Toon App startscherm bevroren | Eneco Community
beantwoord

Toon App startscherm bevroren


De Toon app op mijn Samsung S8+ staat in "bevroren" weergave wat betreft de aflezing van het verbruik van gas en stroom. Ook het instellen van de temperatuur werkt niet meer.

Aub een oplossing hier voor
Gr Roy
icon

Beste antwoord door Folkert 19 oktober 2017, 12:37

@Allen

Er is zojuist een fix uitgerold, en de app hoort nu weer real time data door te geven. Wanneer dat onverhoopt niet het geval is wil ik jullie vragen de toegang klantenservice aan te zetten via Menu > Toon Support.
Bekijk origineel

218 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Bedankt voor het melden van dit issue. We hebben dit in onderzoek, zodra we meer nieuws hebben laat ik het weten.
Na 1 dag gefunctioneerd te hebben hangt de app voor Toon op afstand weer vast. Het scherm staat weer op een "bevroren" stand. Ook het opnieuw installeren van de app heeft totaal geem effect alsook het modem en router stroomloos maken. Wordt nu toch echt een bron van ergernis. Ook zou het netjes zijn van Eneco om de klanten op de hoogte te houden over de oplossingen van dit probleem. Bij tijdse communicatie is wel zo prettig. Ook als er nog geen oplossing gevonden is, zou er toch wel iets van algemene info mogen komen.

Gr. Roy🙄
Reputatie 7
Badge +8
@Allen

Bedankt voor het melden van dit issue. We hebben dit in onderzoek, zodra we meer nieuws hebben laat ik het weten.


Wat een service @Folkert, dat op een zondag. Super.
Hoop dat het snel opgelost is. Wel fijn om te lezen dat jullie er mee bezig zijn. Toon support staat op "aan". We wachten af.

Gr. Roy


Jazeker Roy!
Niet voor niets is @Folkert en ongetwijfeld ook de specialisten er mee aan de gang gegaan.
Vandaar dat zondag al door Folkert om het aanzetten van de externe klanten toegang werd gevraagd.

Het is uiteraard nu zaak en hun taak om het probleem op te lossen en zoals bij anderen storingen ook, als er nog niets te melden valt, tja dan is het nog stil.
En inderdaad kan je er van uit gaan dat ze er mee bezig zijn.
Heb de app verwijderd .en weer opnieuw gedownload .toen mobiel helemaal uitgezet .weer aangezet
En de app werkt weer ?
iPhone 5


Dat is de meest rigoreuze methode en zorgt dat ook in het cache geheugen geen resten van de oude App achter blijven.
Ik doe meestal dan zelfs nog even een harde reset op de  Iphone®️ 6 S Plus.
Goed gedaan hoor!??
En zowaar !!!!! De app werkt weer.. !!
Thanx....

Gr Roy
Hier werkt het ook niet.... wat een bende daar bij Eneco... ?

Ik zeg; €1,50 per maand erbij voor deze extra functie..... wat een achterbakse huichelaars.
Reputatie 2
Badge
Blijft ook bij mij weer hangen
Ik moet me helaas aansluiten op de klachtenserie. Status Weg/Thuis/Slapen/Comfort op de app volgt niet de thermostaat. Kamertemperatuur op de app ook anders dan dan thermostaat.
Reputatie 3
Badge
Ook hier nog steeds, het uitloggen, en opnieuw inloggen heeft maar een tijdelijk effect. Na gisteren avond inmiddels alweer 4 x deze procedure herhaald om de app TIJDELIJK te laten werken.
Reputatie 3
Badge
Ik heb inmiddels de Toon verwijderd van de cv ketel en gewoon weer mijn oude Remeha Celcia 20 aangesloten. Als je iedere keer moet uitloggen en inloggen om op de app te kunnen zijn 🙄 is de ouderwetse manier toch maar weer het beste. Plus dat de werking van de cv ketel ook weer 100% beter is dan met de Toon. Ben niet boos op Eneco, storingen zijn altijd mogelijk. Maar tot op heden ben ik ben ik teleurgesteld in de werking van de Toon ten opzichten van een gewone thermostaat die ik nu weer heb aangesloten op de cv ketel.

Kan je de gewone thermostaat makkelijk zelf aansluiten dan ??
Of moet daar een installateur voor komen ?


Ja hoor, dat is heel makkelijk. Wel alles even stroomloos maken, cv ketel en de Toon. Toon loskoppelen van de cv ketel en andere thermostaat gewoon weer aansluiten aan de cv ketel. Ik heb de Toon nog wel gewoon aangesloten op stroom, maar niet meer op de cv ketel. Dan blijft Toon nog wel gewoon de waardes doorgeven (gebruik stroom en gas) maar werkt niet meer op de cv ketel. Het is niet de eerste keer dat ik dit doet, heb al vele malen dit gedaan omdat ik toch altijd de hoop heb dat de Toon ooit echt goed gaat werken.
Reputatie 1
Badge
Duurt nu alweer een paar dagen die storing.
De app is nog steeds bevroren. De grafieken kan ik wel actueel bekijken alleen de tegels van de app worden niet bijgewerkt.

Graag nu toch eens oplossen. We betalen er genoeg voor!
Reputatie 1
Zojuist klantenservice gebeld. Ze krijgen heel veel meldingen. Maandag wordt er naar gekeken....
Badge +5
@Brandje Ton, geen idee. Vertel, vertel.
Denk je van het ene probleem af te zijn krijg je de volgende geserveerd.
@Brandje Ton, geen idee. Vertel, vertel.
Denk je van het ene probleem af te zijn krijg je de volgende geserveerd.


Ik denk, je snapt me wel.
Ik stuur je een pb. Scheelt weer “wijsneuzen”
Ik heb een iPhone 5
En hetzelfde probleem
Kan wel de kachel hoger zetten ,maar geen goede temp en geen vlammetje
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Aan onze kant zien we op dit moment geen oorzaken die deze issues kunnen veroorzaken. Wil iedereen die nog steeds deze problemen ervaart, de externe toegang klantenservice aanzetten via Menu > Toon Support, en dit aangeven in dit topic wanneer je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!
Ik heb hem aangezet
En nu ???
Reputatie 2
Badge
Ik ben nieuw op het Forum, ik Heb ook deze problemen op een samsung s5 en tab 2.heb de externe toegang aangezet
Reputatie 3
Badge +1
Moet iedereen die storing heeft op de Apps de Externe Toegang dan aanzetten ?
*edit: Oke aangezet !
Hier inmiddels weer correct in te loggen en merk verder geen andere problemen
Badge +5
Hier ook weer on line.
Morgen de rest afwachten: Hue en “Ruk” winden met inlog problemen
Reputatie 1
Badge
Hier ook al 4 dagen een bevroren startscherm op de Toon app. Wel weer een prijs verhoging, maar de boel op orde krijgen lukt maar niet bij Eneco. Langzaam aan het overwegen om Toon maar op te zeggen.
Hoi Brandje.... hoe zet ik deze aan?

Hoi Roy,

Zoals ik schreef op de Support pagina.
Ga naar menu/support en je ziet rechts onderaan wat ik bedoelde.

Dan pas kan een software-ontwikkelaar in je Toon kijken.
Reputatie 1
Badge
[. . .]
Jij hebt het over de App Toon op Tablet.
Die fout die jij laat zien komt meer voor.
Verwijderen en op nieuw installeren lost dat meestal op.

Dank voor je advies Ton, Ik ga dat zo proberen.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen