Toon-app opent niet/504 melding | Eneco Community

Toon-app opent niet/504 melding

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste Toongebruikers,

We krijgen signalen dat er bij het opstarten van de app een 504 melding optreed. We hebben dit in onderzoek. We willen jullie vragen om je in dit topic te melden en de externe toegang klantenservice open te zetten via Menu Toon Support. Zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen voor jullie! Het is ook belangrijk dat je jouw klantnummer in je profiel hebt staan.

Update 17 november 2017, 14:30
Voor de groep Toon gebruikers die op dit moment niet in de Toon-app kan, loopt het onderzoek nog steeds. Een update volgt zodra er meer nieuws is.

Update 17 november 2017, 17:35
De storing is opgelost! De Toon-app werkt weer naar behoren.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

129 Reacties

@Allen
We hebben inzicht in het probleem gekregen en ondervinden op het moment weer stabiele verbindingen. Dit betekent dat de storing verholpen is en er weer ingelogd kan worden in de Toon-app. Overigens blijven we de komende uren een scherp oogje in het zeil houden om dit te bewaken. Bedankt voor jullie geduld.

Je bedoelde vast:
We hebben nog steeds geen inzicht in het probleem en ondervinden we nog steeds instabiele verbindingen. Dit betekent dat de storing nog niet verholpen is en er nog steeds niet door eenieder ingelogd kan worden. We laten jullie dus nog even aan je lot over, terwijl wij in de tussentijd niet meer met jullie over deze storing communiceren. Gelukkig zijn jullie inmiddels wel gewend aan grote en langdurende storingen bij ons maar daar betalen jullie dan ook maandelijks voor. Bedankt!
toch vervelend. betaal je ineens een euro per maand meer maar het werkt nket
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

We gaan nu een applicatie herstarten, hierdoor raakt iedereen tijdelijk de verbinding kwijt met de apps dit duurt ongeveer 10 minuten.
Reputatie 7
Badge +4
@Allen
We hebben inzicht in het probleem gekregen en ondervinden op het moment weer stabiele verbindingen. Dit betekent dat de storing verholpen is en er weer ingelogd kan worden in de Toon-app. Overigens blijven we de komende uren een scherp oogje in het zeil houden om dit te bewaken. Bedankt voor jullie geduld.
Reputatie 7
Badge +4
@Allen
De foutmeldingen, vertragingen en het niet willen opstarten van de Toon-app blijkt nog niet bij elke gebruiker opgelost te zijn. We zijn dit op het moment verder aan het onderzoeken. Updates volgen later vandaag.
Badge +2
mijn app op mijn telefoon werk nog steeds niet. hij blijft op oranje staan met het woord toon. gisteren deed de app het nog. ik heb de app al verschillende keren verwijderd en mijn telefoon uitgezet en op nieuw opgestart. app er weer opgezet en toen deed hij het nog steeds niet

Hier de app net verwijderd, opnieuw er opgezet en werken!
Badge +2
dank,
hoe en waar plaats ik mijn klantnr. in mijn profiel?

... rechts, bewerk. Hier verwijder je hem.
Hoi Jan,

Dat geldt neem ik asn toch voor de normale App he en niet de beta?

Beta app zat hiet ook vast, opnieuw gedownload en werken.

Oké bij jou dus ook de beta.
Duidelijk.
Badge +2
dank,
hoe en waar plaats ik mijn klantnr. in mijn profiel?

... rechts, bewerk. Hier verwijder je hem.

Niet te lang wachten anders kan het niet meer.
De app op de iPhone blijf een oranje scherm .heb hem nu al meerdere keren opnieuw gedownload
Maar krijg steeds de melding Time
Out (504)
Reputatie 7
Badge +4
@Allen

Op het moment merken we dat er meerdere klanten zijn die last hebben van een vertraagde Toon app of een foutcode tevoorschijn zien komen bij het opstarten van de app. We zijn met man en macht bezig om te onderzoeken waar het fout gaat en hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. Onze excuses voor de overlast, we houden jullie op de hoogte!

Groet, Denise
Ondertussen werkt de API (zeer traag) en daarmee de app weer. Ik vind dit toch verontrustend. Hoe is het tegenwoordig mogelijk een simpele API dagenlang onbereikbaar te laten zijn !? Ik vraag me werkelijk af hoe het met de software ontwikkeling, testing en monitoring van deze services gesteld staat bij Eneco.
Dit mag en kan gewoon niet gebeuren, daar richt je je hele infra op in. Ik realiseer me best hoe complex een systeem kan zijn, maar dit soort downtimes zijn gewoon niet meer van deze tijd. Fix it!!!

[edit]
De API werkt, maar zeeeer traag (a whopping 38 seconds!):
code:

time python3 ./toonclient.py -v -t -D ~/.toon.ini
DEBUG:root:Only shown in debug mode
DEBUG:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): toonopafstand.eneco.nl
DEBUG:urllib3.connectionpool:https://toonopafstand.eneco.nl:443 "GET /toonMobileBackendWeb/client/auth/retrieveToonState?clientIdChecksum=xxxxxxxxx HTTP/1.1" 200 111729
20.52
DEBUG:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): toonopafstand.eneco.nl
DEBUG:urllib3.connectionpool:https://toonopafstand.eneco.nl:443 "GET /toonMobileBackendWeb/client/auth/logout?clientIdChecksum=xxxxxxx HTTP/1.1" 200 21

real 0m38.434s
user 0m0.228s
sys 0m0.012s
@folkert Ik kan weer verbinding maken met Toon via iPhone 6. Nergens meer aankomen!!!?
Reputatie 5
Badge +4
Helaas is de app niet het enigste dat gefixt moet worden, maar laten we positief blijven. Als dit morgen nog werkt hebben ze het echt gefixt.
Kijk dat zijn goede berichten.
Maar...... het nu weer werken van de App hoeft niet toegeschreven te worden aan de update.
Omdat Toon na download en installatie op-nieuw gaat booten, kan dus een simpele harde reset vergelijkbaar ook een oplossing bieden.
Werkt hier ook niet...

Reputatie 5
Badge +1
Mijn vraag aan de mensen die nog steeds een probleem hebben is, hebben jullie de laatste app (versie 2.7). Ook op de Ipad moet je de Iphone app 2.7 draaien

Toon op Tablet zou ik niet meer adviseren, verzoek aan het Toon ontwikkelteam om die app zsm te verwijderen als deze toch niet meer wordt onderhouden.

Het is niet verstandig om te veronderstellen dat alle gebruikers begrijpen dat er certificaten zijn verlopen en wat dat betekent.
Reputatie 4
Badge +2
Nog steeds werkt de app niet goed de enen keer worden de goede gegevens uit Toon gehaald en dan weer niet dan komt de app met de zelfde gegevens als de keer dat het goed ging.
ook bij mij al dagen 504 melding en nog steeds
Wat opgelost????
Kan nog steeds niet inloggen!!!!!!!!!!!!!!
Badge
Ik kom sinds twee dagen geleden ook niet meer in de app. Ik blijf steeds in het beginscherm hangen. Ik heb vandaag 2 keer meegemaakt dat ik mijn inloggegevens moest invullen. Eenmaal vanmorgen en daarna een 504 melding en vanmiddag na het verwijderen en opnieuw installeren van de app ook eenmaal mijn inloggegevens gevraagd, maar dan komt de foutmelding weer. Als de ik app nu steeds open blijf ik op het beginscherm hangen. Ik had de toon nog geen update gegeven, maar zelfs na de update, doet de app het niet. Hopelijk komen jullie snel met een update die dit probleem oplost!
Reputatie 4
Badge +4
Ook bij mij inlogproblemen via app. Blijft rode beginscherm tonen ( Eneco). Ontvang overigens geen foutmelding verder.

Klantnummer: 251-29621 en externe toegang staat aan.
De Toon draait bij mij nog onder 4.4.21!!!

ppj
Badge
Mijn app doet het ook niet meer sinds de update.
Externe toegang staat open
Probleem is niet opgelost, al 3 dagen problemen
Badge +2
Ik heb nog steeds het probleem, gisteren kon ik nog met de app op mijn Ipad mini Toon bereiken nu ook niet meer, op mijn Ipad air ook niet, alleen mijn Iphone, maar daar had ik dus wel een update voor gekregen. Het zou fijn zijn als het eindelijk wordt opgelost.