Toon app / toon op afstand na onderhoud van 14-03-17 | Eneco Community
vraag

Toon app / toon op afstand na onderhoud van 14-03-17

Badge
Ik gebruik op mijn Windows phone de Toon app van Toon op afstand.
Na het onderhoud van gisteren krijg ik eerst een blauw scherm met een melding.
Als ik het vervolgens nog een keer probeert lukt het wel, maar dan staat alles in het engels vermeld.

Is dit bekend of wordt hier nog aan gewerkt?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

32 Reacties

Raar probleem, maar als niemand dat kan melden die met android werkt. dan denk ik dat het met windows (app) te maken heeft ios werkt normaal.
Badge
Ik heb nog een schermafdruk toegevoegd van de melding.
Hoop dat er iemand meer hierover kan vertellen.
ben echt benieuwd of dit ook op android zo is. Mooi dat je de screenshot hebt bij gevoegd dan kunnen ze van eneco daar achter aan.
Reputatie 6
Badge +4
Op Android geen problemen
Ik gebruik op mijn Windows phone de Toon app van Toon op afstand.
Na het onderhoud van gisteren krijg ik eerst een blauw scherm met een melding.
Als ik het vervolgens nog een keer probeert lukt het wel, maar dan staat alles in het engels vermeld.

Is dit bekend of wordt hier nog aan gewerkt?

Hoi Slinger,

Je hebt het over een App.
Volgens mij bestaat er geen App Toon®️ op Afstand voor Win.
Bedoel jij niet dat je de webapplicatie Toonopafstand gebruikt?
Dat is een wezenlijk verschil.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo T.C. Slinger.

Dit is (nog) geen bekend probleem. Ik neem ook aan dat je de webversie van de Toon app gebruikt?
Reputatie 3
Badge +2
Zins het onderhoud werken de apps wel maar de resultaten van vrienden en andere toon gebruikers niet telefonisch contact gehad ze zeggen dat er na het groot onderhoud een storing in gekomen is ze zijn er mee bezig zeggen ze.
Jij bedoelt oa het vergelijken van je verbruik met vrienden enz.

Maar hier wordt bedoeld het via de website www.toonopafstand.eneco.nl voor oa Domoticaz mogelijkheden en smartphone gebruikers met een Windows besturingssysteem data op te halen.

En dat is dus nu in behandeling bij moderator Kelly.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi brandje maar dit gaat toch over wat er na het groot onderhoud gebeurt en inderdaad dat bedoel ik ook.Jij bedoelt oa het vergelijken van je verbruik met vrienden enz.

Maar hier wordt bedoeld het via de website www.toonopafstand.nl voor oa Domoticaz mogelijkheden en smartphone
gebruikers met een Windows besturingssysteem data op te halen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste selt42,
Bedankt voor je bericht. Dit onderwerp is hier al behandeld.
Reputatie 3
Badge +2
Sotty had had de topic niet gezien bedanktBeste selt42,
Sotty had had de topic niet gezien bedanktBeste selt42,

Nou dat geeft niets, ik wilde je inderdaad ook al verwijzen naar het andere toc, maar Kelly was me voor.

Nunog even wachten op een reactie van de ts TC Slinger.
Badge
Hallo Kelly,

Ik gebruik op mijn windows phone de webversie van Toon (zie afbeelding).
Nog even voor de duidelijkheid: ik krijg eerst het blauwe scherm met de melding, vervolgens start ik nog een keer op en kom ik er wel in (maar dan staat alles in het engels, dit was voorheen niet zo).
Kortom er is mee te werken maar als het opgelost kan worden is het natuurlijk helemaal super.
Bij mij werkt het ook niet. Als ik (met meerdere devices en meerdere internet connecties (waaronder 4G)) naar toonopafstand.eneco.nl ga dan krijg ik een 503 fout. Ik gebruikte deze altijd op mijn windows device.
Ik heb een Lumia Microsoft telefoon sinds 14 maart is het niet meer mogelijk om mijn Toon, niet meer op afstand te bedienen.
Ik krijg dit op mijn scherm te zien.

Uh oh, we cannot display this content:
https://toonopafstand.eneco.nl/
Http status:503 Failure name:N/A

Mijn engels is heel slecht maar ik kom hier niet uit.
Voor 14 maart werkte alles nog perfect.
Hoe los ik dit probleem op.
Reputatie 7
Badge +5
@T.C. Slinger & @S.R.J. Gerrits

Na het onderhoud is besloten om eneco.nl/toonopafstand niet meer in te zetten. De Toon op Afstand app is dus alleen nog te gebruiken via een toestel wat Android of IOS ondersteunt.
@DeniseMR, dat is lekker dan. Fijn dat Eneco daar zo gemakkelijk overheen stapt zonder dit eerst aan de consument te laten weten. En wel maandelijks de fee opvragen voor een service die niet performed, vaak eruit ligt en dus totaal niet aan de verwachtingen voldoet. Plus al het gezeur wat ik er afgelopen jaar mee gehad heb (maar 5 monteurs voor langs geweest, ze wisten van elkaar niet wat de ander deed (vaak ook van andere en/of verkeerde bedrijfsonderdelen)).

Het is dat de Toon op zichzelf nu eindelijk goed werkt en dat het me veel geld heeft gekost in totaal, anders had ik hem nu van de muur afgetrokken.
Reputatie 7
Badge +5
@S.R.J. Gerrits

Jammer dat je zo hebt ervaren. Door het onderhoud hebben we voor het grootste deel Toon gebruikers de verbindingen een stuk stabieler gemaakt om zo de storingen tegen te gaan. Een applicatie voor bijvoorbeeld een Windows telefoon hebben we nooit ondersteund, maar gebruikers geprobeerd tegemoet te komen via deze mobiele versie. Je bent natuurlijk vrij om het abonnement stop te zetten.
Reputatie 3
Badge +2
@T.C. Slinger & @S.R.J. Gerrits

Na het onderhoud is besloten om eneco.nl/toonopafstand niet meer in te zetten. De Toon op Afstand app is dus alleen nog te gebruiken via een toestel wat Android of IOS ondersteunt.

Het gaat niet alleen om telefoon of tablet. eneco.nl/toonopafstand was ook bijzonder handig voor wanneer je bijvoorbeeld op je werk even vanuit de pc de temperatuur wilde instellen.

Erg jammer, dat Eneco de Windows gebruikers zo in de kou laat staan. Jammer ook, dat ontwikkelaars zich niet wensen te verdiepen in Xamarin.
Reputatie 3
Badge +2
Er was bekend dat de website eneco.nl/toonopafstand niet actief onderhouden werd. Wel vind ik het bijzonder jammer om te zien dat deze nu ook uit de lucht gehaald is.

Daarmee staan Windows gebruikers in de kou en werkt ook Domoticz niet meer goed.
Inderdaad Plantje. Ik gebruikt het naast mijn Android app als ik op kantoor weg ging en even de verwarming aan wou zetten e.d.. En daarnaast gebruiken Domotica oplossingen volgens mij ook dezelfde ingang zolang de API nog niet breed toepasbaar/benaderbaar is.
Reputatie 6
Badge +4
Heel jammer dit. Hoop dat ze dit snel weer terug brengen, want samenwerking met Domoticz was voor mij een van de redenen om Toon/Eneco te kiezen.
Reputatie 3
Badge +2
Ik denk niet, dat dit nog terug gebracht wordt. Hopen, dat ze bij Domoticz snel met de API gaan werken. Voor zover ik begrepen heb is die nu uitgerold en zouden ze daarmee moeten kunnen verbinden.
Reputatie 6
Badge +4
De API is al een poosje uit, maar schijnt nog niet stabiel te zijn, zie bijvoorbeeld Triggi.

(Gelukkig even Nederlands typen, ipv het Engels op de Domoticz-forum)
Reputatie 6
Badge +4
Vooral jammer dat dit niet kenbaar gemaakt is.