Toon blijft langzaam verwarmen/pomp continue | Eneco Community
vraag

Toon blijft langzaam verwarmen/pomp continue

• 25 november 2018
  • 14 reacties
  • 446 Bekeken

Beste,

Ik heb toon al een tijdje aan de muur ism een atag a244c.
Nu waren er geen problemen de afgelopen weken toon verwarmde netjes naar de temperatuur die gevraagd werd, brander ging dan uit en daarna de pomp.

Nu word het kouder en blijft sinds gisteravond toon maar stoken naar bijvoorbeeld 18 graden
Brander gaat wel uit maar de pomp niet ,die blijft maar draaien?? De 18 graden lijkt niet bereikt te worden . Zet ik hem hoger naar 19gr of 20gr hetzelfde verhaal

Reset van toon en de cv ketel helpt niet (beide stroom eraf )
Ook reset bij toon zelf, met behoud van instellingen helpt niet.
Programma staat niet aan.
Cv staat op opentherm.

Iemand bekend met dit probleem, want echt zuinig is de pomp niet op deze manier.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
@Barr32d

Hierin geef ik @mAiden gelijk. Wil je aub je reactie aanpassen conform de huisregels?

Alvast bedankt.

Tina

@TinaC Goed dat je hem gelijk heeft.
Maar wil je ook reageren op het laatste stukje van @mAiden zodat @Barr32d wordt geholpen!!

Daar lossen we wat mee op!!
Reputatie 4
Badge +1
Toon is gewoon een grafding
Snap niet dat iemand dat ding nog betrouwbaar vind, kost je een godsvermogen aan gas en electra zo.

Dan ben ik zeker een uitzondering? werkt hier als een zonnetje.
Reputatie 6
Badge +2
al sinds 2014 een Toon aan de muur samen met een Intergas en nergens problemen mee denk inderdaad dat
Atag en Toon geen goed huwelijk is.
Reputatie 6
Badge +2
@Barr32d

Hierin geef ik @mAiden gelijk. Wil je aub je reactie aanpassen conform de huisregels?

Alvast bedankt.

Tina
Reputatie 7
Badge +9
Snap niet dat iemand dat ding nog betrouwbaar vind, kost je een godsvermogen aan gas en electra zo.

Hier op het forum spreken we ABNs, dit houd dus ook in dat er geen schuttingtaal gebruikt word.
De Toon die je nu aan slaat, is dus in strijd met de huisregels van dit forum.
Misschien dat @TinaC je nog kan helpen met je probleem?
Reputatie 7
Badge +9
Wat een pokkeding joh .....

Weer logo's die blijven staan, zoals cv of warm water. Deze gaan niet uit of blijven heel lang branden, ketel is ondertussen al met andere dingen bezig en toon doet maar wat.
Denk dat heel toon verrot is of gewoon niet werkt met een atag cv ketel

Sloop hem wel van de muur drama ding

Succes er met. ATAG en Toon is gewoon geen ideale situatie.
Wat een pokkeding joh .....

Weer logo's die blijven staan, zoals cv of warm water. Deze gaan niet uit of blijven heel lang branden, ketel is ondertussen al met andere dingen bezig en toon doet maar wat.
Denk dat heel toon verrot is of gewoon niet werkt met een atag cv ketel

Sloop hem wel van de muur drama ding
Nee is niet de 3weg klep, toon draait nu weer zoals het hoort maar heel internet staat ook vol met toon en atag. Dat het niet werkt of niet goed werkt omdat toon zijn stroom via de ketelmodule krijgt. En dus ook die stroom voor storingen zorgt op de cvketel

Kijk het nog een tijdje aan, en anders maar geen toon en lekker terug naar de originele thermostaat
Misschien de driewegklep dat moeite heeft om naar CV stand te schakelen of de steppermotor van de 3wegklep dat het niet goed doet.
Na fabrieks instellingen en de hele meuk weer opnieuw te hebben ingesteld, werkt toon weer zoals het was.
Ergens hoort het niet natuurlijk maar goed we proberen het weer een tijdje.
Mochten er weer fouten zijn horen jullie het
Ketelmodule hangt op zolder bij de cv ketel

Geen storingsmelding op toon of op de cv ketel
Wel bleef net de warmwater logo met vlam branden maar de ketel deed niks,lijkt wel of er spookmeldingen zijn. Heb dit nog niet gehad de afgelopen maanden dat de pomp blijft lopen

Net tevens een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, weet niet of dat helpt

Externe toegang staat open ,misschien dat je iets kan zien .
Reputatie 5
Badge +1
@Barr32d

Welkom op het Toon Forum. Ik begrijp dat je niet zit te wachten op een pomp die maar blijft draaien, zeker in dit seizoen van het jaar. Bedankt voor alle aanvullende informatie over de handelingen die je hebt uitgevoerd en over het merk/type van de CV ketel.

Krijg je ook een storingsmelding te zien op Toon? Waar hangt de ketelmodule?

Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel en daarna de externe toegang aanzetten op Toon via het Menu - Toon Support - Externe toegang klantenservice - Aan? Ik kijk graag met je mee in Toon hoe we het probleem kunnen oplossen.

Groet,
Mitchel

Reageer