Toon automatisch uit zijn programma | Eneco Community

Toon automatisch uit zijn programma

• 4 december 2016
  • 65 reacties
  • 1920 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

65 Reacties

Reputatie 2
Badge
Bericht van Eneco:

Hierbij stuur ik u wel een eventuele oplossing toe voor uw probleem. Door één van de volgende handelingen uit te voeren zou u het probleem kunnen verhelpen. Dit is echter geen garantie.

1. Verwijder uw weekprogramma en stel deze opnieuw in op via het display (niet via de app), beginnende bij maandag en werk zo chronologisch door t/m zondag zonder gebruik te maken van de kopieerfunctie.
2. Zet uw vakantiemodus aan door te drukken op Menu > Vakantie en kies daarbij de temperatuur die het in de nacht zou moeten hebben (bijv. 15 graden). Kies ook de starttijd en stel de einddatum 2 uur later in. Het programma voor vakantiemodus staat waarschijnlijk ingesteld op 6 graden. Deze temperatuur is waarschijnlijk waar het weekprogramma naar refereert als het probleem zich voor doet. Met deze tijdelijke 'vakantie' en de temperatuurkeuze, wordt de temperatuur van 6 graden veranderd naar wat u zojuist hebt gekozen.
3.Mochten stap 1 en 2 niet helpen dan adviseer ik u het programma uitzetten als u zaterdag naar bed gaat en zondag weer aan te zetten.

Volgens medewerker komt een software fix niet in volgende software update
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

IK heb bij de softwareontwikkelaars nagevraagd wat de status hiervan is.
Ai moet niet meer gaan qouten in een slaperige bui

Probeer het nog een keer. Ben nu wakker

Nee, zeker niet! Aan het slapen moet je gewoon toegeven.
En ach Mark straks heb je wellicht een nieuwe Toon®️ en is het probleem over, want het moet haast exemplarisch zijn, omdat ik het zelf dus sinds enige maanden ook nooit meer zie.

Qua programma in stellingen is het helemaal vreemd. Ik heb eens hier een test Toon®️ gehad, waar de programma keuzes allemaal ontbraken.

Je zou toch zeggen elke sw is hetzelfde, maar.......
Pas bij (weer) een nieuwe test Toon®️ werkte alles wel.
M'n eigen Toon®️ uit 2012 is nog nooit stuk geweest...........
Al eerder kwam in een ander topic het zg maandagmodel ter sprake.
Reputatie 2
Badge
@brandje - my Toon is ook van 2012 - een van de eerste beschikbaar by Eneco. Jammer dat probleem nog steeds bestaat.

@folkert - graag. Ons wacht al maanden - en in plaats van updates over Hue lampen en rook melders, graag basis functionaliteit problemen oplossen - dit probleem kost mensen hun geld qua onnodige stoken
Hoi Ton

Het liefst slaap ik nu de hele dag, maar als
Ik daar aan toegeef. Het hakt er momenteel goed in.:(

Maar goed ga er zeker vanuit dat het vrijdag met de evt nieuwe toon in huis geen problemen meer ervaar met dit soort schoonheidsfoutjes.

Eigen Toon is van 2013 en kort na plaatsing al vervangen daar een monteur destijds er wat mee gedaan heeft waarna hij in storing bleef. Dus of mijn huidig destijds een nieuwe was?.
Hoi Ton

Het liefst slaap ik nu de hele dag, maar als
Ik daar aan toegeef. Het hakt er momenteel goed in.:(

Maar goed ga er zeker vanuit dat het vrijdag met de evt nieuwe toon in huis geen problemen meer ervaar met dit soort schoonheidsfoutjes.

Eigen Toon is van 2013 en kort na plaatsing al vervangen daar een monteur destijds er wat mee gedaan heeft waarna hij in storing bleef. Dus of mijn huidig destijds een nieuwe was?.

Hoi Mark,

Dat schoot mij ook te binnen en dacht inderdaad, hij gaat z'n derde Toon®️ krijgen.
Ik ga er ook vanuit dat het dan over is.

Overigens houdt je taai hè en neem vooral je rust.
Eigenlijk wil je dit gezeur er gewoon niet bij hebben....
Nadat de monteur is geweest ben ik benieuwd; jammer dat je dan je historie kwijt bent, maar dat irritante gebeuren moet weg, dat is duidelijk.
Dank je Ton, blijf er positief instaan, ondanks wat extra tegenslagen.

Uiteraard laat ik weten hoe de nieuwe toon zich gedraagd. En wat betreft historie
Jammer dan is bijzaak.
Oké zojuist ff op afstand gekeken op Toon? Daar mijn familie aangeven dat toon niet uit gaat.

Denk dat de foto wel genoeg zegt @Folkert dit is nou 1 van de problemen die ik ervaar die aan jullie zijde nooit terug is te vinden.

Voor ingreep

Na de ingreep

Hoop dat er een hele oude sw op de nieuwe toon staat. Op dit moment heb ik wel andere dingen aan mijn hooft en dus niet in de stemming ben om me hier druk om te maken.

Vrijdag ben ik zelf er niet bij als de nieuwe toon geplaatst wordt, en hoop dat als ik volgende week evt weer thuis kom Toon normaal de temp aan kan houden.
Mark!
Als eerste: houd je taai hè!

Maar mag ik je toch nog even lastig vallen?
Kies je bewust voor schakelaar op Aan?
Want anders springt straks toch de volgende programmakeuze aan?
De oudste van mijn broer past zolang op de woning dus heb ik het programma gewoon aangelaten.
Hij blij en geeft mij een ook een veilig gevoel.

Ik doe je morgen nog ff een pb over de behandelingen.
De oudste van mijn broer past zolang op de woning dus heb ik het programma gewoon aangelaten.
Hij blij en geeft mij een ook een veilig gevoel.

Ik doe je morgen nog ff een pb over de behandelingen.

Perfect joh!
Toi-toi-toi
Ik wacht je pbtje af.
Reputatie 2
Badge
@Allen

IK heb bij de softwareontwikkelaars nagevraagd wat de status hiervan is.

@folkert - nog steeds geen antwoord?
Wanneer komt er nou eens een oplossing??
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

We hebben hier helaas nog geen oplossing voor. Wel is er een workaround voor gevonden. Wanneer nu de tjid verspring op de eerste dag in de maand van zaterdag 23.59 naar zondag 0.00, gaat het in sommige gevallen mis. Wanneer er van 23.00 zaterdagavond slapen wordt ingegeven, gaat Toon naar een programma van 6 graden om 0.00. Dit kan voorkomen worden om vanaf 0.00 een extra blok in je programma te zetten met de gewenste temperatuur voor zondagnacht.
Reputatie 2
Badge
@Allen

Wanneer nu de tjid verspring op de eerste dag in de maand van zaterdag 23.59 naar zondag 0.00, gaat het in sommige gevallen mis.

@Folkert - probleem gebeurt iedere Zaterdag (kijk eens naar mijn log zoals eerder gemeld - https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-automatisch-zijn-programma-12921/index1.html#post132300) en niet alleen op de eerste dag in de maand. Wel jammer dat ik deze van Eneco ontvangt over dit problem "Unfortunately bugs are common and as you can understand, we're always trying to fix and prevent them. In the meantime we're trying to improve Toon by connecting al sorts of devices like Philips Hue lights." - Toon is als eerste een thermostaat en ik verwacht dat het werkt als een thermostaat. Alle andere functies zijn secundaire