Toon blijft hangen in update | Eneco Community
vraag

Toon blijft hangen in update

• 19 februari 2019
  • 46 reacties
  • 1862 Bekeken

Reputatie 1
Nadat ik op bijwerken heb gedrukt ging toon zoals altijd downloaden en gaf deze aan niet het stroom uit te schakelen. Ondertussen afwas gedaan. Kijk naar me toon blijft deze op het zwarte scherm met het aan uit teken staan en de witte balk onderin op ik gok zo'n 30 procent dit is nu al meer dan een uur zo.
Wat kan ik doen?

46 Reacties

Probeer als eerste Toon®️ opnieuw op te starten, door de ketelmodule bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.
Reputatie 1
Gedaan, helaas geen ander resultaat na de resetknop gebruikt te hebben.
Lampjes bij me slimme meters knipperen ook gewoon groen.
IInternet is ook werkzaam.
Nog meer tips?
De reset knop op Toon is een zachte reset.
Ik doelde op een harde reset.

Is je App wel te gebruiken?
Reputatie 1
Ik snap wat u bedoelt ik heb op zolder bij de cv ketel de stekker eruit gehaald deze meer dan een minuut eruit gehad. Toen ben ik naar beneden gelopen zelfde scherm nog steeds en toen heb ik de zachte reset gedaan
Reputatie 1
App deed het niet maar nu weer wel
Oké dan kan je in ieder geval wel Toon®️ bedienen.
Je zal morgen even moeten bellen met 088 895 59 59

Ontstond dit na update van de versie 5.0.4??
Reputatie 1
Dank Voor uw hulp in ieder geval.
Kan hem inderdaad nog bedienen gelukkig.
Heb het versie nummer niet onthouden maar het was inderdaad na de laatste update die ik vandaag binnen kreeg.
Hou dit altijd bij en nooit problemen mee gehad tot nu.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +6
@D. Veenendaal

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Is het inmiddels al opgelost? Ik verneem het graag van je!

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Dank u, vanmorgen toen ik vertrok na het werk stond het scherm nog precies hetzelfde als gisteravond dus helaas nog niet verholpen.
Zien wat het resultaat is als ik thuis ben en anders bellen.
Reputatie 7
Badge +6
@D. Veenendaal

Je kan nogmaals proberen de Toon van de stroom te halen en dan minimaal voor 5 minuten, wanneer het scherm nog steeds hierin blijft hangen, maar hopelijk is het opgelost wanneer je thuiskomt vanavond!

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Hhelaas stekker er een kwartier uit gehad, terug naar boven en erin beneden gekomen, laad balkje loopt op maar blijft helaas weer hangen op dezelfde plek als de afgelopen dag.
Toch bedankt voor de tip

Groetjes
Reputatie 6
Badge +2
@D. Veenendaal

Bedankt voor het uitvoeren van de reset. Het gaat zo te zien om update 5.0.4. De softwarebeheerders zijn bezig met het zoeken naar een oplossing voor het vastlopen van de update. Kan je voor nu uit de voeten met het bedienen van Toon via de app ?

Groeten Chantal
Reputatie 1
Graag gedaan.
Kan gelukkig nog met de app uit de voeten, heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en die gaan een monteur sturen.
Schijnt een probleem te zijn na update 5. Er wordt gewerkt aan een oplossing maar dat duurt inmiddels al 14 dagen.
Afwachten wat de monteur gaat doen.
Dank je wel voor alle hulp allemaal.

Groetjes
Hier hetzelfde probleem na zojuist de update te hebben gedaan. Alle resetmogelijkheden doorlopen zonder resultaat.

Reputatie 6
Badge +3
Resets (ook al haal je stekker er een week uit) gaan je niet helpen, het komt door crappy update software. Zie ook deze trhead:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/updates-gaan-mis-21043
Reputatie 6
Badge +2
Beste @L. Giesbers,

Welkom op het forum! Is het mogelijk om Toon op afstand te bedienen ? De softwarebeheerders zijn namelijk op dit moment bezig om een oplossing te vinden voor het vastlopen van de update.

Groeten Chantal
Toon op afstand is gelukkig te bedienen. Ik wacht geduldig op een oplossing. Ik neem aan dat we op de hoogte worden gehouden mbt een oplossing.
Alvast bedankt voor je reactie.
Na update gister blijft Toon in dit scherrm hangen. Harde en zachte reset bieden geen soelaas. Hoe los ik dit op? Kan Toon via app wel raadplegen.

PS Las soortgelijk geval waarbij conclusie was dat scherm kapot was en dat monteur tegen betaling voorrijkosten een nieuwe moest aanschaffen...
Dat lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk.
Lijkt mij dat softwareupdate de boosdoener is.

Reputatie 4
Badge
@hoeke04

Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic. Vervelend om te lezen dat je Toon blijft hangen op het update scherm. Het is wel fijn dat je je Toon op afstand kan bedienen. De softwarebeheerders zijn namelijk op dit moment bezig om een oplossing te vinden voor het vastlopen van de update. Kan je voor nu uit de voeten met alleen de app?

Groet, Emel
Wanneer kan ik die oplossing verwachten?
Is namelijk niet heel handig om alleen via de app de verwarming te bedienen. Niet alle gezinsleden kunnen dat en ik heb niet altijd verbinding.
Reputatie 7
Badge +9
Toons in dit topic zullen allemaal vervangen moeten worden. Gelukkig is hij net langs het vragen van IP adres aan de router, waardoor je verbinding hebt ermee.
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Momenteel zijn de softwarebeheerders nog bezig met het onderzoek. Vandaar dat we geen uitspraken kunnen doen over het vervangen van Toons met dit probleem. We houden iedereen via dit topic op de hoogte van het onderzoek en de voortgang hierin.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden

Momenteel zijn de softwarebeheerders nog bezig met het onderzoek. Vandaar dat we geen uitspraken kunnen doen over het vervangen van Toons met dit probleem. We houden iedereen via dit topic op de hoogte van het onderzoek en de voortgang hierin.

Groet, Urgel

@Urgel,

Met deze Toons ga je niets meer kunnen zonder hem te herstellen via een NFS - Server. Op afstand gaat dit sowieso niet herstelt kunnen worden, want 1: er kan niets geforceerd worden. 2: Quby gaat niet al die mensen af, om handmatig in te loggen op de U-Boot om zo via NFS een herstellings-procedure te starten.
Snap dat jij geen uitspraken kan doen..
Doordat Quby hun update-script volledig heeft aangepast, lopen de meeste Toons nu in de soep, met als gevolg dat er een behoorlijke kernel panic optreed bij het opstarten ervan.
Reputatie 7
Badge +4
Ik neem aan dat deze Toons (ook buiten de garantie om) gaan worden omgeruild door Eneco omdat de apparaten nu onbruikbaar zijn geworden door aantoonbare flinke fouten in het update script.
Ik begrijp dat Eneco eerst de analyse afwacht door Quby voordat hierop antwoord wordt gegeven.
Maar zoals mAiden al opmerkte, is de aangerichte schade niet op afstand te herstellen (tenzij Quby een andere (nog geheime) ingang heeft op onze Toons waarvoor geen toestemming van de gebruiker nodig is, wat op zich wel een zeer interessant gegeven zou zijn gezien de nieuwe privacy wetgeving 🙂 ).

Met vriendelijke groeten,

Toonz
Reputatie 7
Badge +2
@Toonz

Terechte vragen. Wat de privacy betreft, geen zorgen.. wij kunnen niets zonder toestemming van de eindgebruiker. Voor nu wachten we, zoals eerder aangegeven, het onderzoek af.

Groet, Urgel

Reageer