Toon App startscherm bevroren | Eneco Community
beantwoord

Toon App startscherm bevroren

Toon eerste bericht

218 Reacties

De werking bij mij is ook weer van korte duur na in en uitloggen.
Bij mij geeft de App al 5 dagen het verbruik en temperatuur van de vorige dag aan.
als ik uitlog en weer inlog werkt het weer maar zeer irritant.
Vanochtend leek het er op dat alles weer werkt. Totdat de software update geïnstalleerd was. Mijn rookmelders moest ik op Toon opnieuw activeren, geen probleem, maar in de App worden de rookmelders niet op 100 % weergegeven. Softwarefoutje in de App ?
Even aanvullend: de App meldt bij de rookmelders: status onbekend.

De status van je rookmelders wordt slechts 1 keer in de 6 uur door Toon gecontroleerd.
Is dus geen bug. Geen aandacht aanschenken.

De status van je rookmelders wordt slechts 1 keer in de 6 uur door Toon gecontroleerd.

Wat ik dan niet begrijp is dat op de Toon wel direct (dwz na het aanklikken van de rookmelders) de melding 100 % . Geldt die 6 uurs controle dan alleen voor de App ?

Wat ik dan niet begrijp is dat op de Toon wel direct (dwz na het aanklikken van de rookmelders) de melding 100 % . Geldt die 6 uurs controle dan alleen voor de App ?

Oké duidelijk!
Ik ging uit van Toon. Als daar de status goed staat, dan is dat perfect.
De App volgt Toon, maar daar zijn nu problemen mee, dus ook die communicatie werkt onvoldoende.
Reputatie 3
Badge
Ik heb inmiddels de Toon verwijderd van de cv ketel en gewoon weer mijn oude Remeha Celcia 20 aangesloten. Als je iedere keer moet uitloggen en inloggen om op de app te kunnen zijn 🙄 is de ouderwetse manier toch maar weer het beste. Plus dat de werking van de cv ketel ook weer 100% beter is dan met de Toon. Ben niet boos op Eneco, storingen zijn altijd mogelijk. Maar tot op heden ben ik ben ik teleurgesteld in de werking van de Toon ten opzichten van een gewone thermostaat die ik nu weer heb aangesloten op de cv ketel.
Nou is Toon ook steeds niet verbonden met WiFi
Heb de router ook al uit en aangezet
En de app doet het na veeeeeeeele keren opnieuw downloaden .en uit en inloggen .nog steeds niet ?
Ik heb inmiddels de Toon verwijderd van de cv ketel en gewoon weer mijn oude Remeha Celcia 20 aangesloten. Als je iedere keer moet uitloggen en inloggen om op de app te kunnen zijn 🙄 is de ouderwetse manier toch maar weer het beste. Plus dat de werking van de cv ketel ook weer 100% beter is dan met de Toon. Ben niet boos op Eneco, storingen zijn altijd mogelijk. Maar tot op heden ben ik ben ik teleurgesteld in de werking van de Toon ten opzichten van een gewone thermostaat die ik nu weer heb aangesloten op de cv ketel.

Kan je de gewone thermostaat makkelijk zelf aansluiten dan ??
Of moet daar een installateur voor komen ?
Nou is Toon ook steeds niet verbonden met WiFi
Heb de router ook al uit en aangezet
En de app doet het na veeeeeeeele keren opnieuw downloaden .en uit en inloggen .nog steeds niet ?

De belangrijkste controle is of Toon verbinding heeft met het SC..............
Heb je daar naar gekeken? Vaak als er problemen zijn met het SC dan heeft Toon wel verbinding met het internet. Als dat laatste niet zo is, dan ligt het probleem bij je thuis.
Reputatie 3
Badge

Kan je de gewone thermostaat makkelijk zelf aansluiten dan ??
Of moet daar een installateur voor komen ?

Ja hoor, dat is heel makkelijk. Wel alles even stroomloos maken, cv ketel en de Toon. Toon loskoppelen van de cv ketel en andere thermostaat gewoon weer aansluiten aan de cv ketel. Ik heb de Toon nog wel gewoon aangesloten op stroom, maar niet meer op de cv ketel. Dan blijft Toon nog wel gewoon de waardes doorgeven (gebruik stroom en gas) maar werkt niet meer op de cv ketel. Het is niet de eerste keer dat ik dit doet, heb al vele malen dit gedaan omdat ik toch altijd de hoop heb dat de Toon ooit echt goed gaat werken.
Wat is SC ?? ??
Wat is SC ?? ??

Service Center
Reputatie 2
Badge +4
Is er al een oplossing voor de bevroren Toon App
Reset en opnieuw installeren werkt niet.

Duurt nu al een paar dagen
De rookmelders zijn weer zichtbaar in de App. Komen we nu aan het einde van al het ongemak ?
Eureka !!!!! Toon doet het vanaf 09:00 uur tot nu toe perfect! Nu maar hopen dat het zo blijft. Ik zou wel graag een reactie van de mods tegenmoet zien of ze er bij Eneco al achter zijn wat nu het probleem precies is met de app. Het uit- en inloggen of het modem en/of router stroomloos maken, of de app opnieuw installeren is in mijn ogen symptoombestrijding en geen adequate oplossing voor een schijnbaar structureel probleem met de Toon op afstand app.

Gr. Roy
De Toon app op mijn Samsung S8+ staat in "bevroren" weergave wat betreft de aflezing van het verbruik van gas en stroom. Ook het instellen van de temperatuur werkt niet meer.

Aub een oplossing hier voor
Gr Roy
Zelfde storing al dagen maar andere telefoon
Reputatie 1
Badge
Duurt nu alweer een paar dagen die storing.
De app is nog steeds bevroren. De grafieken kan ik wel actueel bekijken alleen de tegels van de app worden niet bijgewerkt.

Graag nu toch eens oplossen. We betalen er genoeg voor!
YES!!!
Vandaag 1 hele refresh gehad van mijn info in de app. Helaas is het daarbij gebleven.
Begin toch langzaam te denken dat het Eneco met zijn Toon 1 grote knutselclub is.
De professionaliteit is ver te zoeken. Mag je zoiets hobbyist noemen?
Hier precies hetzelfde App al een paar dagen bevroren .
verwijderd en opnieuw geinstalleerd en geeft nog steeds de waarden van een paar dagen geleden.

En NU???
De Toon app op mijn Samsung S8+ staat in "bevroren" weergave wat betreft de aflezing van het verbruik van gas en stroom. Ook het instellen van de temperatuur werkt niet meer.

Aub een oplossing hier voor
Gr Roy
Zelfde storing al dagen maar andere telefoon

lijkt nu even weer te werken
externe toegang staat aan
maar moet je geen klantnummer hebben??
Reputatie 6
Badge +7
maar moet je geen klantnummer hebben??

Klantnummer moet in je profiel invullen . Anders kunnen ze je niet vinden .

Reageer