Toon blijft ineens hangen | Eneco Community

Toon blijft ineens hangen

  • 11 oktober 2012
  • 18 reacties
  • 1924 Bekeken

Beste mede toon gebruikers,

Het is me nu al een paar keer overkomen dat toon gewoon werkt zoals het zou moet, Maar op willekeurige tijden blijft toon hangen op 455watt of op 650watt, En daar blijft die dan ook opstaan totdat de meteradapter uit het stopcontact gehaald wordt en weer opnieuw in het stopcontact gedaan wordt, Dan gaat toon de sensoren weer instellen en doet die het weer gewoon zoals het moet.

Het is nu al 4 keer gebeurt.

Waar kan het aan liggen? en hebben meer mensen hier last van?

Het lijkt mij dat het de meteradapter is omdat als je die eruit haalt en er weer in doet dan doet die het ook weer gewoon.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

18 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik ga even voor je kijken. er is al eerder een topic over geweest. zal kijken of ik een relevant antwoord kan vinden.
Reputatie 3
Badge
Check deze topics even. Heb ze zelf niet meer nagelezen maar mogelijk zit hier iets voor je bij.

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/storing-communicatie-meteradapter-4266/

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/gas-blijft-hangen-op-toon-4338/

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/vastgelopen-meteradapter-4382/

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/sensoren-geven-geen-data-meer-door-toon-4416/
Vandaag weer gebeurt om 16:09 keek toevallig naar toon en hij bleef weer hangen.
Reputatie 3
Badge
Al iets gevonden in het topic wat jou kan helpen?
Ik moet zo werken maar morgen zal ik de meteradapter even verplaatsen om te kijken of dat het is.

Zoniet dan weer even verder kijken hoe en wat.
Reputatie 3
Badge
Je zou toch verwachten dat eerder de verbinding verbroken wordt dan de storing die er voor zogt dat hij haperd.
heb net even de versterker van z-wave in de gang gehangen met een verlengsnoer dus nu even kijken wat die nu gaat doen of het nog steed blijft.

We blijven proberen en uitzoeken.
Reputatie 3
Badge
Ik denk dat Eneco morgen ook wel zal reageren op je topic.
Reputatie 2
Badge +1
@dennispracht

Vervelend dat je Toon niet optimaal werkt. Ik lees dat je al het een en ander hebt geprobeerd. Als het probleem zich voor blijft doen stel ik voor dat we je meteradapter vervangen. Laat me weten als je dit wilt, dan zorg ik ervoor dat de monteur contact met je opneemt voor een afspraak.
Beste Joep,

Denk dat dat wel het besten is ja! Heb sinds gisteren dat die niet op een bepaalde stand blijft hangen maar nu is het zo dat alles gewoon helemaal op 0 blijft staan terwijl als je in het menu kijkt dan staat er wel dat die verbonden is.

Heb nu al paar dingen geprobeerd maar tervergeefs.
Reputatie 2
Badge +1
@dennispracht

Ik heb zojuist Tempus gesproken, ze gaan je vandaag bellen om een afspraak in te plannen.
Reputatie 2
Badge
Ik heb sinds twee dagen (spontaan) een vergelijkbaar probleem. Het huidige verbruik van gas en electra is gewoon zichtbaar,
maar het verbruik blijft in de grafieken op nul staan. Ook de waarde van "laagste verbruik van vandaag" blijft op nul staan.

Ik heb alle onderdelen (meteradapters, Toon, ketelmodule) een kwartier spanningsloos gemaakt, maat dat maakt niets uit. Is mijn derde Toon nu ook stuk?

misschien nog vermeldens waard dat het balkje met de groen naar rood kleurende blokjes (hoop dat ik het zo duidelijk uitleg) dat het stroomverbruik aangeeft continu 'in het rood' staat, ongeacht of het verbruik nou 60 Watt of 4000 Watt is.
Reputatie 3
Badge
Heel voor de hand liggend, maar dan ga ik eerst denken aan een volledige fabrieksreset. Hij heeft het goed gedaan, dus de software moet in principe ok zijn toch?
Reputatie 2
Badge
Dat zal misschien zo zijn, maar ik heb mijn Toon nu een paar maanden maar door het steeds vervangen en resetten van Toon heb nog geen enkele verbruiks historie opgebouwd . Voor mij was dat zo'n beetje de belangrijkste reden om voor Toon te kiezen. En ik vind het een beetje zonde om dan ook nog 3,50 per maand te betalen voor iets waar ik op deze manier niks aan heb.

Als er nou een manier was om de historie uit de Toon te halen en weer terug te zetten zou ik er nog mee kunnen leven.
Verbaasd mij ook sterk dat dit niet kan, aangezien het met de Quby (de voorloper van Toon) wel mogelijk was.
Reputatie 3
Badge
Heb je in die paar maanden nog geen monteur gehad? Zo ja dan zou je heel toon moeten laten vervangen. Werken kan het wel want dat doet hij hier ook
Reputatie 2
Badge
Heb je in die paar maanden nog geen monteur gehad? Zo ja dan zou je heel toon moeten laten vervangen. Werken kan het wel want dat doet hij hier ook


Zoals ik twee berichten eerder al aangaf is mijn Toon al twee keer vervangen
Reputatie 2
Badge +1
@Rocco
Je geeft aan dat dit probleem sinds een aantal dagen speelt. Je verbruik wordt dus niet opgeslagen in de grafieken. Je verbruik van bijvoorbeeld vorige week is dus wel te zien in de grafieken?
Ik geef de situatie door aan de software specialisten van Toon. Zodra ik een reactie van hun ontvang laat ik je dat weten.

De functie om je verbruik in bijvoorbeeld een nieuwe Toon te importeren is al meerdere keren als tip doorgegeven. Momenteel zijn de softwareontwikkelaars dit idee aan het onderzoeken.
Reputatie 2
Badge
@Joep

Dat klopt; t/m afgelopen zaterdag is het verbruik in de grafieken te zien en zie ik ook het verbruik per dag.
Na zaterdag staat het verbruik per dag op 0,0 en staat ook "laagste verbruik van vandaag" op nul.

Dit heeft ook tot gevolg dat Toon aangeeft dat mijn verbruik 93% lager is dan Eneco heeft berekend. (zou wel fijn zijn als dat ook echt zo was)