Toon blijft lang doorverwarmen op 20 graden | Eneco Community
vraag

Toon blijft lang doorverwarmen op 20 graden

• 9 januari 2018
  • 13 reacties
  • 245 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 13 reacties
Zodra ik toon op 20 graden zet, duurt het een eeuwigheid voor die temperatuur ook daadwerkelijk is bereikt, al geeft hij op de thermostaat wel aan dat het 20 graden is.
Onze oude thermostaat die bij de ketel (remeha avanta) zat had een modulerende functie.
Heeft toon dit ook of ben ik nu kuubjes gas aan het verstoken voor jan met de korte achternaam? Wie weet dit of heeft hier al de nodige ervaring mee?

Grts, Lilian

13 Reacties

Je kan op Toon zien of hij op OpenTherm staat.
Menu/instellingen/verwarming

Dit is de stand OT bij mij.
Reputatie 1
Badge
Brandje,

Word echt kriegel, want vlgs mij gebruik ik door de mangel genomen veel meer gas dan een ieder ander, zit nu op bijna zes kuub vanaf vanmorgen half 11. Zet em nooit gelijk op de gewenste temperatuur, omdat het bij ons erg afkoelt. Het was 16 graden hier vanmorgen, dus begin naar 18 en zo schroef ik het op.
Heb even een foto geschoten van de instellingen hier. Graag jouw reactie.

Grts, Lilian
Reputatie 7
Badge +9
Zit hier ook bijna aan de 6m3 hoor. Niks om je zorgen te maken..

Reputatie 1
Badge
Blijft ie bij jou ook zo lang hangen dan? Is dat moduleren wat toon doet....dus doorstoken op een heel laag pitje?

Grts Lilian
Brandje,

Word echt kriegel, want vlgs mij gebruik ik door de mangel genomen veel meer gas dan een ieder ander, zit nu op bijna zes kuub vanaf vanmorgen half 11. Zet em nooit gelijk op de gewenste temperatuur, omdat het bij ons erg afkoelt. Het was 16 graden hier vanmorgen, dus begin naar 18 en zo schroef ik het op.
Heb even een foto geschoten van de instellingen hier. Graag jouw reactie.

Grts, Lilian

Hoi Lilian,

Jouw Toon zit dus op OT, Dat is prima.
Ook het opschakelen van 18 cq 18,5 naar langzaam hoger die ik ook.
Een prima methode en jouw verbruikte aantal m3 vind ik niet schokkend zeker met de temperatuur ‘s-nachts rond de 0 grd.
Reputatie 7
Badge +9
Blijft ie bij jou ook zo lang hangen dan? Is dat moduleren wat toon doet....dus doorstoken op een heel laag pitje?

Grts Lilian

Toon blijf bij mij soms ook wel lang op een klein vlammetje staan hoor, betekent niet altijd dat er gas word gebruikt, soms betekent dit ook dat de pomp het warm water doorpompt.
Ik denk @Lilian dat jij het verbruik afweegt tegen het wat langer zien van het gasvlammetje.
Dan is jouw CV gewoon aan het moduleren.
Af en toe wordt er aanvullend wat gas gebruikt.
Bij mij is dat net zo met m’n Intergas; zolang de CV in bedrijf is met of zonder gasverbruik zie ik het kleine vlammetje.
Niets schokkend zeker gezien je aantal m3 gas.
Of is dat een verbruik van maar enkele uurtjes?
Reputatie 1
Badge
Brandje,

Jouw laatste berichtje stelt mij wel gerust. Het verbruik van vandaag vanaf half 11 vanmorgen tot 9 uur vanavond was bijna 8 kuub. Dat laatste om je even een beeld te geven.

@mAiden
@Brandje

Dank voor jullie reacties.

Grts, Lilian
Hoi Lilian,

Graag gedaan.
Overall gezien denk ik dus dat het erg meevalt.
Douchebeurten, keuken op gas, afwas, en elke keer dat het warmwaterkraantje open gaat telt ook mee, en niet weinig.
Reputatie 7
Badge +9
@Lilian,

Bij mij is vanochtend om half7 Toon begonnen met voorverwarmen, om het om 7uur 19graden te hebben.
Vervolgens staat hij de hele dag aan, om in kleine stapjes om 19uur uit te komen eventueel op 21,5.

Er word hier nog ouderwets gekookt op Gas, vandaag toevallig soep gegeten, zoveel gas gaat daar niet aan op..

De vrouw heeft gedweild, is ook warm water voor nodig.

Uiteindelijk is Toon om half11 op Slapen gegaan, ben ik op onderstaande uitgekomen.

Hier 3,69 m3 vanaf 5:30 op 19,5, Weg, en s’avonds vanaf 16 uur op 20. Met alle boven genoemde warmwater verbruik voor 3 personen. En een ouwe ketel.☺
Reputatie 1
Badge
Allen,

Denk dat we, en eigenlijk ik, want ik ben meestijds thuis, het dan nog niet zo slecht doen. Blijft me bevreemden dat de ketel heel lang blijft moduleren op 20 graden, dat doet hij op andere ingestelde temperaturen niet. Nogmaals dank voor de reacties.

Groetjes, Lilian

Reageer