatie 5
Badge

Goedemorgen @andrzej 

Dank voor het aanvullen van je klantnummer. Ik begrijp dat Toon continue terugkeert naar het scherm van locatiebepaling. Zoals mijn collega @Urgel al aangaf heeft dit te maken met een vervelende  bug :disappointed_relieved:. Ik overleg dit morgen met de softwarebeheerders en kom er op terug. 

Groet, Emel

Ik heb hetzelfde euvel sinds gisteren en de Toon (type 2, drie jaar oud en gemonteerd door Eneco!)  zit in een loop van opstarten en blijft om land identificatie vragen. Compleet resetten helpt ook niet (tien keer gedaan)   Reeds 50 keer opnieuw ingevoerd niets helpt. #bug #fail 

heb al een UTP kabel rechtstreeks op de module geplaatst in de meterkast naar de Toon en opnieuw opgestart maar werkt ook niet  

Reputatie 6
Badge +3

@Emel is het dus al een bekende bug? Of is deze persoon de eerste die het treft? Ben wel benieuwd hoe jullie dit nu gaan aanpakken want zonder landselectie kan hij niet z’n toon aan wifi hangen en dus ook niet aan de servicecenter.

Ook al zou hij hem aan de UTP lan kabel hangen, dan mist nog de servicecenter configuratie want dat is landselectie-afhankelijk.

Volgens mij is, om te bepalen wat hier aan de hand is, het nodig om hem op te halen en te onderzoeken. Laat je zo lang deze klant in de kou?

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb hetzelfde euvel sinds gisteren en de Toon (type 2, drie jaar oud en gemonteerd door Eneco!)  zit in een loop van opstarten en blijft om land identificatie vragen. Compleet resetten helpt ook niet (tien keer gedaan)   Reeds 50 keer opnieuw ingevoerd niets helpt. #bug #fail 

heb al een UTP kabel rechtstreeks op de module geplaatst in de meterkast naar de Toon en opnieuw opgestart maar werkt ook niet  

Ok dan ben je hier de 2e al. Dit is overigens een toon1 en geen toon2. Kan je eens een filmpje maken van zodra je op nederland drukt totdat hij terugkomt in dit scherm?

Reputatie 6
Badge +3

Owh en kan je aangeven of jij zelf ‘factory reset’ had gekozen of dat dit plotseling is ontstaan?

Reputatie 5
Badge

@Jbakker5 

Vervelend om te lezen dat jij ook bent getroffen door de bug :cry: . Ik help je graag verder. Als je je klantnummer aanvult in je profiel zet ik het uit bij de softwarebeheerders en kom er zeker morgen op terug. 

Groet, Emel

Ok dan ben je hier de 2e al. Dit is overigens een toon1 en geen toon2. Kan je eens een filmpje maken van zodra je op nederland drukt totdat hij terugkomt in dit scherm?

Toon is 3 jaar oud en heeft UTP uitgang 

Reputatie 6
Badge +3

Toon is 3 jaar oud en heeft UTP uitgang 

Ja dus een ‘oude’ toon 1.

Ik kan hier geen filmpje posten helaas, alleen een foto

Reputatie 6
Badge +3

Je kan hem op youtube zetten bijvoorbeeld en de link hier plaatsen

Owh en kan je aangeven of jij zelf ‘factory reset’ had gekozen of dat dit plotseling is ontstaan?

Dit zelf ontstaan, ik kwam  weer thuis en zag het scherm op deze melding staan 

Reputatie 6
Badge +3

Dit zelf ontstaan, ik kwam  weer thuis en zag het scherm op deze melding staan 

Owh dat is wel belangrijke informatie! @Emel  dit kan dus spontaan gebeuren.

Bij deze het filmpje op YouTube. Ik heb mijn klantnummer etc. Aangepast in mijn profiel 

Reputatie 6
Badge +3

Ok dat is heel duidelijk. Na bevestigen zie je heel kort ‘instellingen opslaan’. Dit zou normaal gesproken een minuut of twee moeten duren en daarna pas herstarten. Bij jou gaat ie gelijk herstarten zonder foutmelding of wat dan ook. 

Doet de thermostaat programma het nog wel? (ook al kan je hem niet bedienen) Doet de eneco app het misschien wel?

Reputatie 5
Badge

@ThehogNL  Inderdaad is het wel goed om te weten hoe het is ontstaan.

Ik zie dat @Jbakker5  en @andrzej  altijd netjes de updates hebben uitgevoerd en hiermee voldoen ze ook aan de algemene voorwaarden. Er zit niks anders op dan om deze displays kosteloos te vervangen. Ik dien een reparatieverzoek in. Er wordt binnen 24 uur contact met jullie opgenomen voor het vervangen van de display.

Groet, Emel

Ok dat is heel duidelijk. Na bevestigen zie je heel kort ‘instellingen opslaan’. Dit zou normaal gesproken een minuut of twee moeten duren en daarna pas herstarten. Bij jou gaat ie gelijk herstarten zonder foutmelding of wat dan ook. 

Doet de thermostaat programma het nog wel? (ook al kan je hem niet bedienen) Doet de eneco app het misschien wel?

De App werkt perfect dus ik kan de verwarming bedienen (maar heb ook een pelletkachel 😉)

@ThehogNL  Inderdaad is het wel goed om te weten hoe het is ontstaan.

Ik zie dat@Jbakker5  en@andrzej  altijd netjes de updates hebben uitgevoerd en hiermee voldoen ze ook aan de algemene voorwaarden. Er zit niks anders op dan om deze displays kosteloos te vervangen. Ik dien een reparatieverzoek in. Er wordt binnen 24 uur contact met jullie opgenomen voor het vervangen van de display.

Groet, Emel

Dank Emel, ik wacht het telefoontje voor een afspraak af. Fijn weekend verder!

Vriendelijke groet,

Jan

Reageer