Toon blijft door branden bij behalen van temperatuur | Eneco Community
vraag

Toon blijft door branden bij behalen van temperatuur

Reputatie 3
Badge +4
Sinds twee weken geleden heb de toon moeite om de warmte te vinden.ook blijft de cv bij het behalen van de temperatuur doorbranden.ik heb alles geprobeerd maar het mag niet baten

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

46 Reacties

Reputatie 3
Badge +4
Het ene minuut is het 20 graden en dan weer 20.5 graden
Reputatie 7
Badge +7
Het ene minuut is het 20 graden en dan weer 20.5 graden

en wat is dan het probleem ?
mss een afronding,s "probleem"
wat geen probleem is.
Reputatie 3
Badge +4
Het probleem is ik zet hem op 21 graden dan is ie bij het gewenste temperatuur aangekomen dan blijft ie gewoon nog door stoken.en dan zet ik hem maar handmatig terug naar 20 graden.en nu kom het probleem naar 30 seconden geeft de toon 20.5 a 20 graden aan.en dat is ook bij 20 graden dan geeft ie 19.5 of 19 aan.al die jaren nooit geen problemen gehad. hij doet het sinds 1 a 2 weken zo raar dat ie zijn temperatuur niet kan vinden. En ik heb niks veranderd?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Tollybolly,

Welkom op de community. Kun je voor ons de externe toegang klantenservice aanzetten via Menu > Toon Support. Ook wil ik graag weten wanneer Toon doorstookt, dan kijken we ernaar voor je.

Groet,

Folkert
Reputatie 3
Badge +4
Gedaan
Ik heb ook hetzelfde probleem dat de ketel door blijf branden bij behaalde temperatuur toon hangt er net een dag heb al geprobeerd de ketel en de module in de meterkast te resetten maar helaas zonder resultaat
Reputatie 7
Badge +8
Mocht je Toon willen resetten, dan doe je dat door de stekker van Toon bij de cv ketel eruit te halen.. Dit noemen wij een hard reset doormiddel van de cv module..
Oke ga ik gelijk effe proberen bedankt mAiden
Reputatie 7
Badge +8
Oke ga ik gelijk effe proberen bedankt mAiden

Graag gedaan.. Vergeet de stekker niet opnieuw in stopcontact te steken.. Laat Toon even opstarten.. Als Toon helemaal is opgestart, hoop Ik dat alle problemen zijn verholpen..
Heb het inmiddels gedaan maar sinds de opstart staat het grote vlammetje aan ondanks dat de temperatuur al behaald is
Radiatoren worden trouwens ook alleen maar lauw niet heet zoals voorheen
Reputatie 7
Badge +8
Dat kan kloppen.. Toon dient weer even te wennen, maar dat is niet erg..

Dat de radiatoren niet "heet" worden, kan aan feit liggen dat Toon moduleerend is aangesloten.. Toon zal dus proberen om eerst met een zo laag temperatuur jou huis te verwarmen.. Mocht dat niet lukken, zal hij wat warmer gaan verwarmen..
Oke bedankt ik laat hem effe zijn gang gaan en dan kijk ik morgen nog even of het wil lukken alvast bedankt mAiden
Reputatie 3
Badge +4
Wat ik aan het doen bent is het continu aan het correactie van het pas temperatuur aan.wat erachter ben gekomen is dat ie het goed doet dij 20 graden dan kan je hem goed onder controller houden maar als je hem op 21 graden zet dan kom ie niet boven de 20.5 en blijft ie maar doorbranden dan weet de toon niet wat voor temperatuur ie moet aannemen
Reputatie 7
Badge +8
@Tollybolly :

Misschien is een externe temperatuurmeter bij Toon houden. Mocht daar verschil in zitten, een correctie toepassen in Toon.
Kan ik ook nog proberen alvast bedankt
Heb idd een andere meter scheelt nog geen 0.5 graad dus te verwaarlozen lijkt mij
Reputatie 3
Badge +4
Dat ga ik doen maar dan moet ik ff een externe temperatuurmeter ergens vandaan kunnen halen
Reputatie 3
Badge +4
Ik kom wel met een update wat de exacte kamertemperatuur is
Reputatie 3
Badge +4
De toon geeft 20 graden aan.en de kamertemperatuur is 19.1 graden.ik heb hem 1 graden naar beneden ingesteld.nu ff kijken of het goed gaat
Reputatie 7
Badge +8
Mijn Toon heeft ook last van een verkeerde temperatuur.. Bij mij thuis scheelt dat +0,5 graden.. Ik heb Toon nu ook afgesteld naar mij externe temperatuurmeter..
Nou ik heb diverse standen geprobeerd zoals thuis en comfort maar na behalen temperatuur blijft hij gewoon doorgaan heb nog geen slimme meter maar vanochtend gasmeter genoteerd van 10 uur tot 12.30 uur bijna 4 kuub gas verstookt zo slim is deze thermostaat volgens mij niet
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb het probleem meschien gevonden.de woningbouw hebben anderhalf jaar geleden de bad kamer gedaan en hebben ze punt 1 ze hebben de draadjes verkeerd aangesloten. Punt 2 ze hebben de verwarming verkeerd aangesloten.aanvoer aan de afvoer
Badge +5
Ik heb het probleem meschien gevonden.de woningbouw hebben anderhalf jaar geleden de bad kamer gedaan en hebben ze punt 1 ze hebben de draadjes verkeerd aangesloten. Punt 2 ze hebben de verwarming verkeerd aangesloten.aanvoer aan de afvoer

Goed dat je dit ontdekt hebt! Fijne zondag nog. Klik klak
Reputatie 7
Badge +8
Nou ik heb diverse standen geprobeerd zoals thuis en comfort maar na behalen temperatuur blijft hij gewoon doorgaan heb nog geen slimme meter maar vanochtend gasmeter genoteerd van 10 uur tot 12.30 uur bijna 4 kuub gas verstookt zo slim is deze thermostaat volgens mij niet

4m3 is niet veel voor dit weer hoor? Ik heb vandaag alweer 5.2m3 verstookt.. Zo abnormaal staan mij standen niet.. Toon staat nu al sinds 12uur op Thuis: 20,5 graden..

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen