Toon blijft hangen | Eneco Community
beantwoord

Toon blijft hangen

• 27 juli 2019
  • 26 reacties
  • 644 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 7 reacties
Na een update uit te willen voeren bleef het scherm in Toon op rood staan met een foutmelding. Na een reset gedaan te hebben blijft hij nu in dat scherm hangen. Iemand tips?

icon

Beste antwoord door ChantalS 29 juli 2019, 10:25

@Chris67

Welkom op het forum. Heel begrijpelijk dat ervan baalt dat Toon vastgelopen is. Echter is het tijdig updaten van Toon opgenomen in de algemene voorwaarden. De klant is hier zelf verantwoordelijk voor.

Ik kan wel alvast laten weten dat we achter de schermen bezig zijn om te zorgen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

26 Reacties

Helaas Chris gezien deze melding is de update en installatie niet meer mogelijk.
Vermoedelijk kom je van een zeer oude software versie af.
Maar wellicht heb je wel alle updates steeds gedaan, dan is op het forum bekend dat Eneco wel een oplossing voor je heeft.
Dus wacht even op een nadere tractie van een moderator.

Ps heb je je klantnummer in je profiel van dit forum opgenomen?
Dan weet een moderator je straks of morgen in de administratie te vinden.
Reputatie 6
Badge +3
De zoveelste. Is zonder grote ingreep niet echt te verhelepn. Kijk even hier:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/update-toon-loopt-vast-20819

en hier:
https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/update-mislukt-toon-start-nu-niet-op-21693
Dank voor je reactie, maar vind het een raar iets. Je krijgt updates en of je die nu doet of niet. Ik heb er overigens wel een aantal gedaan, maar krijg er geen melding van. Ik zit ook niet dagelijks op mijn Toon te gluren. De app doet het echter nog wel. Maar zoals ik al in reacties gelezen heb zou ik een nieuwe Toon wellicht aan moeten schaffen. Dat is toch van de gekke?. Dit is een software matig probleem en is aan de ICT beheerders van Toon of Eneco om dit op te lossen. Ik ga hier wel een zaak van maken als blijkt dat dit voor mijn kosten komt. Nog Toon nog de App heeft mij waarschuwingen gegeven.
@FireChief bedankt voor de info. Nogmaals, ik blijf er bij dat het belachelijk is dat de klant voor de kosten op moet draaien. Wij voeren een update uit van Toon omdat dat aangegeven wordt, vervolgens werkt dat niet en dan zijn wij aansprakelijk. Mijn app van Toon werkt nog wel, dus mijn inziens een software matig probleem wat ik niet ga bekostigen. En over garantie wil ik hele maal niets horen. Deze Toon hangt nog niet zolang en als dan de garantie verlopen is kun je dus gaan betalen? Dus als ik dan weer een nieuwe Toon aanschaf en dat geintje gebeurd weer met een update kan ik weer gaan betalen? Never nooit. Ik ruk die Toon van de muur en ik stap over naar een andere leverancier. En ik vecht het aan.
Dank voor je reactie, maar vind het een raar iets. Je krijgt updates en of je die nu doet of niet. Ik heb er overigens wel een aantal gedaan, maar krijg er geen melding van. Ik zit ook niet dagelijks op mijn Toon te gluren. De app doet het echter nog wel. Maar zoals ik al in reacties gelezen heb zou ik een nieuwe Toon wellicht aan moeten schaffen. Dat is toch van de gekke?. Dit is een software matig probleem en is aan de ICT beheerders van Toon of Eneco om dit op te lossen. Ik ga hier wel een zaak van maken als blijkt dat dit voor mijn kosten komt. Nog Toon nog de App heeft mij waarschuwingen gegeven.
Hoi Chris,

Als je idd niet altijd je updates hebt gedaan dan stelt Eneco zich op het standpunt dat er kosten, meestal €145, aan verbonden zijn. Dan wordt er idd voor die prijs een nieuwe vervangende Toon®️ geplaatst.

Dus wacht de reactie/onderzoek, vermoedelijk morgen, van een moderator even af.
Overigens geldt een normale garantieperiode van 2 jaar.

En idd dat je je App nog kan gebruiken is een normaal verschijnsel bij dit issue.
@Brandje bedankt. Ik zal even afwachten op een reactie.
Reputatie 6
Badge +3
@ThehogNL fikst 't voor een veel kleiner bedrag, als je 'm vraagt 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Inderdaad 🙂 https://link.marktplaats.nl/m1435661366
Reputatie 6
Badge +3

En idd dat je je App nog kan gebruiken is een normaal verschijnsel bij dit issue.

Dat is niet waar. Ik heb meerdere toons onderhanden gehad die ik moest repareren en ze zijn allemaal op een ander punt stuk gegaan. Er zaten er een paar tussen die problemen hadden met de VPN sommigen met problemen met internal libraries e.d. Die Toons waren echt niet te bedienen via de app dus.

De Toons die na zo geval nog wel via de app te bedienen zijn hebben meer geluk. Daar ontbreekt dan alleen een aantal bestanden nodig voor de grafische interface (door de update).

Dus nee, geen normaal verschijnsel dat het bij een dergelijk storing (na een update) dat de app wel werkt.
Reputatie 7
Badge +7
vreemde zaken vanaf den beginne ben ik al Toon tester nog nooit is Toon zomaar stuk gegaan ook niet tijdens een update
nok nok ff afkloppen op blank hout.
@jvdl dan ben je de bekende uitzondering op de regel. Zou maar heel hard kloppen op dat blanke hout. Genoeg mensen hier op het forum die er wel last van hebben. Websites als kassa en radar staan er ook vol mee. Kapot is ook niet het juiste woord denk ik. Hij staat vast omdat er geen software of update geladen kan worden. Dus Toon zegt eigenlijk , zonder dat wij de service bieden aan de klant dat er nieuwe updates zijn moet je er met je knuistjes gewoon vanaf blijven en dat ding nooit updaten want doe je dat wel dan loopt hij vast en kun je gaan dokken. Daar heb je een woord voor.....
Reputatie 7
Badge +7
@Chris67 schrijft,
"Genoeg mensen hier op het forum die er wel last van hebben. Websites als kassa en radar staan er ook vol mee"

(mij nog niet opgevallen) in de afgelopen 6 jaar 😏

maar mocht dit echt zo zijn dan zal Eneco dit best wel oplossen zonder al te veel problemen.
Reputatie 6
Badge +3
vreemde zaken vanaf den beginne ben ik al Toon tester nog nooit is Toon zomaar stuk gegaan ook niet tijdens een update

Allicht niet. Het probleem doet zich alleen voor op Toons type 1, vanaf FW 5.0.4, en toen die uitkwam had je allang een toon 2.
Reputatie 6
Badge +3

@jvdl misschien eerst eens die topics lezen die @FireChief al had geplaatst? Logisch dat toon testers er geen last van hebben want a) die updaten altijd en b) die testen waarschijnlijk alleen nog op de toon2

Voor de duidelijkheid. Het gaat fout bij de Toon 1 die al lange tijd in het veld staan (en dus grote log bestanden hebben) en een beetje achterlopen op de updates. De upgrade naar 5.5.7 is dan te groot en tijdens installatie van de packages van 5.5.7 gaat het dan mis (de Toon schijf raakt vol waardoor de upgrade stopt en cruciele bestanden missen).

Bij de update van 4.22.7 naar 5.0.4 (dat is maar 1 stap!) ging het ook al BIJNA mis. De beschikbare vrije ruimte komt tijdens die update ook in de gevare zone qua diskruimte. Ik vermoed dat het ook dan mis kan gaan als de Toon een grote log bestand heeft (dit kan bijvoorbeeld komen doordat een tijd lang er geen verbinding met service center is geweest, dan groeit het log bestand enorm hard).

Hoi Jan,@jvdl
Maar hier gaat het juist om Toon®️ eigenaren, die helaas niet altijd op tijd updaten. Mijn Toon1 draait ook als een zonnetje op versie 5.10, maar heeft dan ook altijd op tijd z’n update gekregen.

Er zijn er die nog versie 2 draaien en missen dan de ingrijpende update naar versie 3 en de getrapte download/installatie naar versie 5.
Als je Toon®️1 dan gaat updaten dan is het vragen om moeilijkheden.
Ergerlijk is als je als klant keurig vóór je gaat updaten, van bv versie 2 naar de huidige, belt met Eneco en er dan gewoon geadviseerd wordt te updaten, terwijl er eigenlijk naar de moderators op het forum verwezen moet worden. Ik heb @StéphanL gevraagd dat aan te kaarten, maar ik vermoed dat het roepen in de woestijn is......
Die moderators hebben de mogelijkheid de update getrapt aan te bieden.
En Jan je stelde later: “dat Eneco dat wel zal oplossen....”
Inmiddels weten we dat er meestal verwezen wordt naar het doen van een tijdige update.
@jvdl Alles is denk ik al gezegd door @Brandje @FireChief en @ThehogNL

Na het lezen van de reacties deel ik je mening niet dat Eneco dit wel op zal lossen.
Ja Chris het is nu uiteraard nog even afwachten hoe de reactie mbt jouw situatie is.
Hopelijk doet een moderator van dienst dat vandaag.😉
@Brandje , idd. Ik wacht even af. Ik vrees echter met grote vrezen 😉
Klopt Chris, ik ga ook uit van het negatieve. 😳
Ik zou dan zeker geen aanbod ad €145 accepteren, terwijl een 2e hands Toon1 op Marktplaats voor €40 a €50 te koop is.
@Brandje uiteraard niet. Ik begrijp ook niet dat er na zoveel klachten geen actie ondernomen wordt vanuit Eneco. Het lijkt er op dat Toon een soort melkkoetje is geworden. Hebben ze toch niet nodig mijn inziens.
Reputatie 7
Badge +7
Volgens mij heb ik weer de knuppel in het hoenderhok gegooid
ik zal het niet meer doen :)

maar lucht uw hart , daar kan een mens van opknappen !

en mss komt er wat meer duidelijkheid en natuurlijk een oplossing vanuit Eneco

fijne avond allemaal
Hoi Jan,

Geeft niets hoor. Iedereen op het forum mag reageren.
Soms weet je/men niet het “naadje van de kous”, maar leg ik en anderen het nog even aan jou of anderen uit.

Jammer dat de online zijnde moderators vandaag geen verdere reactie mbt Chris zijn issue hebben gegeven.
Dat zal ongetwijfeld nu morgen gebeuren.
Reputatie 7
Badge +7
Ha die Ton,
potjandorie bedenk ik me dat er hier ergens in een doosje ook nog een Toon 1 moet liggen
wel altijd netjes geupdate tot begin dit jaar dus die moet geen probleem geven , morgen eens zoeken als ik tijd heb en eens kijken welke versie dat er op staat.
en updaten
fijne avond en truste voor straks

mvg,
jan
Hoi Jan,

Op 16 januari 2019 werd 5.1.2 uitgerold.
Daar zat toen daar voor het eerst de auto update in.
Dus jouw Toon1 zal vermoedelijk de versie 5.0 daarvoor hebben.

Dus als je deze naar 5.10 updatet zullen er weinig problemen zijn.
Laat het morgen even via pb weten om dit topic verder niet te “vervuilen”
Voor straks 💤💤💤
Reputatie 7
Badge +2
@Chris67

Welkom op het forum. Heel begrijpelijk dat ervan baalt dat Toon vastgelopen is. Echter is het tijdig updaten van Toon opgenomen in de algemene voorwaarden. De klant is hier zelf verantwoordelijk voor.

Ik kan wel alvast laten weten dat we achter de schermen bezig zijn om te zorgen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren.

Groeten Chantal

Reageer