Toon automatisch uit zijn programma | Eneco Community

Toon automatisch uit zijn programma

• 4 december 2016
  • 65 reacties
  • 1920 Bekeken

Wegens medische noodzaak was ik afgelopen nacht beneden. Het viel me op dat toon aanstond en uit zijn auto-programma uit stond.

(geen handmatige aaanpassing gedaan)

De >6 bug die vanaf 24:00 zou moeten veranderen stond nog in het scherm en alles was grijs. Heb het uiteindelijk opgelost door vanuit het menu het programma opnieuw te bevestigen.

Dit probleem heb ik in mijn nog lopende probleem waarover Folkert mij nog moet informeren al eens melding van gemaakt

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

65 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Had vannacht ook iets dergelijks. Was toevallig vroeg wakker en zag dat Mn toon 14,5 graden aangaf.. minimum temp in het programma is 15,5 graden en het programma stond keurig aan. Geen handmatige temperatuur ingesteld oid. Programma opnieuw aangezet en alles leek weer ok. Stond vanmiddag het display ineens uit. Was het al 18 graden en was hij zijn programma niet aan het volgen..

Atm natuurlijk weer storing met de app.. mooi dagje weer al met al
Reputatie 2
Badge
Bij mij ook. Slaat over op 'Uit' om 00:06 vanochtend. Volgens my logs, sinds 30/7 iedere Zondag schakelt di programma uit! Nu al meer dan 7x gebeurt!!
Reputatie 7
Badge +7
vreemd mij nog nooit op gevallen
Reputatie 2
Badge
Vreemd, inderdaad. Mijn log uit Domoticz. Rood 'off' is zonder input van mij. Andere 'off' reden is bij mij wel bekend

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Kunnen jullie de toegang klantenservice openzetten en mij een seintje geven wanneer dat gebeurt is? Dan kaart ik dit aan bij de software ontwikkelaars. Hij gaat bij jullie allemaal op een setpoint van 6 graden op zondagnacht?
Hoi Folkert, heb de toegang al een aantal dagen voor het andere openstaan maar waarschijnlijk kan je er niet in.

Heb het opnieuw opengezet
Reputatie 2
Badge
@Folkert - toegang staat open. Laat maar weten als jullie klaar is, graag.
Reputatie 2
Badge
@Folkert - enige update over die probleem?
Reputatie 7
Badge +6
@Rjblake,

Nee nog niet. Het wordt nog druk onderzocht bij de ontwikkelaars. Als er meer nieuws is laten we het weten!
Reputatie 6
Badge +2
ik heb dat ook weleens maar meer via de toon op afstandapp die draait op Huawei p8lite
ik heb nu de nw versie van de app erop gezet en nu is het 1x gebeurd dat het prg anders stond dan ik wilde
mocht dit nu weer gebeuren gooi ik de app van mijn mobiel en ga ik een oudere versie van de app er weer op doen eentje die mijn weekprg niet kan veranderen via de app
Reputatie 2
Badge
So - probleem bestaat definitief. Deze Zaterdag hetselfde probleem gemonitored per bijlage. Program schakelt over naar 'Slaap' om 23:00 Zaterdag en naar 'Thuis' om 09:00 Zondag, maar Toon slaat over naar 6.0C om 00:00 Zondag.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Het probleem is nog steeds in onderzoek, de enige workaround is om het programma zaterdagavond uit te zetten en zondag weer aan, niet optimaal, ik heb net nog nagevraagd wat de status is en ik krijg deze week een update hierover. Deze deel ik dan uiteraard meteen met jullie.
Reputatie 2
Badge
@Folkert - hopelik komt daar een snelle en eenvoudige oplossing. Als vloerverwarming afkoelt kost dit veel meer stoken om weer warm te krijgen. Als ik weekend weg is, heeft ik geen kans om handmatig uit en aan te zetten. Maar...gelukkig kan ik ook mijn Domiticz system programeer zonder Toon en/of verbinding met de Service Center (vorige weekend was eerste in een lange termijn met geen/weinige Toon verbindings problemen)
Reputatie 2
Badge
Al een oplossing?
Reputatie 2
Badge
@folkert - nog steeds geen update?
Reputatie 2
Badge
@Folkert - externe toegaan staat nogsteeds aan, maar tot nu geen woord. Hoe lang is nodig voor onderzoek?
Reputatie 7
Badge +6
@rjblake

Excuses dat er niet eerder gereageerd is op je vraag, de toegang mag uit. De ontwikkelaars zijn bezig met het zoeken naar een oplossing van dit issue. Zodra er een oplossing gevonden is door hen zullen we dat uiteraard meteen delen met jullie.
Ik ervaar dit probleem ook
Badge +5

Fijne zondag! Klik klak

Fijne zondag! Klik klak

Hier staat zijn relaas Yobotje
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-op-6c-om-000-13285
Badge +5

Fijne zondag! Klik klak

Hier staat zijn relaas Yobotje
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-op-6c-om-000-13285

Bedankt mpleizr, ik probeer de aandacht te vestigen op de poll. Moet het zonder Brandje doen en dat scheelt toch wel.;)
@ Folkert ik had nog geen meding gedaan. Maar vanmorgen werd ik om ongeveer 7.30 wakker. Mijn thermostaat staat standaard op 20,5 vanwege het koude weer en een nog niet goed geisoleert huis, duurt uren voor deze warm is. De opwarmtijd van 18 naar 21 graden kan soms wel uren duren wordt of niet behaald op een dag. Aan de isolatie wordt gewerkt, ook ee vlierverwarming moet komen. Wanneer mijn therostaat gewoon standaard 20,5 staat en de avond 21 is er geen probleemz
Maar vanmorgen was het 17,5 graden!! Toon deed niets. Er staat Geen programma aan.. wat vreemd is want ik heb al dagen niet aan toon gezeten. Toon en de cv ene reser gegeven n.a.v. Eneco filmpjes, de verwarming gaat wel aan. Nu bijna 2uur later is her nog steeds maar 18,5 graad... wat ik vevelend vind is dat dir enorm veel stookkosten met zixh meebrengt om het met dir weer (-6,5graden) de juiste warme temperatuur te krijgen.. maar wat ik belangrijker vind op dit moment. Hoe kan het dat Toon uit zijn programma gaat? Ik heb dit een aantal maanden geleden meegemaakt maar had toen voor het slapen gaan wel aan toon gezeten om de programma's te veranderen... dus dacht ik dat ik misschien ieta geactiveerd had. Nu weer het probleem en niet aan toon of op de app gezeten.... help! Ps support staat aan
Ik heb dit probleem ook elke zaterdag op zondag nacht gaat hij naar 6.0 graden!
Erg vervelend!

En gezien hoe oud dit topic is jammer dat er nog steeds geen oplossing is!
Reputatie 2
Badge
@folkert - where is the fix? Eneco is now costing us extra because of this bug. Well over a month to fix and nothing
Reputatie 7
Badge +7
hebben jullie Toon al eens geupdate naar de laatste versie die beschikbaar is ?