Toon blijft door branden bij behalen van temperatuur | Eneco Community
vraag

Toon blijft door branden bij behalen van temperatuur

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

46 Reacties

Badge +5
Ik heb het probleem meschien gevonden.de woningbouw hebben anderhalf jaar geleden de bad kamer gedaan en hebben ze punt 1 ze hebben de draadjes verkeerd aangesloten. Punt 2 ze hebben de verwarming verkeerd aangesloten.aanvoer aan de afvoer

Hi Tollybolly, ik heb er nu om 16:42 3,5 m³ op zitten. Zo gek is je gebruik niet.

Al gestemd in de poll? Klik klak
Reputatie 3
Badge +4
Ja Ik heb al gedaan
Badge +5
Ja Ik heb al gedaan

Bedankt! Duimpje voor je.;)
In mijn oude woning verbruikte ik met dit soort temperaturen gemiddeld 5m3 per dag.

In mijn inmiddels nieuwe woning die zeer goed geïsoleerd is, heb ik de instelling op 19,5 staan. 20gr gebruik ik niet zo vaak, met uitzondering voor visite

Inmiddels Hier tot nu toe een verbruik van 1,35m3 om 18:15 De cv brand hier van 8:30 tot 22:00 uur

Gisteren zat ik 2,4m3
2,4 m3??wat zegt dan 14m3 over mij???
Reputatie 1
Badge +2
Hoi allemaal stook me ook arm zaterdag 10m zit nu ook alweer op de 9m krijg het vlammetje op de toon niet uit ook als ik hem lager zet niet.Volgens het programma staat hij netjes de hele dag op 19 graden maar de laatste tijd altijd met het vlammetje aan, en zo koud is het nu toch ook weer niet. Heb voor de zekerheid de toon suport maar aangezet. mvg opa
Reputatie 6
Badge +2
het heeft met de overcapaciteit te maken
als bij mij mijn temp op 20,5 staat stopt toon pas bij 20,7 met stoken (vlammetje uit)
mocht dit nu door e.a reden meestal de kou niet haalbaar zijn dan duurt het bij mij thuis ook soms 1,5 uur voordat hij die temp. van 20,7 heeft gehaald
het klopt dat de radiatoren dan niet heet wordt maar lauw omdat de de cv dan op moduleren staat
Reputatie 7
Badge +6
@Tollybolly

Ik heb voor je gekeken en wil je adviseren om een tijdje een programma te gebruiken, dan leert Toon beter om te gaan met je thuis situatie. Ik verwacht dat het daarna beter gaat.
Bij ons ook dat de ketel door blijft branden, installateur al geweest, nieuwe klep in ketel maar helpt niet, zet de ketel maar vaak op warm water, anders brandt hij heel de dag. Wilde vanmorgen op aanraden van installateur Toon veranderen van Open Therm naar Aan/uit, maar dat gaat niet. Waarom gaat dat niet? Overal kan je iets aan klikken of schuiven maar daar niet.
bij mij blijft me toon ook het vlammetje van de ketel aangeven ook al is die op de gewenste temperatuur
ook bij minimale temperatuur gaat die al eerder aan dan de temperatuur die is ingesteld als minimaal

ik heb ee graag verschil tegen over een andere termometer heb een zibro kachel er bij die krijg het sneller warm dan mijn toon
@J.L. Fase

Je vertelt niet of toon continue door blijft branden of dat hij nu iets langer door brand omdat het kouder wordt buiten?.

Wat is het ingestelde temperatuur?, hoeveel gaat hij daar over heen.

Uit je verhaal maak ik op dat je cv opentherm is aangesloten. Dit is ver uit de beste manier om een ketel aan te sturen daar er hier dmv modulatie de woning optimaal opgewarmd wordt wat uiteindelijk voordeliger is dan wanneer je hem op aan/uit zet

Uiteraard kan het per situatie verschillen maar er zijn ketels waarbij toon niet lekker werkt via OT. Om naar aan/uit te gaan dien je de bedrading thermostaatmodule aansluiten op een andere poort van je cv

Maak je wel gebruik van het auto-programma aangezien toon dan het beste acteert en sneller leert om de woning snel op te warmen zonder grote overschoot

Houd ook tekening mee dat nu het kouder wordt toon opnieuw een optimale instelling zoekt, waardoor er soms wat langer door gestookt wordt.

Vraag?.

Geef even het merk cv door
Hoe lang heb je toon?
Speelt het probleem al langer
Wat is het ingestelde temperatuur/auto-programma

En wat is je verbruik per dag?.

Kijk je naar mijn situatie dan draaid toon ook langer dan ik zou willen, maar dit doet hij op een zo laag mogelijke instelling. Tot aan 20:00 uur is mijn totale verbruik 2,8m3 (moet om 10:00) op temperatuur zijn
bij mij blijft me toon ook het vlammetje van de ketel aangeven ook al is die op de gewenste temperatuur
ook bij minimale temperatuur gaat die al eerder aan dan de temperatuur die is ingesteld als minimaal

ik heb ee graag verschil tegen over een andere termometer heb een zibro kachel er bij die krijg het sneller warm dan mijn toon

Dit gebeurd wanneer toon opnieuw een leercurve probeert te vinden. Nu het kouder wordt zal toon soms langer door stoken. Dit zal snel veranderen en uiteindelijk weer goed werken.

Ook voor jou geld de vraag als hierboven

Maak je gebruik van het auto-programma
Merk cv (aan/uit of opentherm)
Reputatie 3
Badge +4
Hij doet het weer redelijk sinds ik de draadjes goed gegaan heb.maar nu nog ff wachten op de woningbouw dat ie verwarmingsbuis komt omzetten
@J.L. Fase

Je vertelt niet of toon continue door blijft branden of dat hij nu iets langer door brand omdat het kouder wordt buiten?.

Wat is het ingestelde temperatuur?, hoeveel gaat hij daar over heen.

Uit je verhaal maak ik op dat je cv opentherm is aangesloten. Dit is ver uit de beste manier om een ketel aan te sturen daar er hier dmv modulatie de woning optimaal opgewarmd wordt wat uiteindelijk voordeliger is dan wanneer je hem op aan/uit zet

Uiteraard kan het per situatie verschillen maar er zijn ketels waarbij toon niet lekker werkt via OT. Om naar aan/uit te gaan dien je de bedrading thermostaatmodule aansluiten op een andere poort van je cv

Maak je wel gebruik van het auto-programma aangezien toon dan het beste acteert en sneller leert om de woning snel op te warmen zonder grote overschoot

Houd ook tekening mee dat nu het kouder wordt toon opnieuw een optimale instelling zoekt, waardoor er soms wat langer door gestookt wordt.

Vraag?.

Geef even het merk cv door
Hoe lang heb je toon?
Speelt het probleem al langer
Wat is het ingestelde temperatuur/auto-programma

En wat is je verbruik per dag?.

Kijk je naar mijn situatie dan draaid toon ook langer dan ik zou willen, maar dit doet hij op een zo laag mogelijke instelling. Tot aan 20:00 uur is mijn totale verbruik 2,8m3 (moet om 10:00) op temperatuur zijn

het is een AWB ketel, wel 14 jaar oud, maar hij doet dit sinds een maand, slaat niet af als hij 21 graden is, je ziet op toon geen vlam meer als hij op temp. is, maar ketel gaat door en door. Zet hem maar op warm water als hij blijft gaan. Toon hebben we 2 jaar. We zijn aan het kijken voor een nieuwe ketel maar willen eerst toch kijken of het aan Toon ligt. Vorige week een nieuwe klep erin laten zetten maar helpt dus niet.
Reputatie 3
Badge +4
Houd er de rekening mee dat de afgelopen 2 a 3 jaar geen winter is geweest de toon heeft zichzelf aan de afgelopen winter gehouden.dus nu is het koude dus de toon moet zich weer zin te herpakken. Als ik het goed heb
Reputatie 3
Badge +4
Zien
Bij mij staat temp. op 21 graden maar als ik er niks aan doe gaat hij naar 26 graden of hoger. Dus dan maar op warm water zetten en na 2uur ofzo weer naar boven om verwarming aan te zetten.
Reputatie 7
Badge +6
@J.L. Fase

Kun je via Menu>Toon Support de externe toegang klantenservice aanzetten, dan kijken we ernaar voor je.
heb contact gehad met Toon voor storingen, zouden ook kijken maar nog niks gehoord. Zal zelf weer eens bellen
Reputatie 7
Badge +6
@J.L. Fase,

Mijn collega die dit in behandeling heeft belt je straks terug. Zelf bellen is niet nodig!
ok fijn

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen